Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LOS har gått over til NextGentel og jeg sliter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempeflott, funker for meg detta ;)

EDIT: Gaston, jo... vet ikke om jeg tør uttale meg sikkert på dette. Men har hørt at zyxel modemet har grafisk brukergrensesnitt. Gjør det lettere å åpne porter tror jeg.

Endret av tAno16
Lenke til kommentar

Har ikke merka no til det, men kanskje jeg burdew sette MTUen til 1462.

Jeg har et spm. ang MTU som jeg har spurt tidligere, men aldri fått no bra svar: Hvis jeg setter MTUen ned til 1400 vil det gå bedre på nettet eller dårligere? Hva er det som tilsier at det skal være 1450 og ikke 1430 f.eks?

Lenke til kommentar

Er det flere her ute som sliter VELDIG med at nettet eller modemet vi har fått utdelt faller av nett i tide og utide? sitter på fabakkheia, og er meget lite fornøyd. er det noen her som har greid å sette opp nett på ett "vanlig" modem, og poppe oppkobling via router?? visst ja, er det mulig å sette opp en smørbrød liste på hvordan dette gjøres, og hvilke brukernavn og pass dere har brukt. (vi har jo fått no kundenr, og pass i esken med modemet vi fikk fra ngt... jeg fikk zyxel modem, og etter å ha lest på en del forum har jeg skjønnt at dette må være no skikkelig billig greier. har ikke hørt om noen med dette modemet som har hatt stabil linje av ngt. så jeg ønsker veldig å gå tilbake til det modemet jeg fikk først av los. det tilfredstillte meg bedre enn dette. i løpet av denne tiden jeg har brukt på å skrive dette har jeg falt av nett 3 ganger. skjønner ikke hvorfor los gjorde dette, de hadde fornøyde kunder, og de tjente nok penger på oss, så alle var glade, nå er det ikke så mange fornøyde kunder igjen... vel dette ble mye, men er ganske irritert på dette nå, håper noen gidder å lese igjennom dette, og kanksje det er noen svar der ute?

mvh mini_m3

Lenke til kommentar
Er det flere her ute som sliter VELDIG med at nettet eller modemet vi har fått utdelt faller av nett i tide og utide? sitter på fabakkheia, og er meget lite fornøyd. er det noen her som har greid å sette opp nett på ett "vanlig" modem, og poppe oppkobling via router?? visst ja, er det mulig å sette opp en smørbrød liste på hvordan dette gjøres, og hvilke brukernavn og pass dere har brukt. (vi har jo fått no kundenr, og pass i esken med modemet vi fikk fra ngt...  jeg fikk zyxel modem, og etter å ha lest på en del forum har jeg skjønnt at dette må være no skikkelig billig greier. har ikke hørt om noen med dette modemet som har hatt stabil linje av ngt. så jeg ønsker veldig å gå tilbake til det modemet jeg fikk først av los. det tilfredstillte meg bedre enn dette. i løpet av denne tiden jeg har brukt på å skrive dette har jeg falt av nett 3 ganger. skjønner ikke hvorfor los gjorde dette, de hadde fornøyde kunder, og de tjente nok penger på oss, så alle var glade, nå er det ikke så mange fornøyde kunder igjen... vel dette ble mye, men er ganske irritert på dette nå, håper noen gidder å lese igjennom dette, og kanksje det er noen svar der ute?

mvh mini_m3

7503036[/snapback]

Det nye Zyxel-router/modemet kan enkelt omkonfigureres til bridge mode. Det gjøres på http://10.0.0.1:31337/

Login er vel det samme som NGT-passordet du fikk tilsendt. Tror dette blir satt i den wizard-setup'en som NGT bruker.

Under WAN Setup kan du endre følgende:

Mode: Routing -> Bridge

Encapsulation: PPPoE -> RFC1483 (dette går vel forsåvidt automatisk straks man velger bridge...)

Multiplex: LLC

VPI: 1

VCI: 33

ATM QoS Type: UBR

[Apply]

Deretter er det bare å sette opp egen router eller PC akkurat som med LOS - med det nye PPPoE brukernavnet og passordet.

Lenke til kommentar

var egentlig klar over at det gikk ann å sette zyxel modemet i bridge mode, men det jeg lurte på var om det var mulig å bruke ett westell modem i setden for. slik at routeren sitter med poppe infoen, og ikke modemet slik som nå... har INGEN interesse av å bruke dette zyxel modemet, da jeg personlig synest dette modem/router greiene fra zyxel skulle lagt på bunnen laaaaaaaaaaangt forbi målen.... det er så ustabilt at det er helt vondt å bruke.. noen som bruker ett annet modem fremfor zyxel?

mini_m3

Lenke til kommentar
var egentlig klar over at det gikk ann å sette zyxel modemet i bridge mode, men det jeg lurte på var om det var mulig å bruke ett westell modem i setden for. slik at routeren sitter med poppe infoen, og ikke modemet slik som nå... har INGEN interesse av å bruke dette zyxel modemet, da jeg personlig synest dette modem/router greiene fra zyxel skulle lagt på bunnen laaaaaaaaaaangt forbi målen.... det er så ustabilt at det er helt vondt å bruke.. noen som bruker ett annet modem fremfor zyxel?

mini_m3

7504617[/snapback]

Ja du kan bruke det gamle Westell-modemet bare du endrer VCI fra 32 til 33.

Lenke til kommentar

Ser at mange her fortsatt har masse problemer. Siden mine problemer forsvant når jeg satt statisk ip på wan'n til routeren til 10.0.0.2 så funker alt fint for meg, port forwarding og alt som mange allerede har skrevet 1059 ganger tidligere i tråden. Har en kamerat som nå har vært uten nett i 2 uker og servicen han får fra LOS er at han måtte fjerne 3com routeren (fordi om det fungerte med engang han satt wan til dynamisk og ikke pppoe :ermm: ) Nettet hos han har igrunn alltid vært ustabilt grunnet fucked telelinje eller macgyver løsning på sentralen han er tilkoblet. Men 2 uker er da altfor galt uansett hva som er galt, ISP'n må jo ordne dette! Latterlig Og Sugen isp er det vel LOS står for.

Lenke til kommentar

jeg hadde utrolig stabilt nett helt frem til omleggingen, så jeg kan ikke si meg enig i at LOS=ustabilt, men kanskje det er bare jeg som har vært heldig, der jeg bodde tidligere var det veldig ustabilt, og hadde los der også. men det var ett eldre hus enn dette, så jeg tipper det er litt nyere sentral her og bedre kobber....? men iallefall så er det fremdeles ustabilt her, så i morgen blir det å sette opp westell modem og poppe på router slik som tidligere i håp om at ting kanskje kan bli stabilt igjen.

mini_m3

Lenke til kommentar

Jeg synes at omleggingen har vært alt annet enn bra. Når folk sitter hjemme å stresser med statisk ip adresse og endre MTU, sette nye ip'er overalt da mener jeg det går for langt..

Helt idiotisk!

(Noen kan sende link til denne tråden til LOS og la de se hva folk sliter med!)

Lenke til kommentar
Jeg synes at omleggingen har vært alt annet enn bra. Når folk sitter hjemme å stresser med statisk ip adresse og endre MTU, sette nye ip'er overalt da mener jeg det går for langt..

Helt idiotisk!

(Noen kan sende link til denne tråden til LOS og la de se hva folk sliter med!)

7511137[/snapback]

Kanskje en ide det, men jeg tviler på at de ville gjort noe selv om de så hva folket sliter med, virker som om at de har allerede begynnt å skylde på hverandre (Los og NGT), så dette kan jo bli morro for oss som faktisk betaler for dette greiene de holder på med..

mini_m3

Lenke til kommentar

Har allerede nevnt tråden for LOS kunderserivce, samt sent en direkte link per email 2 ganger til de ;) Venter spennt på nytt modem...

PS: Tror problemet er selve modemet som nå utfører PPPoE, også her går det veldig tregt når jeg stresser nettet.

Lenke til kommentar

Hva er akseptabel linjetap ved 1100m fra sentralen?

Det er 1164 meter fra meg til sentralen!I følge her.

Er det akseptabelt at det er 1.5mbit i tap? Det vil nei neppe tro før noen klarer å overbevise meg!

Dvs 1500:1164=1,30kb/s per meter..

Er dette akseptabelt? :hmm:

Endret av Lonto
Lenke til kommentar
Hva er akseptabel linjetap ved 1100m fra sentralen?

Det er 1164 meter fra meg til sentralen!I følge her.

Er det akseptabelt at det er 1.5mbit i tap? Det vil nei neppe tro før noen klarer å overbevise meg!

Dvs 1500:1164=1,30kb/s per meter..

Er dette akseptabelt? :hmm:

7521814[/snapback]

Tap i forhold til hva da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...