Lakus Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Er sikker på at de fleste av dere har en eller annen form for irriterende stunder med butikker. Opplevde nylig to saker som vekket surpompen i meg hvertfall: Story 1: Hadde en N70, men den gikk adundas så jeg leverte den hos Elkjøp og skal få en N73 tilbake Men det skulle bare mangle! Når jeg leverte telefonen sa de at jeg måtte ringe til forsikringselskapet og lese opp ett nummer som jeg fikk til dem, og si grunnen til at telefonen er ødelagt. Noe som i og for seg er helt greit, siden det ikke er Elkjøp som styrer forsikrings-delen. Men jeg drar da iallefall hjem og ringer til HappyCare og forklarer at telefonen er ødelagt, forklarer også hvorfor. De sier at de skal sende ny med en gang, men at de ikke har en N70 på lager, derfor skal jeg få en N73 for kun 290,- pristillegg! Og at jeg skal få telefonen min innen 10 dager. 10 dager går... og på den tiende dagen ringer de og sier at telefonen kan hentes på Elkjøp, jeg spør om jeg kan tegne ny forsikring når jeg henter den og det er helt greit. Greit, dro ned for og hente den dagen etter, men når jeg kommer til lageret sier de at jeg skal snakke med de inne i butikken og de inne i butikken sier jeg skal snakke med lageret. Til slutt ender det med at jeg blir irritert og skjeller ut en ansatt inne i butikken og han går for å sjekke om telefonen min er der. Noe den selvfølgelig ikke var! Den hadde tydeligvis blitt sent samme dagen som de hadde ringt meg og sagt jeg kunne hente den... så lettere irritert drar jeg hjem igjen for å vente... På den syttende dagen (tror det er det, men i dag hvertfall) ringer jeg til HappyCare på nytt og de sier den har blitt levert til Elkjøp samme dagen de sa jeg kunne hente den der og at jeg må ringe til Elkjøp for videre info. Så jeg ringer til Elkjøp og gjett hva! Telefonen hadde aldri forlatt bygget siden før jeg var der for og hente den! Den var der hele tiden og hadde ikke blitt sendt enda som de sa den skulle! Og å hente den i dag var umulig av en eller unevnt grunn!. ?!WTF? Jeg er en betalende kunde, og når dere sier jeg skal ha telefonen min innen 10 dager, forventer jeg den i hånda innen 10 dager! Men i hvertfall så sier de at de skal sende den på mandag... så i løpet av neste uke håper jeg... Flott at jeg får en N73, men det er ikke pga Elkjøp, det var takket være HappyCare folka! Det eneste Elkjøp har gjort er og forkludre hele prosessen! Argh! Kan jeg kreve noe pga alt dette? Story 2: Moren min skal ned til Elkjøp med min ødelagte mp3 spiller for meg, siden jeg ligger i senga med lungebetennelse. Før selve historien burde jeg kanskje nevne at hele greia startet med at jeg fikk en Creative Zen Micro (som på sin tid kostet 2200kr) av min stefar, med forsikring. Når den gikk til H******* for en stund siden fikk jeg en tilgodelapp på 2200 kroner og kjøper meg en Creative Zen Vision:M som da kostet 2200kr, og tegner forsikring for 300kr ekstra. Vision:M'en går jo også til helvette, så mor drar og leverer den inn (dette kommer jeg til senere). Men i mellomtiden så har prisen på den steget og jeg får tilbake 2500 + penger for forsikringen som også hadde gått opp i pris, dermed fikk mor en tilgodelapp på 2,895 kr. Tilbake til "poenget" mitt. Hun går inn på Returvare delen av bygget og enkelt nok leverer inn spilleren og får en tilgodelapp tilbake og et smil fra dama bak kassen og et vennlig "hade godt". 3-4 dager senere når jeg skal dra ned på Elkjøp for og kjøpe meg en Xbox 360 for tilgodelappen (har en annen mp3 spiller som jeg liker bedre) så sier bare dama bak kassa, "denne tilgodelappen kan ikke brukes lenger. Tilgodelapper som man får av returvarer må brukes samme dag elns" Og med litt klaging pga at min mor ikke har fått noe so helst info om dette noen steder når hun leverte den inn, så kommer en annen kassadame og sier at jeg kan få forsikring på X360'en min for bare 100kr istedenfor 4-500kr som det egentlig koster, pga alt bryderiet. Noe jeg syntes er en helt grei "oppreisning". Men hva med telefonen min? Får jo ikke noen som helst form for "oppreisning" fra Elkjøp der? Jeg må jo betale prisforskjellen mellom det forsikringen min dekker og N73'en + ny forsikring... så prisen kommer på ca 800kroner, bare for å sitte og irritere seg over alt rotet Elkjøp steller istand?? Når skal Elkjøp slutte og rote? Mangle info til kundene som jeg fortalte sist og alt dette? Har sett mange tilfeller av dette! Mine to små irritasjoner for tiden.... Endret 3. november 2006 av Lakus Lenke til kommentar
edge Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) En gang jeg hadde en MP3-spiller av typen Creative noe. Leverte den inn(på elkjøp, eneste elektrosjappa i denne byen at that moment), fordi den ikke spilte av .wma, som var viktig for meg siden jeg enda ikke hadde *host*p2p*hark*. Da skulle de sende den inn(!) for å reparere det. Den kom tilbake, jeg plugger den inn, og hva skjer? ERROR! Tilbake og sier at feilen ikke er fiksa, og at jeg gjerne vil ha en ny, tilsvarende eller bedre vare. Den jeg hadde hadde gått ut av produksjon, og da skulle de prakke på meg en Advent-spiller. Jeg sier at jeg vil ha en med like god lyd etc, og får tilbud om en MuVo TX, mot at jeg betaler 300 selv. Hva faen? Hva skjedde med tilsvarende eller bedre? "Da blir det for lite i kassa, vettu" sier feite faen bak disken som om jeg var en 5-åring. Det var nok, så jeg krevde likegreit pengene tilbake. Han tilbyr meg tilgodelapp, som den gode selgeren han er. Men jeg skal jo ha MP3, og de kan ikke gi meg det jeg vil ha, så da skal jeg jo selvfølgelig ha pengene tilbake? Tydligvis ikke. Etter mye fram og tilbake fant han vel ut at han ikke kunne rikke meg, så han fant ut at han kunne gi meg MuVo-spilleren. Så jeg fikk en spiller som funka, til og med dobla minnekapasiteten. Men det var alt for mye styr. EDIT- Forresten, bedre kategori. Endret 3. november 2006 av Edge Lenke til kommentar
EJN Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kan jo handle andre steder enn elkjøp, da. Lenke til kommentar
royale Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Du var litt uheldig der ja, alle mine kjøp/retur hos Elkjøp har gått greit. Men kanskje det går til helvete neste gang? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Kan jo handle andre steder enn elkjøp, da. 7213285[/snapback] Er ikke det det handler om Lenke til kommentar
UleDule Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Sånn er det på Spaceworld også serru. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Kan jo handle andre steder enn elkjøp, da. 7213285[/snapback] Er ikke det det handler om 7213309[/snapback] hva angår n73'en så har du nok ikke krav på noe, om du fikk noe, så ville det havne under goodwill. Tror heller du var en smule uheldig. Når det så gjeldre returen, den er tydelig merket på lappen, men kan jo selvfølgelig gå med på at de burde si det. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Beklager at jeg er litt offtopic, men hvordan behandler du elektronisk utstyr hvis du må ta skadene på forsikringa så ofte? Jeg er selv glad i å handle elektronisk utstyr men har enda til gode å ha en feil på et produkt som ikke dekkes av garanti/reklamasjon men som ville ha vært dekket av en ulykkesforsikring. Mulig at jeg har sinnsykt flaks og du har sinnsykt uflaks så klart.. Lenke til kommentar
Corwin Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 En gang jeg hadde en MP3-spiller av typen Creative noe. Leverte den inn(på elkjøp, eneste elektrosjappa i denne byen at that moment), fordi den ikke spilte av .wma, som var viktig for meg siden jeg enda ikke hadde *host*p2p*hark*. Da skulle de sende den inn(!) for å reparere det. Den kom tilbake, jeg plugger den inn, og hva skjer? ERROR! Tilbake og sier at feilen ikke er fiksa, og at jeg gjerne vil ha en ny, tilsvarende eller bedre vare. Den jeg hadde hadde gått ut av produksjon, og da skulle de prakke på meg en Advent-spiller. Jeg sier at jeg vil ha en med like god lyd etc, og får tilbud om en MuVo TX, mot at jeg betaler 300 selv. Hva faen? Hva skjedde med tilsvarende eller bedre? "Da blir det for lite i kassa, vettu" sier feite faen bak disken som om jeg var en 5-åring. Det var nok, så jeg krevde likegreit pengene tilbake. Han tilbyr meg tilgodelapp, som den gode selgeren han er. Men jeg skal jo ha MP3, og de kan ikke gi meg det jeg vil ha, så da skal jeg jo selvfølgelig ha pengene tilbake? Tydligvis ikke. Etter mye fram og tilbake fant han vel ut at han ikke kunne rikke meg, så han fant ut at han kunne gi meg MuVo-spilleren. Så jeg fikk en spiller som funka, til og med dobla minnekapasiteten. Men det var alt for mye styr. EDIT- Forresten, bedre kategori. 7213274[/snapback] En venninne av meg fikk pengene igjen for sin ipod på elkjøp.. så at dette ikke går an er nok bare uvilje fra selgeren du har møtt på..... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Beklager at jeg er litt offtopic, men hvordan behandler du elektronisk utstyr hvis du må ta skadene på forsikringa så ofte? Jeg er selv glad i å handle elektronisk utstyr men har enda til gode å ha en feil på et produkt som ikke dekkes av garanti/reklamasjon men som ville ha vært dekket av en ulykkesforsikring. Mulig at jeg har sinnsykt flaks og du har sinnsykt uflaks så klart.. 7214850[/snapback] Er ganske så mye i fysisk aktivitet. Og selv om jeg prøver og sikre fast mobil osv så skjer det alltids noe. (jeg vet at jeg kan la mobilen og slikt ligge hjemme, men det gjør jeg altså ikke ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå