Qwark Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg trenger å strekke antennen på mitt trådløstkort til ett annet punkt i huset, ca 5 meter fra hvor pc'n står, pga at det er et murbyggning og signalene fra ruteren ikke kommer seg gjennom veggene. Routeren kan ikke flyttes da dette er et hybelhus med felles netforbindelse. Så jeg tenkte å strekke antennen som sitter bakpå Wifikortet i pc'n til et annet punkt i huset hvor man får inn signalene. Men hvor får man tak i en slik kabel? var innom www.elfa.se/no men er ikke sikker på hvordan kabel jeg trenger. Og om det er noen butikker i Trondheim som har slike kabler så hadde det vært veldig fint, (clas ohlson hadde ikke). Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Spørs litt på hva slags kort det er snakk om , men de fleste WIFI kort med vanlig coax-kabel bruker RP-SMA eller bare SMA konnektorer, men disse coax-kablene har ganske høyt tap siden frekvensen er ~2.4GHz. Det enkleste er vel egentlig å bruke en usb-dongle og en usb-forlengerkabel for å minke tapet. I de fleste tilfeller blir det billigere også, siden coax'ene er ganske dyre pr meter i ferdigprodusert tilstand. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304361 Her er kompletts bidrag, 3m til 175,- , men det er ikke nødvendigvis akkurat denne du skal ha, det kommer som sagt an på kort og tilkobling. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Sjekk opp www.wlanfactory.com De har mye rart innenfor trådløst nettverk og har helt sikkert bra utvalg med kabler og vet sikkert hvilken type du trenger. De holder til i Tr.heim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå