MartinF Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Hei.. Fant et bilde jeg hadde liggende på HD av min bror idag... Ligger ute på photo.sight også: http://www.photosight.org/photo.php?photoid=46482&ref=author Lenke til kommentar
synsing Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Flott bilde. Bra eksponert og fint høstpreg. Artig, lurt uttrykk på gutten også Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Klarer ikke sette ord på det, men det bildet traff meg veldig bra. Veldig spennende uttrykk i ansiktet. God komposisjon og fokus. Det eneste jeg vil sette fingeren på er kvistene oppe til høyere. Som kan klones vekk. Pluss der det kom opp en planke på gjerdet til venstre, den ble litt voldsom. Men alt i alt, likte jeg bildet meget godt! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Klarer ikke sette ord på det, men det bildet traff meg veldig bra. Veldig spennende uttrykk i ansiktet. God komposisjon og fokus. Det eneste jeg vil sette fingeren på er kvistene oppe til høyere. Som kan klones vekk. Pluss der det kom opp en planke på gjerdet til venstre, den ble litt voldsom. Men alt i alt, likte jeg bildet meget godt! 7213259[/snapback] Du burde så absolutt ikke fjerne disse tingene. Muligens greinen på høyre side, men ikke noe mer. Bildet vil bli alt for flatt, og ikke ha den samme stemningen som det har nå. Uten litt forskjeller vil bildet bli betydenlig dårligere, synes nå jeg. Greit at noe "skiller seg ut", og at ikke alt er perfekt hele tiden. Å fotografere noe handler ikke om å gjøre noe i stand, og så ta bilde av det. Poenget er å fremstille motivet slik som det i realiteten er, og ikke fjerne en planke fordi den er med på bildet. Alt skal ikke være gjort til. Blir som å be personen om å le, istedenfor å si noe morsomt. Ber man personen om å le, blir det en falsk latter. Ber man personen om å smile, smiler han ikke av glede, men fordi bildet skal bli fint. Det er ikke realiteten. Gjør bildene personlig og fremstill de slik som livet er. Slik som du oppfatter det. Din mening. Bildet ditt er utrolig flott! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Tusen takk alle sammen! Det varmer å få så mye skryt! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Tusen takk alle sammen! Det varmer å få så mye skryt! 7218234[/snapback] Det varmer også å se så fine bilder.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Å fotografere noe handler ikke om å gjøre noe i stand, og så ta bilde av det.Poenget er å fremstille motivet slik som det i realiteten er, og ikke fjerne en planke fordi den er med på bildet. Alt skal ikke være gjort til. Blir som å be personen om å le, istedenfor å si noe morsomt. Ber man personen om å le, blir det en falsk latter. Ber man personen om å smile, smiler han ikke av glede, men fordi bildet skal bli fint. Det er ikke realiteten. Gjør bildene personlig og fremstill de slik som livet er. Slik som du oppfatter det. Din mening. 7217041[/snapback] Eg kunne ikkje forklart det betre sjølv. Får du fram realiteten i eit bilete har du gjort ein god jobb. Derfor er eg glad i at folk tar bilete utan at motivet er klar over det. Edit: No gløymde eg nesten å gje deg komplimenter for biletet, heilt enig med Tissedam, det er veldig flott og naturleg. Eit barn veit sjeldan poenget med eit kamera og kan smile naturleg. Har eit søskenbarn på 8-9 år som alltid tar på seg eit merkverdig smil når han skal fotograferast, tar du snikbilete blir dei 100 ganger betre. Endret 4. november 2006 av Zeph Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 *Laaaang qoute, som ble gjort mindre* Et bra tips jeg har til dere som ønsker et naturlig bilde av en person, er å gjøre kameraet klart og rope "Oi! Se der borte!" elns. Personen blir seg selv igjen, og glemmer kameraet helt. Bildet blir da så naturlig man kan få dem, samtidig som man kanskje får frem et nervøst, annerledes eller morsomt blikk på barnet. Hjelper ikke på barn over 10-11 år, da de vet at det kun er lureri.. Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Nå håper jeg ikke at innlegget mitt ble tolka som at jeg syns det var et dårlig bilde. For jeg likte det utrolig godt. Jeg prøvde bare å finne ut om det var noe jeg kunne pirke på. Som kanskje kunne gjort det enda bedre. Når jeg så bildet første gangen, måtte jeg se på det lenge før øynene gikk videre. Nettopp fordi jeg syns det var et utrolig stilig og fascinerende bilde. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 5. november 2006 Rapporter Del Skrevet 5. november 2006 Nå håper jeg ikke at innlegget mitt ble tolka som at jeg syns det var et dårlig bilde. For jeg likte det utrolig godt. Jeg prøvde bare å finne ut om det var noe jeg kunne pirke på. Som kanskje kunne gjort det enda bedre. Når jeg så bildet første gangen, måtte jeg se på det lenge før øynene gikk videre. Nettopp fordi jeg syns det var et utrolig stilig og fascinerende bilde. 7219748[/snapback] Det ble vel ikke tolket som negativt ment, men jeg hadde en annen oppfatning av bildet, og synes at han skulle beholde ting som du mente irriterte og ødela bildet. Ellers forstod jeg deg godt, tror jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå