rag-fo Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hva kan jeg gi for denne? Noen små karosserifeil. Liten bulk i panser. Begynt å bli litt "brun", under kanaler. Denne slitasjen (Det er bare i det ytre skiktet), skal selger slipe, rengjøre, grunne og legge på beskyttende masse. Ellers noen små riper / skader. Men ingen store. Stort sett, veldig pen i lakk. Reg rem nylig skiftet for andre gang. (Har lest meg til at den skal skiftes hver 60000 km, på denne modell.) Nye sommerdekk. Brukte (men greie) vinterdekk. 129000 km. Noen som har forslag til bud? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Stemmer for at gir et bud på 20 000, og hvis selgeren ikke liker det kan du gå opp til maks 25. Det kryr av alternativer til Elantra der ute. Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 walter_melon: Har du orientert deg om prisnivået til en Hyundai Elantra 1999-modell? Vel, de 99-modellene som ligger tilsalgs på autodb i dette øyeblikket er priset fra 55000 til 70000 kroner. Jeg er redd at 20000 kroner er et realt skambud.... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Beklager, jeg blingset litt. Trodde det var snakk om 95-modell. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 walter_melon:Har du orientert deg om prisnivået til en Hyundai Elantra 1999-modell? Vel, de 99-modellene som ligger tilsalgs på autodb i dette øyeblikket er priset fra 55000 til 70000 kroner. Jeg er redd at 20000 kroner er et realt skambud.... 7213899[/snapback] Trådstarter her: Bilen er til salgs hos en mindre uavhengig bilforhandler. Altså... Forbrukerkjøpsloven gjelder. På "Din side" bruktbilkalkulator, kommer denne type og modell opp i snittpris på ca 52000,- Her er rabatt medregnet. På Autodb.no, står 16 tilsvarende biler. Snittpris 61 - 62000,- Dette er utgangspriser. Altså før eventuell rabatt. Er det ikke ern grei pris da, om jeg får bilen for 46-48000,-? (Har ikke begynt ordentlige forhandlinger) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Bare husk på at hvis du kjøper bilen så er det mest sannsynlig du som vraker den også siden det kan være hardt å få solgt slike merker igjen. Har personlig erfaring med Daewooen min, som havnet på skroten. Vi måtte ha større bil, men ingen ville kjøpe den. Fikk mer igjen av å skrape den dessverre Bilen hadde bare gått 115 000 og var en 97 modell. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Bare husk på at hvis du kjøper bilen så er det mest sannsynlig du som vraker den også siden det kan være hardt å få solgt slike merker igjen. Har personlig erfaring med Daewooen min, som havnet på skroten. Vi måtte ha større bil, men ingen ville kjøpe den. Fikk mer igjen av å skrape den dessverre Bilen hadde bare gått 115 000 og var en 97 modell. 7215504[/snapback] KVTL Du har nok rett i det. For å være litt mer utfyllende, så er en 18 åring jeg hjelper til med dette kjøpet. (Har også spørsmål om forsikringer til ungdom, i en annen tråd her) Om bilen holder 2-4 år, så er vel det greit. At man da ikke får særlig mye igjen. Ellers kom jeg i dag over en Golf 1,6. Nylakkert og med soltak, i dag. abs bremser, el soltak, Defa warm up og cd/radio. ca 147000 km. Nylakkert. Prisforlangende: 37000,- Hva mener folket om dette? Lenke til kommentar
acon Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Bare husk på at hvis du kjøper bilen så er det mest sannsynlig du som vraker den også siden det kan være hardt å få solgt slike merker igjen. Har personlig erfaring med Daewooen min, som havnet på skroten. Vi måtte ha større bil, men ingen ville kjøpe den. Fikk mer igjen av å skrape den dessverre Bilen hadde bare gått 115 000 og var en 97 modell. 7215504[/snapback] KVTL Du har nok rett i det. For å være litt mer utfyllende, så er en 18 åring jeg hjelper til med dette kjøpet. (Har også spørsmål om forsikringer til ungdom, i en annen tråd her) Om bilen holder 2-4 år, så er vel det greit. At man da ikke får særlig mye igjen. Ellers kom jeg i dag over en Golf 1,6. Nylakkert og med soltak, i dag. abs bremser, el soltak, Defa warm up og cd/radio. ca 147000 km. Nylakkert. Prisforlangende: 37000,- Hva mener folket om dette? 7215644[/snapback] Et mye bedre valg!! Gjetter det er en golf 3 det er snakk om. Altså årsmodell 92 -> 97/98? Prisen er ingen upris heller om den er profflakkert. Sjekk om den er lakkert fordi den har vært skadet o.l. Til en bil i den prisklassen ville jeg også ha tatt en NAF-test på forhånd.. Om det er fra forhandler med bruktbilgaranti, så ta iallefall NAF-utløpstest når den tid kommer. Har ingen erfaring med Hyundai, men jeg ville holdt meg langt vekke. Har selv golf, og angrer ikke et sekund. Skikkelig god bil. Min har vært driftsikker, og flere jeg kjenner med Golf sier det samme. En kamerat betalte nettopp 29.000 for en slik Golf 1.6, med ca 120.000km. Bilen var/er rimelig stygg i lakken, men er skikkelig god å kjøre. Tror ikke du vil ha problemmer med å selge bilen heller. Golf er ganske populære biler. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Kjenner to som har hatt Elentra i årevis. Rart begge er så storfornøyd da. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg har kjørt Elantra i mange år, og har ingenting å utsette på de. Min 1996 1.6 stv er fortsatt rustfri og går som ei klokke. Den har passert 210 000 km, og jeg har kjørt ca 100 000 av de. Søster'n har en 1999 1.5 liter, og den har rustet noe, og har også hatt noen merkelige feil som jeg ikke har opplevd med min bil. Det er vel forøvrig stor forskjell på 1.5 og 1.6 literen. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Enkelte Hyundai kjennere har sagt at man bør velge modeller med de største motorene. Vet ikke selv hvorfor det er så viktig på Hyundai dog. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Kjenner to som har hatt Elentra i årevis. Rart begge er så storfornøyd da. 7219989[/snapback] Vent til de skal selge dem. Enkelte Hyundai kjennere har sagt at man bør velge modeller med de største motorene. Vet ikke selv hvorfor det er så viktig på Hyundai dog. 7233787[/snapback] Fordi det er en del slike biler på markedet, og de taper seg kraftig i pris. De første årene vil nok de med høyest nypris tape seg mest, men senere blir mer motorsterke betraktelig mer lettsolgte. Men det betyr jo også at du kan gjøre et realt kupp på litt eldre lavmotoriserte når du kjøper brukt. Og for all del, er jo nesten bombesikre biler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå