Gå til innhold

Hercules 8500LE problemer

corky

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et Abit GeForce 4MX 440 skjermkort og bestemte meg for å kjøpe et litt bedre kort.

Valget gikk til r8500LE.

Men når jeg skal spille GTA3 hakker spillet, Max Payne kutter ut(avsluttes og jeg kommer til skrivebordet) dersom jeg trykker escape for å komme i menyen.

Jeg får 7345 poeng i 3DMark2001

Noen som vet om liknende problemer?...vet hvordan jeg kan fikse dette???

Jeg kjører Windows XP på følgende maskin:

AMD 1700+

Abit KG7-lite

512MB DDR

Hercules Radeon 8500LE 128MB

Soundblaster 128 PCI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Etter å ha lest meldingen din testet jeg mitt eget system i 3Dmarks 2001, tenkte det kunne hjelp ettersom jeg har likt skjermkort og omtrent samme prossesor.

Jeg fikk 8709 i poeng, så det var litt mer.

Jeg er ikke så veldig inn i disse benchmark programmene, men et par tips kan jeg komme med.

For det første så kan det jo hende at det er maskinen din som er problemet og ikke skjermkortet. Et tips er å se i "windows task manager" og se hvordan maskinen din er når du ikke kjører noe som helst. Kunne være et eller annet som har lurt seg inn og sluker minne og cpu-kapasitet. Har du defragmentert disken din, kanskje det kan hjelpe. Ellers så har jeg klokket opp skjermkortet bitte litt grann med Hercules 3D Tweaker, slik at det kjører på 8500 nivå.

Har systemet

xp1800+

asus a7v333

256 mb 2700ddr

hercules 8500LE

WD 80GB SE

Lenke til kommentar

Jeg har nå oppdatert til nyeste driver til skjermkortet og problemet med GTA3 forsvant. Men problemet med Max Payne er der fremdeles.

Jeg får 7710 poeng i 3DMark, vet personer som har fått 9000 poeng i 3DMark med samme type skjermkort.

Noen som vet hvordan jeg kan få høyere poengsum???

Jeg må da nevne at jeg har måttet underklokke FSB på prosessoren litt siden hovedkortet jeg har ikke støtter den prosessortypen ordentlig.

Lenke til kommentar

regner med at du har en eventuell update til max payne installert?

får forresten runt 8000 i 3dmark se med specsen min

A7N266-VM/XP1600/TwinMOS 512MB CL2

Hercules 3D Prophet FDX8500LE 64MB

LITE-ON CDRW LTR-40125S

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-11-11 00:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...