hishadow Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Oi , denne tråden var jo nesten litt morsom. Ikke ondt ment, men dere som prøver dere på en RG634 har jo litt av en utfordring. For det første: RG boksene er beregnet på ISP'er og derav et vannvittig vanskelig CLI, som forøvrig jeg ikke har sett på andre bokser (minner kanskje litt om cisco under tvil). Av den p 7567220[/snapback] Vel skjønner at du har greie på dette, men det jeg lurer på er om LOS/NGT tror at alle har slik greie på dette, og at vi må gjøre alt dette selv får å få det slik vi hadde det for 4 uker siden... stresset nok jeg med å få åpnet porter. jeg tipper jeg kommer til å bestille en slik her som jeg tror var nevnt tidligere i denne tråden. kjenner du til denne? 7573408[/snapback] Et spørsmål til: er det mulig å gjøre selve oppringningen fra pc-en, ikke modemet? Slik det fungerte før. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 FY SØREN, det det var vannvittig imponerende og lærerikt som juling WOW! På den annen side, med det nye modemet suser det avgårde og absolutt alle problemer er vekk. Jippi, og god jul på etterskudd til alle som leser C-: Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 FY SØREN, det det var vannvittig imponerende og lærerikt som juling WOW! På den annen side, med det nye modemet suser det avgårde og absolutt alle problemer er vekk. Jippi, og god jul på etterskudd til alle som leser C-: 7577646[/snapback] Mulig du har skrevet det før men, fikk du modemet av Los eller NGT? Og måtte du levere inn det gamle eller betale for nytt? Lenke til kommentar
mini_m3 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) FY SØREN, det det var vannvittig imponerende og lærerikt som juling WOW! På den annen side, med det nye modemet suser det avgårde og absolutt alle problemer er vekk. Jippi, og god jul på etterskudd til alle som leser C-: 7577646[/snapback] I dag er 3 gang jeg må restarte mitt zyxel modem på 4 uker, kan ikke skjønne at det skulle være nødvendig å lage slikt møkk. Lurer på hvor mange kunder LOS/NGT kommer til å miste på dette omleggings greiene er iallefall 1 her vist ikke dette bedrer seg. Virker også at nettet stokker seg helt opp når jeg starter opp torrent progs. hvilket modem funket greit Boye? Endret 26. desember 2006 av mini_m3 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Vi fikk det fra NextGenTel, men vi pratet med LOS over telefon. Vi har en returlapp som jeg skal bruke til å returnere det gamle vrælet på...en av disse vakre dagene i 2007 Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Vi fikk det fra NextGenTel, men vi pratet med LOS over telefon. Vi har en returlapp som jeg skal bruke til å returnere det gamle vrælet på...en av disse vakre dagene i 2007 7581435[/snapback] Er det mulighet for IPTV med det nye modemet eller er det bare det gamle som har det? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. desember 2006 Del Skrevet 27. desember 2006 Det har jeg ingen anelse om, men har ikke funnet noe i menyene som skulle tyde på at den støtter IPTV. Lenke til kommentar
Morphines Skrevet 29. desember 2006 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg ringte Los og ba om å få et Speedtouch 585i modem/router. Kom idag og det funket 100%. Nå kan jeg både ha porter oppe og MSN samtidig, samt at alle nettsider virker som de skal. KONGE ! Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2006 Er det gratis? Er det trådløst? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Skrev faktisk det tidligere et par poster - det er gratis, det er WLAN DVS: Det var gratis for oss iallefall, man returnerer det gamle modemet med en returseddel. Endret 30. desember 2006 av Boye Lenke til kommentar
Moro Klumpen Skrevet 30. desember 2006 Del Skrevet 30. desember 2006 (endret) Jeg har ikke lyst å returnere det gamle hvis det ikke er mulighet for IPTV med det nye Ikke at IPTV funker hos meg nå men det er jo greit å ha hvis de skulle komme til og fucke opp modemet enda mer sånn at det kanskje funker igjen Helt siden den 19 har nettet her vært fucked up, umulig å surfe og hvis jeg setter på en torrent så er linja så treg at den får timeout til trackeren så jeg får ikke lasta ned før jeg sitter og jokker på "oppdater tracker" knappen hele tiden:@ Nå laster jeg faktisk i 1.2MBs med 4 torrents samtidig og kan fint surfe uten en eneste timeout på nettsidene. Det er noe helt på tryne med NGT... Er det mulig og få nytt modem OG beholde det gamle uten å betale noe? Hvor mye skal NGT ha for det thomson modemet/router hvis man kjøper det? EDIT: Dere med nytt router modem, kan dere bridge det og så bruke passordet som man finner ved å telnet'e til RG'n? Hvis jeg skal ha nytt modem skal det kunne bridges ellers ser jeg ikke vitsen med nytt modem. Endret 30. desember 2006 av Moro Klumpen Lenke til kommentar
mini_m3 Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 det ble veldig stille rundt her nå, er alle sine problemer løst?? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 Sendte akuratt mail til LOS ang. Speedtouch modemet. Er det bedre en det RTG-et-eller-annet modemet som jeg har nå? Lenke til kommentar
mini_m3 Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Sendte akuratt mail til LOS ang. Speedtouch modemet. Er det bedre en det RTG-et-eller-annet modemet som jeg har nå? 7645934[/snapback] sendte dem også en mail for ca 1 uke siden, om jeg kunne bytte zyxel modemet med ett speedtouch, har enda ikke fått no svar. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Dere må ringe. 7648683[/snapback] Helsikke.. Kan du si hva jeg skal si? :!: Min eneste grunn er at jeg føler at nettet går tregere samt P2P programmer parallelt med nettsurfing funker ikke i det hele tatt. Er det en god grunn? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Absolutt. Hva med rett og slett si at nettet er ustabilt, og nevne at linjen blir ubrukelig når den blir lettere belastet flere ting på en gang f.eks. nettradio/iTunes, websurfing fra flere familiemedlemmer, MSN, email og liknende? Enklere kan det ikke bli Det var tilfelle hos oss, den heftigste forskjellen med det nye modemet har faktisk vist seg å være at sider som f.eks. www.vg.no kom langt raskere opp (bildene kom fortere opp). Responsen på ..det meste egentlig.. har blitt bedre. Tidligere fikk vi jo ikke engang alle bildene på sider opp, vi måtte refreshe siden konstant på alle maskiner. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 -du kan si: den jævla dritt routeren klarer ikke laste ned 20piratkopierte filmer samtidig engang eller du kan si at den er ustabil og må restartes flere ganger hver dag osv...så jeg lurt epoå om jeg kunne få et nytt et? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Takk for svar, dette skal jeg bruke! @ Boye: Er det veldg mye annerledes kobling på Speedtouch modemet? Man trenger vel ikke stresse så mye med det.. Får jeg speedtouch modemet med engang eller må jeg først levere RTG-eller-hva-det-heter modemet. (Det betyr at jeg går en periode uten nett... ) Lenke til kommentar
Boye Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) De sender deg modemet FØRST og så returnerer en det gamle tilbake. Speedtouch modemet vi fikk hadde litt vel mye "NextGenTel" preg over seg, med lapp om overføring, ny email etc., men dette har vi bare ignorert forløpig. Det var bare å dra ut strøm, ADSL, og nettverks kabel på det gamle, fjerne boksen, sette det nye modemet der i stedet, og sette ADSL og nettverks kablene tilbake. Det gikk 5-10 minutter etter oppstart av modem hvor den "gjør noe" (oppdateres over nettverket?), og vips var brukernavn/passord fyllt inn. Modem får da IP 10.0.0.1, og WLAN var skrudd PÅ. Gammel email fungerte som vanlig etc. Det var plug&play Meen...som sagt, kan bare prate av egen erfaring, sikkert andre også som har gått igjennom noe liknende. Endret 5. januar 2007 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå