rag-fo Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Vet ikke om det er så mange her, som har barn som har førerkort, men noen har kanskje litt viten om emnet likevel. I forbindelse med at min 18 åring nå tenker seg å kjøpe seg en billig bil (35 – 55000,-), så gikk jeg inn på kalkulatorer for de av selskapene som har det på nettet. Brukte helt vanlige 8 – 12 år gamle biler, med motorstørrelse 1,5 – 1,8 liter. Jeg vet at denne årsklassen bulker mye, ikke har opparbeidet bonus, men fikk et lite sjokk når jeg så antatte priser. Ikke uvanlig med kr 12 – 20000,- for et år? Avhengig av type. Og det for kun ansvar. Eller ansvar og delkasko. Noen som har tips, for å gjøre dette billigere. Eller har erfaringer med hvilke selskaper, som er billigst? Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Gjensidige er de billigste for ungdom, der får du også igjen 6000 kr hvis du kjører skadefritt til du er 23 år. Min Toyota Celica koster ca 11k første året hos dem med 25k i kjøre lengde, og delkasko. så rundt 10k må man nok regne med for å få forsikret en bil på en ungdom i dag. men noen biler er billige da rundt 3k-4k, men da snakker man om små konebiler med 1.2l motor osv hehe... If tok ca 40 000 i året for min bil så gjensidige er billig sammenlignet med andre hehe... du begynner på 20% på den første forsikkringen du tegner har regnet med 20% bonus? Endret 3. november 2006 av Dennis87 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Anbefales det å ta del-kasko eller kasko? Skal nok ringe Gjensidige på mandag ja.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 For en bil som koster under 50-60 lapper så vil det ikke lønne seg å ha kasko, da du ved å benytte deg av kaskoordningen ved selvforskyldt skade må betale ganske mye for det. Sies at skaden må være 20-30 lapper minimum for at det skal lønne seg å bruke kasko. I tillegg så kan du regne med at forsikringspremien per år blir kanskje dobbelt så høy med kasko som uten kasko. Vær smart, kjør uten kasko evt med delkasko, kjører du med litt vett så går det som oftest bra, og du sparer deg for masse penger og ergrelser. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Tror jeg velger å ha del-kasko. Slik at jeg har litt garanti i bakhånd. Men takk for et utfyllende svar Håper trådstarter for svar på sine spm. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Forsikring varierer fra bil til bil. Men jeg har min hos gjensidige, og det koster 4800kr (og 1600 extra for ungdomstillegg (disse pengen får du tilbake om noen år)). Bilen er en Audi 100 '92 med en 2.3e motor på ca. 130 hester. Lenke til kommentar
illest Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Jeg har del-kasko og betaler ca 6000,- i året på en 1991 mod Volvo 240 2.3L med oppsatt kjørelengde på 12.000. Jeg startet fra bånn, altså med 20% bonus. Endret 4. november 2006 av 240b230ft Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Jeg har del-kasko og betaler ca 6000,- i året på en 1991 mod Volvo 240 2.3L med oppsatt kjørelengde på 12.000. Jeg startet fra bånn, altså med 20% bonus. 7218307[/snapback] Om du ikke betaler mer. Hva er da alder og bonus i dag og hvilket selskap. Det er jo vesentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå