Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

C:\winnt bortevekk og mediaplayer helvette!

Anbefalte innlegg

Hei

Vært noen hektiske dager i det siste ang pc.

X-gfx kort: Nvidia Geforce 5900 FX Ultra

Alt startet med at jeg satt å så på film i windows media player samtidig som jeg spilte litt World of Warcraft.

Jeg har hatt et problem med dette, ved at pc'n har "hengt" seg i 20-30 sekunder innimellom (når jeg spiller+ser på film) før den starter å reagere igjen.

Før brukte jeg nvidia 41.xx drivere. GAMMELT! jeg vet, men de fungerte til mitt bruk.

Nylig installerte jeg de nyeste forceware driverne til nvidia, 91.45? eller noe, fordi jeg fikk lyst å spille Gothic 3 (som krevde en nyere nvidia driver enn jeg hadde visstnok).

Ok, så plutselig hang pc'n igjen mens jeg spilte wow+film, ...men denne gangen kom jeg aldri ut av det, plutselig ble skjermen svart....men jeg hørte fremdeles lyder fra film og spill...så etter 1 minutt til stoppet lyden. Jeg startet maskinen på nytt, og hadde fine gule streker i boot screen og fine vertikale streker (grønne) i windows boot screen.

Når jeg kom inn i windows var det streker her og der og fine lilla streker fulgte min musepeker, javel!

Tydeligvis hadde skjermkortet fått en fysisk defekt, prøvde jeg å se på film eller spille, så døde maskinen helt...så jeg kjøpte en nytt kort, nvidia geforce 7600 GS.

Uansett, jeg har problemer med film fremdeles, (ja, alle drivere er reinstallert).

Om jeg starter en film med mediaplayer, eller VLC player, eller quicktime, eller hva som helst, så henger hele maskinen, jeg må trykke CTRL-alt-delete...og da hører jeg filmen gå helt fin i bakgrunnen.....jeg har funnet en måte å få det til å fungere på:

Jeg starter en kort film, 20-30 sek, lar den gå helt ut med ctrl-alt-delete, så trykker jeg på "avslutt"...når jeg kommer tilbake til windows nå så kjører den helt fint og jeg kan loade hvilken som helst film....mediaplayer har tydelig fått seg en smell...og jeg har prøvd å reinstallere windows media player....jeg har også sjekket codecs med GSoft og Sherlock, begge sier at alle de codecs jeg bruker er OK!, GSoft klarer t.o.m og rendere og spille av filmene uten å henge i sin interne spiller....

En annen ting som har skjedd er også at C:\WINNT har "forsvunnet"...jeg ser den ikke i windows utforsker, ikke i min datamaskin, jeg kan ikke bruke "søk" til å søke i filer i denne mappen......om jeg åpner dos-vindu kan jeg derimot gå inn på mappen, og windows loader helt fint......antivirus programmene mine kan også søke i denne mappen...... Hva har skjedd?

Nei, mappen er IKKE skjult...jeg ser andre skjulte mapper og filer, men ikke denne!

Det funker å skrive file:///c:/winnt i adressefeltet, da får jeg opp mappen og kan utforske den, men jeg ser den altså ikke om jeg trykker C:/ og ser på listing av filer og mapper på høyresiden.

Kan noen hjelpe meg med dette? Og evnt forklare hva som skjedde med skjermkortet mitt og hvorfor jeg har problemer med å spille av film på normal måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...