Ole_Rygg Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Har nå endelig fått klar min cs server, men så har jeg dette problemet: Jeg kjører alt igjennom Putty og når jeg da skriver "./hlds_run -port 27015 +map de-dust2 -maxplayers 15 osv.." Så starter den serveren slik at den kjører i putty uten at jeg har mulighet for og skrive noen kommandoer i terminalen. Når jeg da avslutter Putty går cs serveren ned. Noen som har forslag til hvordan jeg kan fikse det eller en kommando jeg kan skrive? Kjører forresten Linux Fedora Core 5 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Er ikke sikker, men å bruke screen til det vil vel hjelpe. Da legger den seg som en bakgrunnsprosess på serveren. Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Jo, men har ikke screen. Og serverene står ikke her så har ikke mulighet til og bruke screen. Andre forslag? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Eneste jeg da kan komme på er å skaffe seg en shellkonto, kjøre en screen ssh SERVEREN-DIN, kjøre kommandoen, og detache screenen. Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Har faktisk en shellkonto på den serveren da. Men vet fortsatt ikke hvordan jeg skal kjøre screen ssh? Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jo, men har ikke screen. Og serverene står ikke her så har ikke mulighet til og bruke screen. Andre forslag? 7213593[/snapback] screen er eit program, som lar deg ha mange virtuelle konsoll som kan byttast mellom med tastekombinasjonar, og som kan leggast i bakgrunnen medan du er utlogga, og du kan kople til sesjonen på nytt når du logger inn via ssh på nytt. http://www.gnu.org/software/screen/ les dokumentasjonen. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 alternativt kan lage et lite oppstartsscript som holder prosessen i bakgrunn og restarter den hvis den skulle kræsje. $ echo './hlds_run -game cstrike +maxplayers 16 +map de_dust +hostport 27015 +servercfgfile server.cfg &' > start.sh $ chmod 755 start.sh $ ./start.sh - for å starte hlds i bakgrunn. Lenke til kommentar
Ole_Rygg Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Eller bare starte den slik jeg alltid har gjort med en & bak Endret 7. november 2006 av Ole_Rygg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå