Gå til innhold

Kasseroller til 27000kr*Saladmaster*


Itw

Anbefalte innlegg

Må bare få komme med en liten kommentar til alle dere som prater om Saladmaster:

 

 

Noen er veldig kjapp med å latterligjøre Saladmaster, før de i det hele tatt har sett det i bruk.

Det er litt pussig at det er stort sett de som ikke har brukt grytene og sett effekten av det de gir, som tror de vet aller best om hva de kan..

 

Lurer litt på hva dere hadde tenkt etter at dere hadde vært på en slik demo..

Det fine med disse demoene er jo at du slipper å kjøpe noe som helst, men synes det er litt pussig at dere kommer med slikt før du i det hele tatt har vært på en slik visning.

 

At det er dyrt.. Ja, jeg har kjøpt en bil til 650 000,- Jeg kunne helt sikkert ha fått ti andre "billigere" biler til den prisen, men det er enda ingen som har kastet seg i debatten og kastet drit om det bilmerket jeg kjører..

Det var dyrt, men etter min mening var bilen verdt det.

 

Dersom noen mener at Saladmaster er for dyrt, ja så ikke kjøp de grytene da.

Skjønner ikke helt at det skal være nødvendig å blande seg opp i hva naboer og venner kjøper.

 

Når noen sier at prisen kan ikke forsvares og så bruker de referanser til en person som har som hovedmål å skape seg en story ( ref. dansk tv2 ) så blir dette litt for dumt.

 

Har du i det hele tatt snakket med noen som har brukt disse grytene over tid og som faktisk har sett resultatene av hva de kan gjøre.. Og før du svarer på det, da tenker jeg ikke på noen som har brukt dem i to uker og fått kalde føtter og angret seg.! Dette utstyret er som annet utstyr. Du må bruke dem som de er tiltenkt, det vil si lære å bruke dem riktig..

Jeg brente maten opptil flere ganger før jeg fikk til å bruke dem som de skulle, men heldigvis så kan man ringe selskapet så mye man vil og spørre om råd i tillegg til de kokebøkene og kokeskolene som vi er på jevnlig..

Dersom det er nødvendig så kommer de faktisk hjem til deg og hjelper deg i gang uten at de tar noe for det..

 

Men kort sagt, selv om det var en liten innkjøringsperiode for meg og mine, så er det verdt det de neste tiårene som jeg skal bruke grytene..

 

Som eks. så nytter det ikke å kjøpe seg en fluestang som koster 20 - 30 000 og tro at nå kan du kaste som alle andre... du er jo selvfølgelig nødt til å lære deg å bruke den riktig.

 

Samtidig så lurer jeg litt på hva folk rundt deg tenker når du i utgangspunktet synes det er bare tull det de holder på med. Tror nok at selv du, som er så kjapp på avtrekkeren, ville hatt et litt annet syn på ting hvis du hadde tatt deg bryet med å høre med de som har brukt disse grytene over en periode, hva de har erfart.

 

Så vil jeg samtidig til slutt få si litt om ståltypen:

Det er noen som hevder at 316L bare er helt vanlig rustfritt stål, men de har nok ikke gjort hjemmeleksen din...

Det er riktig at 316R er et vanlig og mye brukt rustfritt stål, men 316L er noe helt annet..

Det er derfor nettop dette stålet brukes innenfor kirurgien...

Har brukt grytene i snart 4 år og det samme har mange i min familie, kjenner også mange som har brukt disse grytene lengere enn som så og er storfornøyde..

 

Skal ikke komme med mange historier nå, men dere kan jo spørre noen selv som har søliaki, de som ikke tåler salt i maten, nikkelallergi, diabetes ++

så vil dere kanskje få en anne oppfatning av hva det er for noen gryter de har kjøpt..

 

Hilsen familie med søliaki!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ANSS, cøliakere lider ikke noe mer av "vanlige" gryter og kjeler...

 

Hilsen en med svigermor med cøliaki, svoger med medfødt cøliaki m/ tilhørende småkryp, samt søskenbarn osv...

 

Selv om dere har cøliaki betyr ikke det at dere må kjøpe gryter og kjeler til en hel formue, hvis det er argumentet ditt foreslår jeg at du stikker finger'n i jorda og innser at du har blitt lurt.

Grytene kunne vært av titan for alt jeg bryr meg - det hjelper.

 

But hey - Whatever floats your boat!

 

PS! Ikke spill "jeg har en tilstand som krever at vi må ha dette"-kortet.

 

Ingen jeg kjenner, leger eller andre, har noensinne hørt om salt-allergi, jeg finner ikke ett sted noen som reagerer allergisk på NaCl (bordsalt).

Nikkelallergikere nyter likegodt av kjeler og kasseroller som benytter 316R, CØLIAKERE merker ingen forskjell, diabetikere merker IALLEFALL ingen forskjell - Så VÆR SÅ SNILL - Spar oss!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

dessuten får du slike gryter MYE billigere fra kvalitetsmerker. Saladmaster er et pyramidespill hvor man selger produkter svindyrt og roser det opp i himmelen. skulle gjerne sett produksjonkostnadene Saladmaster har med de gryten. vil tro på store avvik iforhold til hva man selger for.

 

og anss. du lager en profil bare for å svare på dette ? du er ikke en saladmaster selger da eller?

Lenke til kommentar

ANSS: Poenget er jo bare at man får disse grytene av lik kvalitet, med tanke på stål og alt det andre til en mye billigere penge.

 

Hele cluet med grytene er jo at du starter på halv varme, om du gjør det med andre kasseroller så skjer akkurat det samme, du kan koke uten vann, det svir seg ikke osv.

 

Kan skjønne at du som allerede har betalt denne summen å kjøpt disse grytene har det tungere enn andre å svelge det at du har blitt lurt, men sånn er det da engang.

Klart grytene er gulle gode, de er verdt mye penger, for det er kvalitet, men de er bare så himlade overpriset, det er det som er poenget, du får like brae gryter til en MYE billigere penge.

 

Angående stålet se testen, de finner jo ikke noe spesielt med stålet til saladmaster, dette er jo gjort på et laberatorium, må da kunne stole på den testen?

 

Er glad at jeg fant ut om denne testen til TV2, både jeg og to av mine vennepar sparte mye penger der:D

Ene parret leverte tilbake etter 1ukes bruk, pga dette.

 

Så om disse karene bruker UBERstål, så kan det da neppe være over titan`? Som tilogmed koster mindre...

Lenke til kommentar

oysfaerg:

 

Men kjære vene!

 

Ikke bare at du utaler deg om ting du ikke vet, men nå vet jeg hvorfor du gjør det...

Du må først lære deg å lese før du kaster deg inn i en debatt...

 

For det første så har jeg da aldri sagt at de lider noe mer med andre gryter...

Det jeg sier er at med Saladmaster gryter har vi hatt en veldig possitiv effekt..

 

Tidligere måtte vi være veldig forsiktig med å bruke de samme grytene til våre barn dersom vi hadde laget mat som de ikke tåler i dem...

Dette trenger vi ikke å tenke på nå og det er en bekreftelse god nok for meg på at disse faktisk ikke trekker til seg noe, eller slipper ut noe...

 

Men at du hevder jeg er blitt lurt er jo en fin konklusjon, selv om du ikke vet hvilke kriterier jeg setter for mine kjøp..

Det høres nesten ut som om du er bitter for et eller annet...

 

Og når det gjelder som du så godt sier det: Ikke spill "jeg har en tilstand som krever at vi må ha dette"-kortet så må jeg bare flire litt for meg selv her jeg sitter... :)

 

Hva i alle dager får deg til å tro at du har noen som helst peiling på hvilken tilstand jeg er i eller hva jeg trenger... Du vet jo ikke engang hva dette går ut på. Det eneste du har hørt er opplysninger som kommer fra andre... Har du i det hele tatt sett hva Saladmaster går ut på?

 

Det er et helt konsept, hvor jeg får all den hjelp og støtte som jeg trenger for å rette på mitt kosthold, både i form av utstyret ( dvs. grytene ), kokeskoler, bøker ++. Jeg trenger vel ikke ramse opp mer, for det spiller ingen rolle for deg uansett. Du har sett prisen på grytene og hengt deg opp i det...

 

Når det så gjelder salt - allergi... Igjen.. Les nå hva jeg skriver.. Jeg sier at det er flere jeg kjener som ikke tåler salt, eller for å gi deg det med en teskje... De tåler salt dårligere enn andre og samler opp vann i kroppen og hovner opp hvis de får for mye av det...

Dersom du mener at det ikke er tilfelle, så tror jeg at du skal ta deg en til prat med legen din...

Det at grytene hjelper med dette, er at det blir mye mer smak av maten med å bruke disse grytene og salt blir derfor overflødig for disse menneskene.

Som du sikkert ser så sier til og med de som er skeptisk her inne at det var faktisk mer smak når man koker på denne måten... Men igjen du har jo aldri prøvd så da bryr du deg vel ikke...

 

Du er vel sikkert heller ikke enig i at mat som lages på naturlige råvarer er noe av det beste man kan spise... Og når man lager mat fra grunnen av så klarer man å styre saltinntaket mye bedre...

 

Og en annen ting når det gjelder salt... De fleste eksperter rundt om i landet sier vel til deg at du må få mest mulig av det i deg... ?

Så selv om du sier at ingen reagerer på salt, så er det vel noe en bør redusere på, eller er du uenig der også??

 

Når det gjelder nikkelallergikere så er det vel slik at alle har dette i samme grad...? Eller er det faktisk sånn at noen tåler det dårligere en andre? Når jeg av erfaring vet at flere har blitt bedre av å skifte ut grytene sine så holder det vel mer enn nok for meg det.. Du må nu gjerne spise av det du vil... Tror du at det er sånn at alle andre gryter er laget av 316 R, eller tror du at der forskjellig kvalitet på gryter...

Mener du at det ikke er noen forskjell på 316L og andre gryter?

 

Hvorfor tror du at de ikke bruker et billigere stål innenfor kirurgien da, dersom det ikke er noen forskjell disse metallene...

 

Når du nå kaster deg inn i debatten på nytt igjen og skriver til krampen tar deg, så kan du jo sikkert forklare hva som er meget forebyggende når det gjelder bla.diabetes, så slipper jeg å svare deg mer.. For da har du jo gitt og beskrevet grunnen til å innvistere i et konsept som er med på å endre spisevaner og kosthold til svært mange familier i dette landet..

Endret av ANSS
Lenke til kommentar
Hei ANSS, cøliakere lider ikke noe mer av "vanlige" gryter og kjeler...

 

Hilsen en med svigermor med cøliaki, svoger med medfødt cøliaki m/ tilhørende småkryp, samt søskenbarn osv...

 

Selv om dere har cøliaki betyr ikke det at dere må kjøpe gryter og kjeler til en hel formue, hvis det er argumentet ditt foreslår jeg at du stikker finger'n i jorda og innser at du har blitt lurt.

Grytene kunne vært av titan for alt jeg bryr meg - det hjelper.

 

But hey - Whatever floats your boat!

 

PS! Ikke spill "jeg har en tilstand som krever at vi må ha dette"-kortet.

 

Ingen jeg kjenner, leger eller andre, har noensinne hørt om salt-allergi, jeg finner ikke ett sted noen som reagerer allergisk på NaCl (bordsalt).

Nikkelallergikere nyter likegodt av kjeler og kasseroller som benytter 316R, CØLIAKERE merker ingen forskjell, diabetikere merker IALLEFALL ingen forskjell - Så VÆR SÅ SNILL - Spar oss!

7370772[/snapback]

7372463[/snapback]

 

Skulle du svare på det innlegget, eller skal du bare sitere meg?

Lenke til kommentar

Itw

 

Synes du gjorde en bra utrdning av fordeler og ulemper helt i starten av debatten..

 

Synes faktisk du hadde en fornuftig måte å kommentere og spørre om ting, helt til du kommer med det innlegget fra dansk tv2..

 

Når du selv ser at det brukes mindre mat, du ser selv at det går halvparten av tiden du ville ha brukt og det smaker faktisk utrolig godt av maten uten å tilsette krydder. Er ikke dette nok da?

Hvis det går helt fint ann å gjøre akkurat det samme i alle andre gryter som du sier, hvorfor i alle dager er det ingen som gjør det da...??

 

Dersom det hadde vært mulig å gjøre akkurat det samme i vanlige gryter så finner jeg det svært pussig at det ikke er noen som har begynt å bruke vanlige gryter på den måten da..??

 

Når det gjelder pyramidespill... Du som vet alt om dette... Hva er definisjonen på det? Og hva er så da likheten med Saladmaster?

 

Der jeg jobber er også en pyramide... Vi har direktøren, så kommer driftsjefen, deretter avdelingslederene, så kommer alle de små arbeiderene...

 

Når jeg sitter som avdelingsleder og har lønn i forhold til hvordan avdelingen går, med tanke på bonuser og slikt, er dette også en pyramide da..

 

Sånn som jeg skjønner det, så er det en god del selgere som jobber for provisjon av salg..

Et pyramidespill er da noe helt?

 

Hva skiller nettverksmarkedsføring fra pyramidespill?

 

Lurer du hva som skiller nettverksmarkedsføring fra såkalte pyramidespill? Mange bruker de to utrykkene om hverandre, men dette er en stor misforståelse. Multi level Marketing eller MLM er andre ord på nettverksmarkedsføring og networkmarketing. Ikke la deg forvirre av ordenes betydning de srår for det samme og må ikke forveksles med pyramidespill.

 

 

Seriøse nettverksselskaper har flere ganger blitt beskylt for å drive med såkalte pyramidespill. Det er en vanlig reaksjon når folk først blir introdusert for nettverksmarkedsføring at de tenker: "Dette er et pyramidespill!" Dette er dels på grunn av likhetstrekkene mellom nettverkssalg og dels fordi de som driver med pyramidespill ofte hevder å drive seriøs nettverks-business.

 

En felle?

En annen utbredt misforståelse er at nettverksmarkedsføring er noe man skal lokke andre inn i, for så å tjene penger på disse personene. Dette hadde kanskje vært en passende beskrivelse for et pyramidespill, men i nettverksmarkedsføring er det ikke meningen å presse eller lokke folk inn, og man tjener ikke penger på personene. Dersom man har 100 stykker under seg som ikke kjøper noe, tjener man ikke penger. Har man derimot 100 stykker under seg som handler mye varer fra firmaet, kan man tjene penger. Altså tjener man penger på vareomsetningen, som i et hvilket som helst annet firma, og ikke på vervingen. Ikke alle ønsker å verve distributører til nettverksselskapene. Disse har mulighet til å kun være kunde - og handle produkter direkte fra selskapet.

 

I et pyramidespill er medlemmenes inntekt avhengig av hvor mange nye medlemmer som kommer inn i pyramiden. De blir lurt til å betale et beløp og de blir lovet raske penger uten å gjøre noen særlig innsats. Disse pyramidespillene er juridisk sett ilegale i de fleste land, men det er pt. få land som har et regelverk som gjør at pyramidebakmenn kan dømmes i retten. Dette har ført til en oppblomstring av pyramidespill i hele verden, og ikke minst i Norge.

 

Like muligheter

Oppbygningen av et nettverksselskap er i mange tilfeller ganske lik oppbygningen av pyramidespill, men de to må for all del ikke forveksles! Noe av det som gjør nettverksmarkedsføring spesielt er at alle har like muligheter til bygge sin egen butikk takket være meget enkle franchising-systemer firmaene har. Det er ikke personen som sitter på toppen som tjener mest penger, som i et de fleste firmaer. I nettverkssalg kan en person starte opp og tjene mer penger enn alle personene som er over han eller henne i nettverket. Det er vel ikke så lett for en arbeider å tjene mer enn sjefen sin!? Hvor mye hver enkelt person tjener, avhenger altså av den enkelte sin innsats. Dette gjør nettverksmarkedsføring veldig rettferdig og det har av den grunn fått tilnavnet "folkets franchise”.

 

Hvordan skille seriøse nettverksselskaper fra useriøse og ulovlige pyramidespill?

 

Direktesalgsforbundet har satt opp 10 punkter som skiller nettverksmarkedsføring fra ulovlige pyramidespill: (Følgende punkter beskriver et pyramidespill)

 

 

Provisjoner blir utbetalt for verving av nye distributører og ikke på basis av varesalg

 

Det er mulig å kjøpe seg inn i enkelte posisjoner for å oppnå rettigheter

 

Selskapet har ingen eller kun symbolske produkter for salg

 

Muligheten er tilstede for å tape større beløp som er innbetalt til selskapet

 

Startpakke/inngangspremie er ofte uforholdsmessig høy

 

Distributøren har ingen eller meget dårlige returmuligheter

 

Selskapet forlanger deltagelse på uforholdsmessige dyre kurs eller kjøp av dyre trykksaker

 

Distributøren kan ikke slutte når som helst uten avgifter eller annen straff

 

Pengestrømmen genereres oppover i systemet

 

Ledelsen taler om å tjene mye penger på kort tid uten særlig innsats

 

Dersom du ser på Saladmaster så faller de ikke inn under noen av disse punktene.

 

Så dersom ikke dette viser deg forskjellen på pyramidespill og direkte salgså er det vel ikke så mye å si...

 

Når du så kommer inn på kvalitet, så har jeg vanskelig for å ta deg seriøst...

Hvis du finner en annen gryte som er laget av 316L så kan vi ta den debatten da..

 

Når du da tror at jeg bare sier det jeg sier for å forsvare mitt kjøp, så må jeg bare be deg om å tenke noen uker tilbake... Vi har et matbudsjett på ca. 8000,- pr. mnd.

Vi har nå brukt grytene over flere år og vi merker faktisk en reduksjon på vårt matbudsjett. Jeg merket det ikke de to første mnd. for da var vi inne i en innkjøringsfase hvor vi laget altfor mye mat, men nå har vi faktisk spart inn det sette vi kjøpte.

Så dere kan godt si at jeg har kastet meg på denne debatten for å forsvare " det jeg har tapt " på grytene, men jeg vet bedre...

 

Bare så synd at dere ikke får se de samme resultatene, for da hadde det vel ikke spilt noen rolle om grytene ikke var noe tess, for nå har vi faktisk tjent de inn og kan i realiteten bare kaste dem uten å ha tapt noe som helst... men det er noe jeg aldri kommer til å gjøre, for det er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort....

 

Når du sier at jeg kan få gryter av samme kvalitet til en mye billigere penge, så høres det ut som at jeg aldri har eid en gryte tidligere og at jeg ikke vet hva som er på markedet... Jeg har faktisk pløyd gjennom en del gryter opp gjennom årene og det er nettopp av den grunnen vet jeg hva jeg har kjøpt!

 

Det er bra at du har overbevist deg selv om at du har spart mye penger, men det blir vel noe annet med venneparet som du har overtalt til å ikke kjøpe gryter..

 

Det stod i profilen din at du er fra Finnmark, kjenner flere der opp som har disse grytene. Jeg mener og tror at det er ganske mange som har disse grytene der oppe, det blir sikkert ingen problem for deg å komme i kontakt med noen som har hatt disse grytene over en periode nå. ( Da mener jeg ikke en mnd. ) Du kan jo spørre noen av disse om det stemmer det du opplevde på visningen du var på..

 

Jeg bare frykter at du etterhvert kanskje kan begynne å tvile på om det var det lureste du kunne ha gjort, å overtale vennene dine til å ikke kjøpe... ?

 

Enn hvis det er en liten sjangse for at disse grytene faktisk holder det de lover og at de da kunne ha vært til stor hjelp, slik som de har vært i vår familie, venner og andre kjente..

Endret av ANSS
Lenke til kommentar

For meg høres du ut som en selger som prøver alt han kan for å tjene noen ekstra kroner. Myntet på ANSS. Også er det ett faktum at du ble registrert idag, og at de tre eneste innleggene du har hatt er i denne tråden. :hmm:

 

Edit: Dessuten: Du trenger ikke oss for å latterliggjøre produktet, det klarer du fint selv. Trådstarter: Svindel, svindle, svindel og kan jeg få si det en gang til? SVINDEL.

 

Hvis du skal bruke 27000kr på å "bli sunn" og "frisk for alle slags allergier, eller at det skal ha en posetiv innvirkning på <insert allergi name>, så kan du invistere i en oppvasksmaskin, ett såpestykke, og en god del års suplimennt med vaskemiddel.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

:)

 

Lurer på hvilken debatt du ble med i første gang du meldte deg inn her..??

Når jeg blir henvist til en side og har lyst til å si min mening, så må jeg reg. for å kunne si det...

 

 

 

quote=PatrickM,27/11-2006 : 19:14]

For meg høres du ut som en selger som prøver alt han kan for å tjene noen ekstra kroner. Myntet på ANSS. Også er det ett faktum at du ble registrert idag, og at de tre eneste innleggene du har hatt er i denne tråden. :hmm:

7373381[/snapback]

Lenke til kommentar

Dersom du vil spre svada og ordspill er det vel like greit å linke til kilden : http://www.networkmarketing.no/artikkel_les.php?ar_id=38

 

Poenget her er at disse grytene rett og slett ikke er verd prisen og at salgsaparatet rundt piper om fantastiske salgsfraser som får bullshitalarmen til å gå hos de fleste normalt oppgående mennesker. Alle salgspunktene er enten vanskelige å bevise, har "SCIENCE" forklaringer, er basert på psykologiske effekter eller er rett og slett bullshit så for å snakke kun godt om produktet må du nok enten tro på alt det eller ønske å selge produktet selv.

 

Hva var egentlig effekten med cøliaki?

Lenke til kommentar

He, he...

 

Ja deg var det mye saklig på...

Klarer du å beskrive ordet svindel... Hvis ikke skal jeg hjelpe deg... :)

 

Skjønner jo at du bare vil skyte i gang debatten...

 

På hvilken bakgrunn kan du påstå at dette er svindel?

Det er jo angrefrist og alt mulig, alle norske lover blir fulgt til punkt å prikke...

Det er morsomt å få slike innslag som du kommer med, for det letter litt på stemningen her inne...

 

Veldig bra, vi trenger slike som deg her inne for at det skal bli gøy... Ikke alle kan komme med fakta og da er det bra at vi har sånne som deg her inne...

 

 

For meg høres du ut som en selger som prøver alt han kan for å tjene noen ekstra kroner. Myntet på ANSS. Også er det ett faktum at du ble registrert idag, og at de tre eneste innleggene du har hatt er i denne tråden.  :hmm:

 

Edit: Dessuten: Du trenger ikke oss for å latterliggjøre produktet, det klarer du fint selv. Trådstarter: Svindel, svindle, svindel og kan jeg få si det en gang til? SVINDEL.

 

Hvis du skal bruke 27000kr på å "bli sunn" og "frisk for alle slags allergier, eller at det skal ha en posetiv innvirkning på <insert allergi name>, så kan du invistere i en oppvasksmaskin, ett såpestykke, og en god del års suplimennt med vaskemiddel.

7373381[/snapback]

Lenke til kommentar

Effekten med cøliaki?

 

Lurer du på hva det er eller hvordan og hvilke hensyn en bør ta i forhold til denne matallergien/ intoleransen?

 

Dersom du vil spre svada og ordspill er det vel like greit å linke til kilden : http://www.networkmarketing.no/artikkel_les.php?ar_id=38

 

Poenget her er at disse grytene rett og slett ikke er verd prisen og at salgsaparatet rundt piper om fantastiske salgsfraser som får bullshitalarmen til å gå hos de fleste normalt oppgående mennesker. Alle salgspunktene er enten vanskelige å bevise, har "SCIENCE" forklaringer, er basert på psykologiske effekter eller er rett og slett bullshit så for å snakke kun godt om produktet må du nok enten tro på alt det eller ønske å selge produktet selv.

 

Hva var egentlig effekten med cøliaki?

7373525[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg syns det er flott at du går så langt som å bryte reglene som DETTE forumet har. Svada og tull er alt som kommer fra deg. :)

 

Veldig bra, vi trenger slike som deg her inne for at det skal bli gøy... Ikke alle kan komme med fakta og da er det bra at vi har sånne som deg her inne...

Når vi snakker om å basere ting på bakgrunnsstoff, hva baserer du dette på? Jeg vil tro at du ikke har lest mine godt over 3000innlegg på dette forumet for så å komme med konklusjonen av at jeg ikke kommer med fakta? Hvorav *alle* med postcount på denne brukeren er mer eller mindre seriøse.

 

Klarer du å beskrive ordet svindel... Hvis ikke skal jeg hjelpe deg...

Ja, gjør det. Jeg trenger en oppfriskning på definasjonen av ordet.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Effekten med cøliaki?

 

Lurer du på hva det er eller hvordan og hvilke hensyn en bør ta i forhold til denne matallergien/ intoleransen?

Jeg har cøliaki, så jeg vet relativt godt hva det innebærer, men det jeg lurte på var hvordan disse grytene forbedrer situasjonen for oss med den og andre lignende diagnoser?

 

Jeg er også uenig med det PatrickM sier når han mener dette er svindel, for det er jeg relativt sikker på at det ikke er. IANAL (jeg er ikke en advokat), men måten ordet "svindel" er definert i juridisk sammenheng tror jeg ikke passer på dette, på samme måte som piratkopiering av kopibeskyttet materiale ikke er stjeling.

Men det er er enig med han i er at hele systemet (for det er et system) er relativt skittent. Kjøper du gryter hos en jernvarehandel til 27' regner jeg med at du får et virkelig topprodukt, men hos en privat selger av et MLM-produkt? Heller mindre troen på at prisen du betaler står til hva du får.

Lenke til kommentar

:)

 

He, he... Det er fint at du skryter på deg 3000 innlegg på forumet og det har du sikkert også... For min del kunne du hatt 300 000 innlegg på forumet.. Det betyr ikke at du kommer med fakta i denne debatten...

 

Dersom du er så seriøs som du sier, så kan det vel være greit å komme med mer enn bare svindel, svindel svindel...

 

For å gjøre en lang kommentar kort nå i sene natte timer, så bunner hele debatten ut i om folk synes det er verdt å bruke så mye penger på gryter..

De som aldri har prøvd utstyret, eller tatt seg bryet med å sette seg inn i utsyret, har vel egentlig ingen erfaring om det er verdt det eller ikke... I så fall blir det rene gjettninger og konklusjoner basert på det...

Du har helt sikkert brukt en del penger på ting som jeg ikke kunne drømme om å bruke penger på, men det betyr jo ikke at det nødvendigvis er noe svindel, svada eller hvilke ord man har lyst til å sette på det...

 

De som kjøper seg et eller annet som er dyrt, feks. et kikkertsikte til 30.00,- synes helt sikkert at det er verdt det, men for meg som ikke går på jakt høres dette helt vilt ut... Men da regner jeg jo med at de har en erfaring omkring dette som jeg ikke besitter...

 

Nå får debatt være debatt til neste gang jeg kommer meg på en pc.

Du får gjerne fortsette ut i natten, men nå er det kveld for meg...

 

PS! Det er vel gjerne derfor du kaster deg inn i debatten.... Ikke for å noe annet enn at du liker å diskutere... ( 3000 innlegg )

 

Jeg syns det er flott at du går så langt som å bryte reglene som DETTE forumet har. Svada og tull er alt som kommer fra deg. :)

 

Veldig bra, vi trenger slike som deg her inne for at det skal bli gøy... Ikke alle kan komme med fakta og da er det bra at vi har sånne som deg her inne...

Når vi snakker om å basere ting på bakgrunnsstoff, hva baserer du dette på? Jeg vil tro at du ikke har lest mine godt over 3000innlegg på dette forumet for så å komme med konklusjonen av at jeg ikke kommer med fakta? Hvorav *alle* med postcount på denne brukeren er mer eller mindre seriøse.

 

Klarer du å beskrive ordet svindel... Hvis ikke skal jeg hjelpe deg...

Ja, gjør det. Jeg trenger en oppfriskning på definasjonen av ordet.

7373667[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...