NevroMance Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hei. Da jeg la inn fedora core 6 ba jeg den bruke ledig plass på disken, dette resulterte i to nye partisjoner. En "Linux Ext3" på 101MB og en "Type 8E" på 12GB, det jeg lurer på er hva slags filsystem "Type 8E" er, har aldri hørt om dette filsystemet før. Skjønner at det trolig må være der fedora ligger, men det jeg stusser over er at i windows og "min datamaskin" kan jeg se partisjonen, men der er den 0kb stor. Derfor jeg begynte å lure på om dette kanskje var noe jeg burde endre på? Altså skifte filsystemet? Noe annet jeg lurer på er om det finnes ett filsystem som kan leses både av Windows og Linux. Hadde vært veldig greit å ha en partisjon hvor jeg kunne legge alt skolearbeid så det kunne sees både fra fedora og windows, pluss at jeg har en ekstern HD jeg gjerne skulle vist både i Fedora og Windows. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Det er mest sannsynlig et filsystem som heter *skivebom* Du kan montere inn NTFS partisjonen(e) fra windoze med bryteren RW, da vil du kunne nå windoze fra Fedora, JEG vet pr. dags dato ikke noe om hvilke muligheter som finnes motsatt vei. PS! IKKE prøv å gjøre noe med de partisjonene fra windoze sin diskmanager ..... Endret 4. november 2006 av nifty Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 8e = Linux Logical Volume Manager (LVM) partition Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå