Gå til innhold

Sette opp SLI med Asus 7600GT

regeli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, muligens det er luksus.. :hmm:

Men luksus eller ikke, så hadde iallefall ikke min BF2 spilling noe skade av det ekstra 7800GTX kortet, som jeg nylig satt inn i SLI.. :cool:

(Lel om jeg bare kjører MAX oppløsning på min 19" LCD skjerm.. 12xx*1024, med 4xAA.. :blush: )

Til Trådstarter:

For å kjøre SLI, så treng du bare 2 GFX klare SLI kort, med samme GPU.. (Eks. den du linket til der..)

Videre så treng du en SLI bro, som følger med så å si alle SLI klare GFX kort.

Å forutsatt at du kjører dem i SLI modus, så kobler du bare kjermen din som vanlig, på det første skjermkortet. :thumbup:

Åja.. Å pass på at du har en stor nok strømforsyning. ;)

PS. Forutsatt at du skall kjøpe begge to ny, (Dvs. Har ingen av dem i fra før av..) så må jeg si at jeg holder litt med karasjok, da du vil vanligvis få bedre ytnytelse av et bedre grafikk kort, enn to "dårligere" i SLI..

Så kan du altids kjøpe et ekstra senere, å sette opp i SLI, når tiden kjem for å oppgradere igjen.. :whistle:

Edit: Typos, PS & Åja..

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar

Kjøp heller et enkelt kort, f.eks 7900GTO, det er bedre i lengda. Det er ikke alle spill som støtter SLI heller.

Det vil nok bli veldig varmt i maskinen med to av disse kortene også, så da må du beregne bedre kjøling = mere bråk.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Slenger meg på de andre, og sier du bør gå for ett kort, nettopp med tanke på at ikke alle spill støtter SLI. Da vil det jo bare funke som et enkelt kort. Ytelsen er jo god uansett, men når du først tenker på å kjøpe to, kjøp likegjerne et til prisen av de to, så blir du lykkeligere mtp støy o.l :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg et 6600gs kort som sekundær kort og 7600gt som primær.

Hovedkortet er ASUS A8N SLI Premium.

TV er koblet til sekundær og LCD er koblet til primær.

Hvordan gjør jeg slik at det som vises på primær viser akuratt likt på sekundær uten å måtte dra vinduet til høyre?

Lenke til kommentar
Nå har jeg et 6600gs kort som sekundær kort og 7600gt som primær.

Hovedkortet er ASUS A8N SLI Premium.

TV er koblet til sekundær og LCD er koblet til primær.

Hvordan gjør jeg slik at det som vises på primær viser akuratt likt på sekundær uten å måtte dra vinduet til høyre?

7217434[/snapback]

Kjører SLI selv her, og hadde selv bare "flere" skjermenr før, under den forgje Nvidia kontroll panel typen.. (Og er for lat til å sette den inn på det nå..) :hmm:

Men tar du å "høyre klikker" på skrive-bord-bakgrunnen, å velger "nvidia controll panel", så kommer du ditt..

Velg videre "skjerm" og så "endre skjerm konfigurasjon" under "Flere skjermer"..

Så vil nok informasjonen og velgene der sjøl røpe hva du skall gjøre. :thumbup:

Vel å merke, hvis jeg da husket rett i fra da jeg kjørte flere-skjerm-oppsett.. :whistle:

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...