Gega Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Heisan. Jeg har en Chrysler Voyager 2000 mod med original sentrallås men ønsker å montere fjernstyring på den. Jeg har kjøpt en som heter speedy og som skulle være ganske lett å montere på min bil...men det skulle vise seg å ikke være så lett allikevel. Jeg har fulgt tegningen så godt jeg kan men får det lissom ikke helt til. Min bil er minusstyrt og har derfor fått en som er negative. Etter tegningen så skal gul (lock) og hvit (unlock) kobles sammen og så skal den deretter kobles til hvit/mørkegrønn ledning som kommer fra sentrallåsen. CHRYSLER_VOYAGER_96_.pdf det som er rart er at når jeg kobler det sånn så låser den bilen men låser den ikke opp igjen. mulig dette blir noe klønete forklart men er det noen der ute som har peiling på hvordan dette virker på minusstyrte biler? Kan det virkelig være sånn at man skal bare inn på en ledning som i sin tur skal både låse opp og låse bilen? Mvh Gega Endret 4. november 2006 av Gega Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg selger de låsene der på jobb, men har aldri hørt om folk som har vært plaget med dem.. Jeg syntes det hørtes rart ut at kun EN ledning skal styre både ÅPNE og LUKKE. Du har ikke byttet om på motsandene? Lenke til kommentar
Gega Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Har koblet mostanderene sånn som på tegningen....jeg synes også det er rart at en ledning skal styre begge deler men som du ser ut i fra den pdf fila jeg har lagt med så er det en tegning jeg har fått av radiokatalogen som er imortør av disse...jeg har ikke den fjerneste anelse om hva som kan være galt her... Ok. så jeg har fått inn en mann her som selger disse låsene...det ser jeg på som kjempepositivt...har du koblet opp disse låsene selv eller selger du dem bare? Uansett så kan jo du være rette mannen til å undersøke dette her litt nærmere...som sagt så har jeg fått opplyst om at min bil er jordstyrt og må ha en boks som har negative styresignaler (speedy SP3-22UNI01) Men om du ser på den pdf fila som leg har lagt ved så står det Speedy 7470605A men på esken jeg har fått så står det altså Universal negative SP3-22UNI01 Mvh Gega Endret 4. november 2006 av Gega Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg har ikke koblet de selv nei, men vurderer å kjøpe. Jeg skal undersøke litt på mandag ang. kobling... Lenke til kommentar
Gega Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Takk skal du ha.. jeg blir kjempeglad om du kommer tilbake med gode nyheter angående tilkobling....venter i spenning Lenke til kommentar
toth Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hei Gega! regner med denne speedy-styringa likner den jeg har bestilt. Veldig fint om du har mulighet til å gi meg litt tips her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=657407 om hvor du fant ledningene, tok strømmen fra osv! Lenke til kommentar
Gega Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Hei Gega!regner med denne speedy-styringa likner den jeg har bestilt. Veldig fint om du har mulighet til å gi meg litt tips her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=657407 om hvor du fant ledningene, tok strømmen fra osv! 7222203[/snapback] Jeg fant ledningene helt i underkant av sikringsboksen, 2 store kontakter som går inn på undersiden av sikringsboks..det er samme fargekode som det er inne i døra...men jeg finner også kontakt mellom døra og en stor kontakt øverst på sikringsboksen som kalles for "C1" ... vi har to helt forskjellige biler så jeg tror ikke du kan følge meg og min bil.men jeg vil tro at du finner det i nærheten av sikringsboksen på din bil også..du har sikkert "lock og unlock" releer på sikringsboksen...legg deg på gulvet og hør om det klikker når du låser opp eller igjen....du kan åpne døra di for å se hvilken fargekode du skal lete etter og så finne dem igjen ved sikringsboks.. er din bil minusstyrt?? Endret 5. november 2006 av Gega Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Snakket idag med han som virkelig har peiling på speedy. Grunnen til at motstandene er der er for å gi forskjellige spenningssignal til styreledningen. Prøv å mål med en voltmeter på utgangene av releet Du skal ha signal på begge når du trykker på knappene... Lenke til kommentar
Gega Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Snakket idag med han som virkelig har peiling på speedy. Grunnen til at motstandene er der er for å gi forskjellige spenningssignal til styreledningen. Prøv å mål med en voltmeter på utgangene av releet Du skal ha signal på begge når du trykker på knappene... 7229403[/snapback] Ok, skal prøve det men spurte du han om det var riktig at lock og unlock fra releet skulle kobles sammen for så å gå inn på en ledning til sentrallåsen? Kunne du spurt han om han vet hvor jeg skal hente styrestrøm fra på min voyager 2000 mod...jeg vet at det ikke er det samme på 96-97 modeller...det er noe annerledes på modeller fra 98 og opp.. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Har du fortsatt bare ei styreledning til sentrallåsen? Han sat at det var rett at begge ledningene (LOCK og UNLOCK) skulel kobles sammen ETTER motstandene... Lenke til kommentar
Gega Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Har du fortsatt bare ei styreledning til sentrallåsen? Han sat at det var rett at begge ledningene (LOCK og UNLOCK) skulel kobles sammen ETTER motstandene... 7229823[/snapback] det kommer 2 ledninger fra speedy kontrolleren gul og hvit... disse er koblet sammen etter motstanderene så det blir en ledning som skal videre til sentrallåssystemet...men jeg blir ikke klok på hvor jeg skal koble den ledningen til på bilen for at den skal både låse og låse igjen dørene.. Jeg har ingen proble med å finne den hvit/grønne ledningen som kommer fra sentrallåsen men når jeg kobler til så vil den bare låse dørene men ikke opp igjen. Gul ledning = 1.5 k.ohm Hvit ledning = 249 k.ohm Har snakket med de som importerer speedy og de sier at det er riktig at gul og hvit skal kobles sammen etter motstanderene men de klarer ikke å si eksakt hvor på bilen den ledningen skal kobles til.. Trur jeg blir gal snart Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 koble fra styreledningene fra releèt og må direkte på pinnene om du får signal ut. Kan jo hende at relèet er defekt... Lenke til kommentar
Gega Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) koble fra styreledningene fra releèt og må direkte på pinnene om du får signal ut. Kan jo hende at relèet er defekt... 7231045[/snapback] Hva mener du med styreledningene fra releet? mener du da speedy releet? Og mener du at jeg skal koble direkte til releet på bilen? Har prøvd et annet speedy releet men den oppførte seg på samme måte.. Kan du prøve å forklare litt nærmere hva du mente om hvordan jeg skulle koble det her... Om ikke jeg får det til snart så blir jeg å se litt nærmere på Enforcer sitt system...har du noe kjentskap til den forresten..lurer litt på omm håndenhetene er større eller mindre enn speey sine? Takker så meget for at du tar deg tid til å hjelpe meg med det her Endret 6. november 2006 av Gega Lenke til kommentar
Gega Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) har nå gitt opp mitt håp om å få speedyèn til å fungere på min bil...har nå levert den tilbake og takket selgeren så mye for lånet:-) Nå venter jeg på annen type som jeg skal prøve ut...det er en Enforcer SLI830 http://www.enforcer.com.tw/vehicle/sli_830.htm Regner med at jeg har den i neste uke og kommer da tilbake for å skrive om dette går eller ikke for de som måtte ha interesse av det... Gega Endret 17. november 2006 av Gega Lenke til kommentar
toth Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg har fått min fra TM Tuning.. viser seg at jeg har vakuum-styrt sentrallås, den skal allikevel funke, men blir litt mer komplisert.. må lokalisere kompressoren.. hm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå