kopperhead Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Halla Hva er kreatin, hvor masse, når på dagen, hvem bruker det, alle som vet noe eller har erferinger. Bør man: Ikke ta kreatin? Ta kreatin? Skriv hva dere vet generelt om kreatin: (konklusjoner, enkler forklaringer er det beste, sånn at man enkelt kan forstå) Endret 4. november 2006 av kopperhead Lenke til kommentar
DNA Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg tar ivertfal kreatin på morningen de dagene jeg ikke trener. De dagene jeg trener tar jeg før og etter trening. Kreatin er et bra kosttilskudd som kan gi deg mere vann i kroppen og øke styrke, du vil også gå opp i kg med vannet. NB: Kreatin virker ikke på alle! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 http://www.treningsforum.no/article/articl...=040609_kreatin http://en.wikipedia.org/wiki/Creatine http://www.absolute-creatine.com/ Så spørs det jo, trener du? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Enkelt forklart så er kreatin et stoff som (finnes naturlig i kroppen) forskyner muskelcellene med energi, dette gir en styrkeøkning. Det finnes to vanlige typer kreatin; kreatin monohydrat og kreatin etyl ester (CEE). Forskjellen på de to er (forenklet) at kreatin monohydrat binder til seg mye vann mens CEE ikke gjør det. I tillegg skal CEE ha den egenskapen at den blir lettere tatt opp i kroppen (NB; teori, ingen empiriske bevis for dette). Vanlig dosering er 5g 2 ganger daglig. Kreatin monohydrat krever en oppstartsfase med dobbelt inntak de første 4-5 dagene. Grunnen til at kreatin ikke fungerer for alle er at noen allerede produserer maksimalt av det kroppen klarer å nyttegjøre seg av. Kreatin bør taes sammen med karbohydrater. Dette er fordi karbohydratene hjelper med opptaket av kreatinen. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hvor er kreatin? Er det i noe mat, eller er det noe pulver man kjøper? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hvor er kreatin? Er det i noe mat, eller er det noe pulver man kjøper? 7254192[/snapback] Mr. Titendvergetiss (eller hva det står for ) Kreatin er et pulver man kjøper som øker styrken din og vekten, selv virker vist ikke kreatin på meg har jegfunnet ut siden kroppen min produserer nok kreatin fra før. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Kreatin er både i mat og i pulverform. Dessuten produserer kroppen det. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Hvor er kreatin? Er det i noe mat, eller er det noe pulver man kjøper? 7254192[/snapback] Mr. Titendvergetiss (eller hva det står for ) Kreatin er et pulver man kjøper som øker styrken din og vekten, selv virker vist ikke kreatin på meg har jegfunnet ut siden kroppen min produserer nok kreatin fra før. 7254217[/snapback] Kreatin kan du få i deg naturlig via mat.... Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Selv om kreatin ikke virker på DEG, skal du huske på at det finnes forskjellige typer kreatin. Jeg har bare prøvd kreatin monohydrat, det virker ikke på meg. HAr tenkt å prøve tricreatine, det har fått mye positive tilbakemeldinger. Når man tar kreatin er det viktig å drikke mye vann siden kreatinets funksjon er at det trekker mer vann inn i cellene og det KAN få deg til å se stor ut. Hvis du tar kreatin monohydrat så må du gjennom en oppladningsfase. Beskrivelsene står på pakningene, men husk! Ikke allt kreatin er ikke godt kvalitetsmessig. Bestiller du fra PF får man bra kvalitet til bra priser Det er også viktig at du stopper opp å innta kreatin i perioder ellers vil din naturlige produksjon av kreatin stoppe opp. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det er også viktig at du stopper opp å innta kreatin i perioder ellers vil din naturlige produksjon av kreatin stoppe opp. 7270691[/snapback] Er det ikke bevist at det bare er bullshit? Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Det er også viktig at du stopper opp å innta kreatin i perioder ellers vil din naturlige produksjon av kreatin stoppe opp. 7270691[/snapback] Er det ikke bevist at det bare er bullshit? 7271039[/snapback] Er det det? Det er ei stund siden jeg har oppdatert meg på kreatinfronten så det er fullt mulig. Har du en artikkel eller noe? Kunne vært artig å ha leste den. Haha :!: Du kan le du Endret 12. november 2006 av Lord-of-the-End-Times Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Produksjonen vil nok ikke stoppe opp, men uten at jeg har lest noe på feltet så er det _absolutt ikke_ utenkelig at opptrappinger og nedtrapping kan være gunstig for de som bruker kreatin. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg responderte elendig (i mine øyne null effekt) på vanlig kreatin (monohydrat) Selv om jeg kjørte oppladningsfase osv. Men jeg føler at jeg responderer en del bedre på CEE + at jeg ikke binder så mye vann. (Jeg driver med vektbasert idrett, så å binde vann i kroppen er ett stort minus for meg) Lenke til kommentar
andbac2 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Kreatinfosfat finnes hovedsakelig i skjelettmuskulatur, omtrent 30 mmol. Det er en høyenergiforbindelse som lett kan omsettes til ATP og er en betydelig energireserve i muskulaturen ved korte treningsutøvelser. Det som er teorien bak å tilføre mer kreatin er følgende likevekt: ADP + CP <--> ATP + Cr Som vi husker fra vår 2 og 3 KJ fra videregående vil likevekten ovenfor bli forskjøvet mot høyre dersom vi tilfører kroppen kreatinfosfat. Mener å huske at det var sterke indisier på at kreatin hadde en betydelig virkning under trening, altså under type styrketrening hvor man ikke har serier som varer særlig mer enn 20-30 sekunder. Det som imidlertid er et lite men, er at overdreven og langtidsbruk kan skade nyrene. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det har vært studier som vis at det skader ingen ting i kroppen mener jeg å ha lest... Har gått på Kreatin ca. 2 uker nå og jeg er kjempe fornøyd. Anbefales. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Det som imidlertid er et lite men, er at overdreven og langtidsbruk kan skade nyrene. 7503003[/snapback] Naye, det er nok motbevist. Man får ikke skader av å bruke kreatin over lengre tid. Trener med flere som tar 5g daglig året rundt uten å ha tatt skade av det. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Hvor er kreatin? Er det i noe mat, eller er det noe pulver man kjøper? 7254192[/snapback] Mr. Titendvergetiss (eller hva det står for ) Kreatin er et pulver man kjøper som øker styrken din og vekten, selv virker vist ikke kreatin på meg har jegfunnet ut siden kroppen min produserer nok kreatin fra før. 7254217[/snapback] Hvordan vet du det? Kan man på noen måte finne ut om kreatin fungerer på en eller ikke? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Selv om kreatin ikke virker på DEG, skal du huske på at det finnes forskjellige typer kreatin. Jeg har bare prøvd kreatin monohydrat, det virker ikke på meg. HAr tenkt å prøve tricreatine, det har fått mye positive tilbakemeldinger. Når man tar kreatin er det viktig å drikke mye vann siden kreatinets funksjon er at det trekker mer vann inn i cellene og det KAN få deg til å se stor ut. Hvis du tar kreatin monohydrat så må du gjennom en oppladningsfase. Beskrivelsene står på pakningene, men husk! Ikke allt kreatin er ikke godt kvalitetsmessig. Bestiller du fra PF får man bra kvalitet til bra priser Det er også viktig at du stopper opp å innta kreatin i perioder ellers vil din naturlige produksjon av kreatin stoppe opp. 7270691[/snapback] Ja, enig. Har gått på Kreatin Monohydrat lenge nå, og det virker bra. Jeg har nå for første gang bestilt Superkreatinet X-CE-ME, det må nesten bare prøves ut Lenke til kommentar
DNA Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hvor er kreatin? Er det i noe mat, eller er det noe pulver man kjøper? 7254192[/snapback] Mr. Titendvergetiss (eller hva det står for ) Kreatin er et pulver man kjøper som øker styrken din og vekten, selv virker vist ikke kreatin på meg har jegfunnet ut siden kroppen min produserer nok kreatin fra før. 7254217[/snapback] Hvordan vet du det? Kan man på noen måte finne ut om kreatin fungerer på en eller ikke? 7504752[/snapback] Hvis man ikke går opp i vekt og ikke går opp i styrke etter anbefalt bruk av kreatinet. Var monodrat men skal prøve krea-bolic snart som er en mix mellom alle, kanskje den fungerer. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Noen som vet om det er ufarlig å bruke kreatin som har gått ut på dato? Har nemlig en boks kreatin mono fra PF som gikk ut nå i juni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå