kakemonster7 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Skal sette inn sykkelen for vintern nå, og lurte på om noen har noen råd/tips til hva som bør gjøres... Antar at den bør vaskes skikkelig.. Bør jeg stramme/smøre kjede? Noe mer? Takker for svar! Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Fyll bensin og oljetanken helt full. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har hørt man burde stenge av bensinkranen og la motoren stå på tomgang til den stopper. Husker ikke helt hvorfor, var vel noe med at forgasseren skulle tømmes for bensin (?) . Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Vist en tømmer forgasseren for bensin kan det vel oppstå kondens i forgasseren å det er vel sjelden bra ? Lenke til kommentar
Marti Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Leste på mopedportalen at den også kunne være full, var ingen forskjell. Jeg står ikke ansvarlig for noe dog . Lenke til kommentar
stig inge Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Dt du bør gjøre er å fylle bensintanken helt opp for å hindre at den ruster(vist du har metall tank) er jo greit å vaske den før man setter den inn for vinteren. Men ikke tømm forgassern for bensin dt er ikke bra...da kan den eire å drit... Å så lar du moppa stå å gå på tomgang en stund...... dette er noen jeg fikk høre av en mekanike regner med at det har noe for seg da. Endret 5. november 2006 av stig inge Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg kan jo legge inn det som står i bruksanvisningen min om lagring her: Proceed as follows:◆ Empty the fuel tank and the carburettor, see p. 69 (DRAINING THE FUEL TANK). ◆ Extract the spark plug and pour a teaspoon (5-10 cm>) of two-stroke engine oil into the cylinder. Move the ignition switch to position ≈∆, press the start push button ≈∆ for a few seconds, to distribute the oil evenly on the cylinder surfaces. Put back the spark plug. ◆ Remove the battery, see p. 60 (REMOVING THE BATTERY) and p. 59 (LONG INACTIVITY OF THE BATTERY). ◆ Wash and dry the vehicle, see p. 70 (CLEANING). ◆ Polish the painted surfaces with wax. ◆ Inflate the tyres, see p. 29 (TYRES). ◆ By means of a suitable support, position the vehicle so that both tyres are raised from the ground. ◆ Place the vehicle in an unheated, not-humid room, away from sunlight, with minimum temperature variations. ◆ Cover the vehicle avoiding the use of plastic or waterproof materials. Og når du tar den ut til våren igjen: AFTER A PERIOD OF INACTIVITY◆ Uncover and clean the vehicle, see p. 70 (CLEANING). ◆ Check the charge of the battery, see p. 61 (RECHARGING THE BATTERY) and install it, see p. 61 (INSTALLING THE BATTERY). ◆ Refill the fuel tank, see p. 21 (FUEL). ◆ Carry out the preliminary checking operations, see p. 31 (PRELIMINARY CHECKING OPERATIONS). Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Ifølge kjørelærer er det best å parkere den med full tank for vinteren for ta blir det ikke så mye kondens i tanken og så var det en fordel til... rart manualen din sier det motsatte. Lenke til kommentar
Blue Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Dette har jeg bestandig gjort med mene motorsykkler: -vask godt, poler godt -Crom deler smøres inn med crc -Skift olje....olje blir gammel selv om ikke den blir brukt. skift olje når du lagrer de og når du tar den ut i gjen -En topp med mottorolje i plugghullet -Sett batterient på en varm plass....foreta vedlikeholds ladding i løpet av vinteren -ha over en MC presening...men husk ikke pakk for tett, da kan kodens gjøre skade - IKKE start den opp i løpet av vinteren...eneste du oppnår med det er å dsanne kodens -Steng bensinkranen, ikke noe mer en det -ny bensin sakder ikke Endret 7. november 2006 av Blue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå