Gå til innhold

Første video kamera innkjøp

Anbefalte innlegg

Har for tiden et FujiFilm FinePix F700 digital kamera som også har en video funksjon. Det jeg liker veldig godt med denne funksjonen i digital kamera er at videoen tas opp på avi format som jeg kan overføre på PC via USB og spille av i Windows Media player etc.

Nå tenker jeg meg å kjøpte et skikkelig videokamera. Formålet er stort sett famile video. Ønsket er å finne et video kamera hvor jeg slipper tukle mye med kamera for å få video over på PC. Har tenkt på miniDVD kamera, men hører at den kan kun ta opp 30 min video og at den lagres på DVD format (altså VOB filer). Finnes det kameraer som kan ta opp avi på miniDVD plater?

Jeg trenger stort sett råd fra dere (på forhånd, tusen takk) om hvordan jeg skal velge et kamera som er riktig for meg. Budsjettet ligger på ca 5000 kroner, men kan justeres litt oppover hvis et passende kamera dukker opp.

Takker, og ser frem til å høre fra dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det kameraer som kan ta opp avi på miniDVD plater?
Nei, det gjer ikkje det so vidt eg veit.

Sats på eit DV-kamera frå Panasonic i den prisklassen. Dei kan, med den medfølgjande programvara, overføre video til PC via USB i full kvalitet. Vil du bruke andre program til redigeringa er sjansen stor for at du må bruke firewire.

Lenke til kommentar

Sats på eit DV-kamera frå Panasonic i den prisklassen. Dei kan, med den medfølgjande programvara, overføre video til PC via USB i full kvalitet. Vil du bruke andre program til redigeringa er sjansen stor for at du må bruke firewire.

Støttes. Panasonic NV-GS180 skulle være ideell til ditt formål, og har meget bra bildekvalitet for pengene...
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Støttes. Panasonic NV-GS180 skulle være ideell til ditt formål, og har meget bra bildekvalitet for pengene...

7215010[/snapback]

Takker for svarene. Finnes det noen gode alternativer i Sony? Videre, er det standrad med DV ut og DV in?

Lenke til kommentar

DV-ut er standard, DV-inn er ikkje standard. GS180 har ikkje DV-inn; det billegaste kameraet til Panasonic som har det er GS300. Sony-kameraa skal vere ganske gode dei. Den største forskjellen frå Panasonic-kamera er at dei ikkje har tre biletbrikker (3CCD). 3CCD skal gje betre fargar, då kvar primærfarge har ei eige biletbrikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...