-Teddy- Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Såvidt jeg har fått med meg kan ikke PHP brukes til å samle informasjon fra klientpc'er fordi PHP er et "serverside-språk". Jeg vet ikke helt hva som kan brukes, og hvordan det skal kobles mot PHP, eller hvordan jeg skal få et dynamisk stylesheet, men håper at noen kan hjelpe meg. (Trenger jeg å bruke PHP i det hele tatt?) For en bestemt oppløsning vil jeg endre en ting i stilarket, slik at porteføljen min blir seende fem hakk bedre ut. Hvordan kan jeg gjøre dette? Hvis jeg f.eks vil endre #oversikt{ margin: 0 auto; width: 80%; } til #oversikt{ } ved 1024*768px oppløsning? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Dette er enklest å gjøre ved i lage eksterne stylesheets som du linker inn basert på skjermstørrelse ved hjelp av javascript. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Dette er enklest å gjøre ved i lage eksterne stylesheets som du linker inn basert på skjermstørrelse ved hjelp av javascript. 7214518[/snapback] og en slik kode ser ut som ... ? kunne tenkt meg en sånn kode Lenke til kommentar
Peter Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Dette er enklest å gjøre ved i lage eksterne stylesheets som du linker inn basert på skjermstørrelse ved hjelp av javascript. 7214518[/snapback] og en slik kode ser ut som ... ? kunne tenkt meg en sånn kode 7215726[/snapback] Det kan du jo spørre om i f.eks. javascript-forumet. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Skal høre med de der jeg. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) vel.. no har eg laget meg en kode som finner ut hva skjermoppløsninger er, og legger den inn i en $_SESSION-variabel PHP <?php // // funksjoner/head_init.php // // includert innenfor <head> </head> feltene // pass på at du har session_start() for denne her! // for å skrive ut hva oppløsningen her, kan du bruke koden på NESTE LINJE: // echo '<h2>Din skjermoppløsning er: '.$_SESSION['screen_width'].'x'.$_SESSION['screen_height'].'</h2>'; if( !empty($_GET['screenres']) && eregi('__', $_GET['screenres']) && empty($_SESSION['screen_type']) ){ $screen = explode('__', $_GET['screenres']); $_SESSION['screen_width'] = $screen[0]; $_SESSION['screen_height'] = $screen[1]; if($screen[0]<=800) $_SESSION['screen_type'] = 3; elseif($screen[0]<=1024) $_SESSION['screen_type'] = 2; else $_SESSION['screen_type'] = 1; echo '<meta http-equiv="refresh" content="0; index.html">'; } if(empty($_SESSION['screen_type']) && empty($_GET['screenres'])){ ?> <script language="javascript"> <!-- sendResultat(); function sendResultat() { window.location = 'index.html?screenres='+screen.width+'__'+screen.height; } //--> </script> <?php } ?> det du gjør med stylesheet, kan du jo bare velge f.eks no slikt: if($_SESSION['screen_type']==2) include "stylesheet_1024_768.css"; else include "stylesheet.css"; dette blir vel litt hjelpende? EDIT: enkelte tegn som "!" blir visstnok byttet ut her "!" blir i PHP-taggene til "& #33;" uten mellomrom:( Endret 4. november 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå