Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Laptopen detter ut av nettverket hele tiden!

Anbefalte innlegg

Jeg har to pc'er. En bærbar nede i stuen og en stasjonær i andre etasje (hvor bredbåndsmodemet er plassert)

dette er problemet:

når jeg sitter ned i stuen med den bærbare detter jeg ut av nettverket hele tiden. og så kobler den seg til igjen....og så detter jeg ut....og sånn fortsetter det.

dette er andre gangen jeg skriver dette innlegget siden det forrige ble avbrutt når jeg datt ut:/ som dere sikkert skjønner begynner jeg å bli mektig lei.

noen som vet hva som kan være galt? hva jeg kan gjøre?

takk for all hjelp:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noe betongelementer i tak/gulv eller annet støy som kan forstyre signalene? Er det det så kan det være en ide å kjøpe seg en bedre router.

Hvilken modem/router er det du har?

Har du oppdatert driverne til nettverkskortet?

7213488[/snapback]

det ligger en jernbjelke i gulvet.

har en dell router.

når det gjelder driverne aner jeg ikke? hvordan gjør jeg det?

takk for svar forrest;)

Lenke til kommentar

Hvis du er skikkelig uheldig så kan den jærnbjelken ligge akkurat nok i veien for å forstyrre signalene tilstrekelig.

Når det kommer til dell sine routere så har jeg ikke så veldig mye erfaring med dem til å uttale meg om dem.

Driverne finner du ved å først finne ut hvem som er produsenten til nettverkskortet ditt. Så går du på nettsiden til produsenten og søker etter drivere til det nettverkskortet du har.

Lenke til kommentar

Hadde nok sjekket om det fantes nyere firmaware til dell-ruteren.

Har du det samme problemet om du sitter i samme rom som ruteren også?

Hvis signalet er svakt, kan du prøve å flytte dell-ruteren slik at signalet blir bedre.

Er det flere nettverk i nærheten kan det være en ide å forandre kanal på din. Det finnes program som kan lese av hvilke kanaler de andre bruker, men du kan prøve å bytte f.eks til kanal 1 og se om det blir mer stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...