Gå til innhold

Nokia N73 - Tips og triks!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har du noen morsomme, nyttige, unyttige tips eller triks du vil dele med oss andre så skriv de gjerne ned her.

Kan begynne med noen jeg kjenner til (noe av det jeg skriver kan sikkert oppfattes som utrolig unødvendig for noen, men så lenge en person har nytte av det så holder jo egentlig det):

Velge SMS-mottaker ved hjelp av bokstaver:

For kjapt og enkelt å sende melding til en du har lagret på mobilen så skriver du kun de tre første bokstavene i navnet i "Til:" feltet. Eks: "Til:Cam" om du ønsker å sende en melding til Camilla (telefonen finner automatisk frem. Har du f. eks to Camillaer eller en Camilla og en Camlus ber den deg velge hvem du skal sende til)

Mobilen MP3 fra bilens stereoanlegg:

Denne telefonen har jo ganske stor minnekapasitet (om man kjøper minnekort) derfor har jeg kjøpt en FM Transmitter og en Nokia AD-46 lydadapter. Som en f. eks kan bruke i bilen. For de som ikke vet hva tanken med dette er så er den som følger: FM transmitteren sender det som spilles av på telefonen til den nærmeste radiomottakeren så du kan høre på musikk fra telefonen på bilens stereoanlegg. Lydadapteren er nødvendig for å få koblet FM senderen til telefonen ;)

Hvordan få ringetonene separert fra MP3 filene:

Gjør om ringetonene til wav (8 bit stereo @ 16kHz synes jeg blir passe kvalitet uten at filen tar for mye plass) og de vil legge seg i "Lydklipp" i stedet for "Spor"

Få presset inn noen ekstra sanger

Jeg hadde 350 sanger på telefonen og så slo deg meg plutselig at jeg hører jo ikke forskjell på om en sang har 128kbps eller 192kbps. Derfor gjorde jeg om alle filene på telefonen til 128kbps og vips så fikk jeg plass til 400MB til :o

Gratis ringetoner

Sikkert en kjent sak, men jeg tar det med allikevel da jeg synes det er helt latterlig å betale 25,- for en liten snutt av en MP3 fil. Hvorfor ikke bare klippe til selv og du kan få akkurat det partiet du ønsker ut av hvilken som helst sang. Selv synes jeg Goldwave er et ypperlig og enkelt program som ordner det i en fei. (Merk begynnelsen og slutten av den snutten du ønsker og velg "Trim" fra menyen, lagre og send den til telefonen. Vips, gratis ringetone :w00t:

Ringe opp kontakter med handsfree

(Dette står helt sikkert i brukermanualen, men den akter jeg ei å åpne, noe som sikkert mange her også har valgt å la vær ;))

N73'en klarer tydeligvis å tyde skriften på kontaktene til lyd. Derfor kan du holde svartasten på handsfreesettet inne i noen sekunder til du hører en søt liten lyd. Si så navnet (eksakt som du har lagret det) og personen vil bli ringt opp. Om det matcher så vil en robotstemme si navnet veldig stakkato og med klin gal vektlegging av ord, men du skjønner hva han sier.

Du trenger altså ikke å lagre noen stemmeoppringninger på forhånd ;)

Det virker også med andre kommandoer, men den eneste jeg har fått til er "Bluetooth". Sier du det etter pipet så skrur telefonen på blåtanna.

Har dere noen tips å komme med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...