regeli Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Lurte på å kjøpe 2 skjermkort å sette opp i SLI. Har tenkt på dette: ASUS 7600GT Jeg må kjøpe 2 stk av dette.Det jeg lurte på var om jeg må ha en skjermkabel med 2 DVI kontakter til 1 kontakt? Eller skal bare det være en kabel koblet til et skjermkort? Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 SLI er bare luksus. For de som ønsker å kjøre spill i høyere oppløsning enn 1600*1200 og med alle effekter på maks. Kjøp heller et skjermkort som gir sånn omtrent tilsvarende ytelse. Mindre støy, mindre varme, og muligens mindre effekt bruk. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Hehe, muligens det er luksus.. Men luksus eller ikke, så hadde iallefall ikke min BF2 spilling noe skade av det ekstra 7800GTX kortet, som jeg nylig satt inn i SLI.. (Lel om jeg bare kjører MAX oppløsning på min 19" LCD skjerm.. 12xx*1024, med 4xAA.. ) Til Trådstarter: For å kjøre SLI, så treng du bare 2 GFX klare SLI kort, med samme GPU.. (Eks. den du linket til der..) Videre så treng du en SLI bro, som følger med så å si alle SLI klare GFX kort. Å forutsatt at du kjører dem i SLI modus, så kobler du bare kjermen din som vanlig, på det første skjermkortet. Åja.. Å pass på at du har en stor nok strømforsyning. PS. Forutsatt at du skall kjøpe begge to ny, (Dvs. Har ingen av dem i fra før av..) så må jeg si at jeg holder litt med karasjok, da du vil vanligvis få bedre ytnytelse av et bedre grafikk kort, enn to "dårligere" i SLI.. Så kan du altids kjøpe et ekstra senere, å sette opp i SLI, når tiden kjem for å oppgradere igjen.. Edit: Typos, PS & Åja.. .:CyberMan:. Endret 4. november 2006 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
regeli Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Har en MIST 500W så den burde nok holde til dette kortet :-) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Kjøp heller et enkelt kort, f.eks 7900GTO, det er bedre i lengda. Det er ikke alle spill som støtter SLI heller. Det vil nok bli veldig varmt i maskinen med to av disse kortene også, så da må du beregne bedre kjøling = mere bråk. Endret 4. november 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Slenger meg på de andre, og sier du bør gå for ett kort, nettopp med tanke på at ikke alle spill støtter SLI. Da vil det jo bare funke som et enkelt kort. Ytelsen er jo god uansett, men når du først tenker på å kjøpe to, kjøp likegjerne et til prisen av de to, så blir du lykkeligere mtp støy o.l Lenke til kommentar
regeli Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Nå har jeg et 6600gs kort som sekundær kort og 7600gt som primær. Hovedkortet er ASUS A8N SLI Premium. TV er koblet til sekundær og LCD er koblet til primær. Hvordan gjør jeg slik at det som vises på primær viser akuratt likt på sekundær uten å måtte dra vinduet til høyre? Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Nå har jeg et 6600gs kort som sekundær kort og 7600gt som primær.Hovedkortet er ASUS A8N SLI Premium. TV er koblet til sekundær og LCD er koblet til primær. Hvordan gjør jeg slik at det som vises på primær viser akuratt likt på sekundær uten å måtte dra vinduet til høyre? 7217434[/snapback] Kjører SLI selv her, og hadde selv bare "flere" skjermenr før, under den forgje Nvidia kontroll panel typen.. (Og er for lat til å sette den inn på det nå..) Men tar du å "høyre klikker" på skrive-bord-bakgrunnen, å velger "nvidia controll panel", så kommer du ditt.. Velg videre "skjerm" og så "endre skjerm konfigurasjon" under "Flere skjermer".. Så vil nok informasjonen og velgene der sjøl røpe hva du skall gjøre. Vel å merke, hvis jeg da husket rett i fra da jeg kjørte flere-skjerm-oppsett.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå