mintman Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Jeg har i dag 2 disker på min PC, hver på 200 GB. Den ene er partisjonert C, D og E (disk 0) der WinXP er på C og jeg ønsker ubuntu på D. Den siste disken er F og G (Disk 1). Jeg velger Install når jeg kommer inn i Ubuntu, velger land, språk, osv. Men når jeg kommer til "Partitioner" sliter jeg. Her har jeg 4 valg: /dev/hda: IDE 1 master (hda) - 200.0 GB /dev/hda: IDE 1 slave (hdb) - 200.0 GB Use the largest continues free space manually edit partition table Hvis jeg velger den siste kommer det opp flere valg med /dev/hda 1, /dev/hda3 og /dev/hda5 Jeg har forstått det er hda jeg skal bruke og det er /dev/hda3 som er den jeg skal installere på. Men når jeg velger denne kommer ytterligere disse valgene opp: Prepare mount points: Litt nede kommer /media/hda3 49GB Partition 3 Disc IDE/ATA 1(Primary) [HDA3] Reformat? Skal jeg krysse av Reformat på denne? Endret 3. november 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
mintman Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Ta reformat på diskene du skal formatere. Altså de du skal bruke i Linux. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Forutsatt at du ikke har data der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå