Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Lurer på hvordan man kan få raskest mulig internett på rommet mitt. Selve adsl modemet står i rommet ved siden av, men og trekke kabel fra modemet til pcene mine er uaktuelt, siden det må borres O.L, noe fattern nekter meg... har lurt på og oppgradere den trådløse routeren, til noe raskere (har 11mbit atm ) Men aller helst ville jeg foretrukket kablet nettverk... Har av den grunn sett på disse "homeplug" løsningene, funker de bra? tenkte på denne her: "homeplug" løsning. Noen her som vet hvor bra disse "homeplug" greiene funker? Har det noe og si at rommet der modemet står og rommet mitt ikke er på samme kurs i sikringsskapet? Beklager hvis dette var helt feilposta... mvh pac-man Endret 3. november 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kunne ikke du ha prøvd disse "home-pluggene". Savner noen ordentlige erfaringer med disse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kunne ikke du ha prøvd disse "home-pluggene". Savner noen ordentlige erfaringer med disse 7213462[/snapback] fant et review på akkurat denne typen på prisguide.no, ligger på pakken med bare en adapter. virka ikke så værst, vil tippe at dette vil stå på innkjøpslista så fort jeg har penger... Får ønske meg til jul... Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Dette skal i teorien fungere strålende, men etter at samtlige (sikkert 15 stk) som vi har solgt av disse kom i retur så tror jeg at man må ha litt mere i hodet enn en gjennomsnitlig "pappa-bruker" har. Så vidt jeg veit så skal det ikke ha noe si at det er en annen kurs inni bildet. Ulempen med slike systemer er at man ikke kan kryptere dem, slik at hvis naboen er har et lignende uttak så vil han i teorien kunne bruke dine signaler. (her spiller avstand inn) Lenke til kommentar
eXa Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) ja var jo grei hastighet på de. åssen er rekkevidden tro? men prisen var ikke så hyggelig. Mye bedre å bare kjøpe en skikkelig ruter og eventuelt ett nytt trådløst kort til maskinen din. G standaren er på 54mbps, ok en del lavere i realiteten men når man tenker på hastigheten på internett kansje er 5mbps(har du adsl2?) så er det mer enn nok! og så koster det halvparten så mye. Edit: Anbefaler linksys wrt54gl ruter Endret 3. november 2006 av eXa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Dette skal i teorien fungere strålende, men etter at samtlige (sikkert 15 stk) som vi har solgt av disse kom i retur så tror jeg at man må ha litt mere i hodet enn en gjennomsnitlig "pappa-bruker" har. Så vidt jeg veit så skal det ikke ha noe si at det er en annen kurs inni bildet. Ulempen med slike systemer er at man ikke kan kryptere dem, slik at hvis naboen er har et lignende uttak så vil han i teorien kunne bruke dine signaler. (her spiller avstand inn) 7213515[/snapback] Du så ikke på den jeg hadde linka til?? de har kryptering... @eXa: jo, en oppgradering av routeren hadde jo vært billigere, men vil aller helst ha kablet nettverk. Så kan jeg koble opp diverse andre maskiner uten og investere i trådløse kort. Dessuten er jeg lei av og få pappa til og skrive inn koden på nettverket hver eneste gang jeg har formatert og lignende. Jeg har nemlig ikke koden... Endret 4. november 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå