Babyloner Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) hei.. har en d-link router som jeg skal bruke, da jeg har fått ip-telefoni og en ny pc. men jeg kommer ikke inn på router'n. den reagerer ikke når jeg skriver ip'en i adressefeltet. hvis jeg tar ledningen direkte fra modemet til pc'en får jeg tilgang til internett, men ikke gjennom routern hva skal jeg gjøre? hadde vært fint med rask hjelp, da jeg ikke får telefonen min til å virke takk Myok Endret 4. november 2006 av MyoK Lenke til kommentar
norbat Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Resett d-link ruteren og prøv igjen Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Sjekka instillingene i Windows? At nettverkskortet er satt opp med DHCP? Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Resett d-link ruteren og prøv igjen 7213253[/snapback] prøver å resette..men det skjer ingenting Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 etter å ha sett på ipconfig..så ser det ut som om pc'en ikke mottar ip fra router'n.. får heller ikke restarta routern til fabrikkinstillinger.. hva skal jeg gjøre? trenger seriøst hjelp,, Lenke til kommentar
Ninja Panda Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 er du tilkoblet trådløst eller med ledning til den routeren? Hvis du ikke får IP, prøv å sett fast ip og se om du kommer inn på routeren da Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 er du tilkoblet trådløst eller med ledning til den routeren? Hvis du ikke får IP, prøv å sett fast ip og se om du kommer inn på routeren da 7216996[/snapback] er kobla til med ledning...hvordan setter jeg fast ip? er lit n00b på dette området... Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 er du tilkoblet trådløst eller med ledning til den routeren? Hvis du ikke får IP, prøv å sett fast ip og se om du kommer inn på routeren da 7216996[/snapback] Haloo?! man kan jo ikke sette opp static IP når han ikke får en IP av routern! Men hvis du lurer, så går du inn på kontrollpanel -->nettverkstilkoblinger --> høyreklikk på tilkoblingen du bruker og velg "egenskaper" --> under "denne tilkoblingen bruker følgende elementer:" merk "Internett-protokoll (TCP/IP) og trykk på egenskaper igjen. Fyll inn. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Haloo?! man kan jo ikke sette opp static IP når han ikke får en IP av routern! 7219208[/snapback] Jo, dette er fullt mulig. Gjør det selv når Speedtouch 546t2 fra Telenor velger å deaktivere dhcp. Så lenge man vet ip-adressen til routeren så skal det være mulig å velge en ip til pcen i samme range og koble seg til. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Har fått løst det..takker for alle som prøvde å hjelpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå