AlXz Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Hei! Har ett MSI K7N2G Hovedkort jeg har problemer med. Kortet starter.. (vifter går, nettverk lyser, osv...) Men får ikke noe bilde på skjermen. (testet med intregert skjermkort og pci/agp) Har koblet til D-Bracker, og får lys som dette: 1. RØD 2. RØD 3. GRØNN 4. GRØNN (Se vedlegg) Har prøvd flere forksjellige cpuer, og de funket helt fint i andre hovedkort. Men får samme feil... Takk for all hjelp :-) Endret 3. november 2006 av AlXz Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Har dette hovedkortet støtte for SLi. Så du har ei slik lita brikke som du skal snu om du kjører SLi eller ikke? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det fantes ikke SLI til k7xxx, det kom ikke før k8xxx. Du er sikker på at hovedkortet støtter prosessoren som du bruker? Lenke til kommentar
lasr Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Har du koblet ATX12V til JPW1? Om jeg ikke husker helt feil må denne kobles på dette kortet. CPU vil rapporteres som defekt dersom den ikke får strøm..... LASR Lenke til kommentar
AlXz Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Dette kortet har ikke støtte for SLI nei... Etter hva manualen sier skal kortet støtte de cpuene jeg har prøvd.. Har testet med AMD Athlon 900Mhz og Duron 800Mhz. (Kortet skal større Duron, Athlon og Athlon XP (2700+)). Kontakten til JPW1 er koblet på ja (den med 4pin). Takker :-) Lenke til kommentar
lasr Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Du skriver ikke hvilken CPU du har, men hovedkortet har kanskje vært brukt med en annen CPU med høyere FSB tidligere ? Prøv reset CMOS og sett FSB til 100 Mhz (Safe mode). LASR Lenke til kommentar
AlXz Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Har AMD Duron 800Mhz og Athlon 900Mhz. Ikke sikker på hva dette hovedkortet er brukt til tidligere... Har hovedkortet jumper for FSB?? (Har prøvd å resette cmos med å fjerne batteri, osv..) Lenke til kommentar
lasr Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Les manual som du finner her: MANUAL, det er en selvutpakkende fil. Begge prosessorene dine går på 100Mhz FSB. 133 FSB bus er standard for dette kortet, og ja det settes på jumpere Sjekk manual side 2-32 Kortet har også egen jumper for Clear CMOS, les manual igjen side 2-31 Endret 5. november 2006 av lasr Lenke til kommentar
AlXz Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Hei igjen! Nå har jeg prøvd safe modus (100mhz) og 100mhz... Har også resatt bios (med clear bios jumper)..., men er fortsatt helt likt som før :S Ikke skjermbilde, og d-bracketen lyser som den alltid har gjort. Noen forslag?? På forhånd, takk for hjelp :-) Endret 11. november 2006 av AlXz Lenke til kommentar
AlXz Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Sorry for dobbelpostinga, men gjorde det for at folk skal se topicen. (Lenge sida det ble skrevet noe her..) Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hva som er feil med hk-et..? Om det f.eks er en kondensator, osv...? Takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Dette kortet har ikke støtte for SLI nei...Etter hva manualen sier skal kortet støtte de cpuene jeg har prøvd.. Har testet med AMD Athlon 900Mhz og Duron 800Mhz. (Kortet skal større Duron, Athlon og Athlon XP (2700+)). Kontakten til JPW1 er koblet på ja (den med 4pin). Tenkte på svidd socket eller korrupt BIOS. Du ser ikke en hvit liten underscore tikke oppe til venstre? Går ut fra at du har prøvd å starte uten d-bracketen, og ingen unødige kontakter tilkoblet ellers. Virker som en upålitelig dvs. _feil feilmelding_ . Lukter litt svidd liksom, og via nettverket er ikke uvanlig. Eller et chip på hovedkortet kanskje har tatt imot en strømtopp. Harddisker klarer seg som oftest bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå