Gå til innhold

FIFA Football 2003 Hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har en Intel Celeron 827 mhz-prosessor, 128 mb ram og ATI Rage Fury 128 skjermkort, Windows XP. Jeg har kjøpt FIFA Football 2003, og jeg bestemte meg for å formatere diskene. Jeg installerte XP på nytt og hentet drivere, Windows Update o.l. Så installerte jeg FIFA Football 2003. Da jeg startet spillet skjer det kun en ting: Skjermen blir bare helt svart. Så må jeg starte maskinen på nytt, og samme skjer. Jeg har altså ikke spilt et sekund av spillet, og trenger SÅRT hjelp!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

I WindowsXP må du IKKE installere DirectX, det ødelegger Windows`n.

Hvor har du det fra ?

For der tror jeg du tar feil :wink:

Men hvis du legger inn beta versjoner av directX kan det oppstå problemer.

Quote:

Den 2002-11-10 20:22, skrev jostein013:

Jeg har en Intel Celeron 827 mhz-prosessor, 128 mb ram og ATI Rage Fury 128 skjermkort, Windows XP. Jeg har kjøpt FIFA Football 2003, og jeg bestemte meg for å formatere diskene. Jeg installerte XP på nytt og hentet drivere, Windows Update o.l. Så installerte jeg FIFA Football 2003. Da jeg startet spillet skjer det kun en ting: Skjermen blir bare helt svart. Så må jeg starte maskinen på nytt, og samme skjer. Jeg har altså ikke spilt et sekund av spillet, og trenger SÅRT hjelp!!!

Der tror jeg skjermkortet ditt er problemet :sad:

[ Denne Melding var redigert av: Jørgen-aa på 2002-11-11 13:44 ]

Lenke til kommentar

Windows XP har innebygd DirectX 8.1 som er den siste versjonen av DirectX.

Det kommer snart en ny versjon av DirectX, det er bare en betaversjon, fullversjonen vet jeg ikke når kommer.

Har selv installert DirectX 8.1b i Windows XP, da "tryna" Windows`n og jeg måtte reinstallere.

Problemet ditt med FIFA2003 skyldes mest sansynligvis at skjermkortet er for dårlig og at du har for lite ram i PC`n.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet.. det blir svart før jeg kommer til menyen!

Har PIII 500 Mhz, 384 RAM, S3 Savage 4 Skjermkort (16mb ram), 80Gb disk, directX 8.1!

Men nå er det jo mange spill jeg ikke får kjørt pga dårlig maskin - men jeg holder meg jo innenfor "kravene" da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...