Svein_Jarle Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Heisann! Har de siste ukene brukt Vista, og ikke brydd meg så mye om XP, da Vista har funka fett. Men i dag skulle jeg starte i XP, for jeg følte for å spille litt (nVidia-driverne i Vista x64 er foreløbig mildt sagt helt elendige). Maskinen boota, jeg valgte XP, og jeg kom til loginskjermen. Her virka maskinen stabil som fjell, og alt lova godt inntil jeg trykte på brukeren min og fikk logga inn. Etter ca to sekunder bare blir skjermen svart og maskinen starter på nytt. Dette skjer hver gang jeg starter maskinen i XP, men dersom jeg starter i sikkerhetsmodus funker alt fett, men sikkerhetsmodus er da ikke noe å spille i. Så nå henvender jeg meg til dere. Noen som veit hva som kan være feil eller hvordan jeg kan feilsøke? Vil helst slippe å legge inn XP på nytt. Folka på microsoftsproduktaktiveringstjeneste er ganske lei av meg etterhvert. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Du kommer inn i safemodus, da kan du jo deaktivere en og en komponent inntil du finner synderen med driver feil. Og jeg synes man egentlig burde ringt så mye til aktiveringa at den gikk nedom og hjem, så vi kunne få aktivert via nettet hver gang Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Joda, det er klart en mulighet, men jeg føler meg egentlig at det er software som ikke er HW-relatert som kødder, men jeg veit lissom ikke åssen jeg skal finne synderen... Lenke til kommentar
oOF Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Sjekk for løs harddisk-kabel. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Harddiskkablene sitter perfekt, for alt funker perfekt i Vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå