icemat Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg lurer på om det er noen her som har noen meninger på hva som er best av disse to merkene. Da tenker jeg først å fremst lyd messig! Lenke til kommentar
Morel Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg lurer på om det er noen her som har noen meninger på hva som er best av disse to merkene. Da tenker jeg først å fremst lyd messig! 7214322[/snapback] Dette må du selv høre på og i ettertid gjøre deg opp en personlig mening om. Morel og Focal er to vidt forskjellige lydformidlere og kan således ikke sammenliknes på noe punkt. Jeg skal ikke fremme noen av disse to merkene men trenger du hjelp med å finne en bil med Morel installert så send meg en mail på [email protected] så skal jeg hjelpe deg med det. Mvh Pål Lenke til kommentar
Defus Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Mener at ettersom jeg leste det, har morel silke eller noe i den duren, mens Focal har metal diskanter. Forskjellen vil da være etter som jeg har lest, og prøvd i min bil. (Men på helt andre diskanter, må nevnes.) De jeg har fremme er harde diskanter. Disse gjengir lyden "mer" korrekt men lyden er hard- Noe som har en lei tendens til å få alle musklene i kroppen til å spenne seg når de tar litt i. De jeg har bak, er mjuke. Disse gir en mer avslappene diskant, men mer som om det ligger en jakke over dem. Når jeg tenker meg om har vel dette ingen som helst mening i denne sammen hengen, men jeg lar det være her i tilfelle jeg er inne på noe. Etter som jeg vurderer saken, og ut fra det jeg skrev der oppe, kommer jeg til å satse på morel, fremfor focal. Men for all del, focal skal være gulle godt det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå