NeverMind Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Vurderer å kjøpe promedia 2.1. Audiocompaniet selger høytalerene for 2495 kr inkl. frakt. Er dette en rimelig pris? Har lydkortet mye å si for lyden? Har et helt ordinært creative soundblaster kort. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Det er en helt grei pris, for noen meget gode høyttalere. Har samme settet sjøl, så derfor kan jeg si noe om både pris og lyd! :smile: Lydkortet har absolutt betydning for resultatet! "Shit in = shit out", også i denne sammenheng! Bruker selv et SB Audigy, som har et oppgitt signal/støyforhold på rundt 100dB. Et "ordinært" lydkort har nok ikke så gode spesifikasjoner, så dermed må du nok regne med noe "sus". Men om du ikke er hyper-audiofil, så vil jeg tro at du kan leve med det. Men høyttalerne er det i allefall ingen feil på! Samtidig kan det være verdt å nevne det nye settet fra Logitech som et meget bra alternativ. Imponerende lyd fra dette også, ta en titt her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=2&s=pl Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Om jeg først å fremst er ute etter å høre på musikk, hvilken av de to bør jeg satse på? Om jeg kjøpte logitech kunne jeg jo kjøpt et bedre lydkort og allikevel ikke betale mer enn for klipsch. Hvilket lydkort er til å anbefale? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Da ville jeg i ditt tilfelle holdt en liten knapp på Klipsch, til musikkbruk. Høyttalerne har etter hva jeg kan bedømme, ganske avanserte delefiltre, som også bidrar til god lyd! Kjenner ikke til slike detaljer for Logitech, men ble som sagt ganske imponert over trøkket, spesielt i bass-området. Du kan jo lete litt på nettet, kanskje du finner noen tester? Er svært fornøyd med mitt SB Audigy, og kan anbefale dette. Men det finnes sikkert gode og dyrere(?) alternativer til dette også! Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Jeg ser at her på Hardware er Creative Soundblaster Live! Player 5.1 anbefalt. Det koster 324 kr bulk. Er det noe å satse på? Nå ble jeg veldig usikker. Logitech vs Klipsch... Logitech systemet er jo 4.1, mens klipsch 2.1.. hva har det å si for valget mitt..? Som sagt er det høytalere hovudsaklig til musikk, men jeg spiller jo spill og ser filmer også... Hva bør jeg gå for folkens? Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Kjøp deg heller logitec sitt thx system z560 d er konge har jeg hørt Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Vel til musikk er det fint lite poeng i 4.1 I spill og filmer derimot vil jo surround gi deg en bedre opplevelse, ingen tvil om det. Nå har jeg bare hørt promedia, men jeg blir *veldig* overraska om Logitech er bedre enn en ekte hifi produsent på lydkvalitet, så jeg vil si at om du hører en del på krevende musikk og ikke bare trance og annen MTV musikk så er Klipsch det beste. Klipsch har betydelig høyere briefe faktor enn Logitech også da, om det betyr noe :wink: Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 hmm.. Tror jeg går for klipsch! Men dette med lydkort.. er Et SoundBlaster Live Player 5.1 noe å gå etter om du vil ha et godt og rimelig kort? Forslag til bedre lydkort? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Tror ikke du gjør noe galt ved å kjøpe det kortet, men ville allikevel vurdert å slenge på tre hundrelapper ekstra. Du får jo Audigy-kortet for 899,- Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei,jeg har LIVE!5.1 og Logitech Z-560 hva som er best av Klipsch og Logitech kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har hørt Klipsch. Men jeg er vertfall utrolig fornøyd med mitt Z-560! Når det gjelder lydkort så er vel LIVE!5.1 ikke no veldig mye bedre en det du har nå, skal du merka no forskjell bør du nok opp på Audigy nivå. Men som sagt Live er veldig billig og bra [ Denne Melding var redigert av: Holmgr3N på 2002-11-10 22:22 ] Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 bulk versjonene av korta koster på komplett: live: 324 kr audigy: 578 kr Mener dere audigy kortet er mye bedre enn live? Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 ok, har du penger så er valget ganske så greit Audigy mye bedre en å bruke penga på godteri og brus selv om det er godt Med bra høyttalere så merker du forskjell, siden den har mindre støy og lydkvaliteten er bedre [ Denne Melding var redigert av: Holmgr3N på 2002-11-10 22:36 ] Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Greit, da tror jeg valget faller på klipsch promedia 2.1 og SB audigy lydkort, håper det er verdt penga! Lenke til kommentar
NeverMind Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 En ting til, det er: "Creative Soundblaster Audigy Player Lydkort PCI med Firewire, Bulk" dere mener.. sant? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 22:42, skrev NeverMind:Greit, da tror jeg valget faller på klipsch promedia 2.1 og SB audigy lydkort, håper det er verdt penga! Tror du gjør et godt valg der. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå