elektroboy Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Tenkte jeg skulle gå til en piano lærer å lære litt! Spiller trommer til vanlig, men kan litt piano åsså. Men da er spørsmålet: Kan jeg begynne å lære boggie woggie/rock med en gang. Noter først da såklart. Eller må jeg spille klassisk først? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Spør i musikkdelen, der vil du garantert få hjelp av folk som kan mer om musikk. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Du trenger ikke nødvendigvis spille klassisk først. Men hvis du går til en lærer får du sikkert helt enkle stykker i begynnelsen for å lære noter osv. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det er en pianotråd der hvor denne tråden definitivt vil bli flyttet. Musikkskaping og Instrumenter, her kommer vi. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Anbefaler deg å spille skalaer og etyder, dette er god fingertrening. 1. Lær deg notene ordentlig og se på litt teori. 2. Lær deg C-dur skalaen. Når du kan den går du over på G, D, A og kromatisk skala osv. Du finner sikkert noen hjelpesider på internett. Du kan spille skalaene vanlig, med akkorder og arpedsjio (kort og lang). Er vel litt vanskelig å forklare dette, men det er fint å oppvarme slik. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Anbefaler deg å spille skalaer og etyder, dette er god fingertrening. 1. Lær deg notene ordentlig og se på litt teori. 2. Lær deg C-dur skalaen. Når du kan den går du over på G, D, A og kromatisk skala osv. Du finner sikkert noen hjelpesider på internett. Du kan spille skalaene vanlig, med akkorder og arpedsjio (kort og lang). Er vel litt vanskelig å forklare dette, men det er fint å oppvarme slik. 7212525[/snapback] Ja skjønner. Er mye akkorder i boogie å sånt! Det er det jeg har mest lyst til å spille. Så akkorder er viktige å kunne. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Er ikke så flink med akkorder, kan bare det grunnleggende. Spiller bare klassiskt og det er ikke så mye akkorder der. Hadde jeg spillt jazz hadde det vært mye mer sentralt. Det er viktig som du sier å kunne akkorder. Alle sangene bygges jo opp av forskjellige akkorder i forskjellige posisjoner osv. Noen akkorder hører godt til andre akkorder slik at hvis du vet hvilke kan du automatisk improvisere osv. Sub dominant og dominant osv. kommer du sikkert bort i. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Masse akkorder i klassisk du Matias... Lenke til kommentar
synsing Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Blir nok feil å si at det ikke er akkorder i klassisk ja.. Bare si fra så skal jeg bla opp fem klassiske stykker med et eventyrlig stort antall akkorder. Men i rock, jazz osv kan det være viktigere å kunne improvisere, og da er det en fordel å vite hvilke akkorder som passer sammen, osv Lenke til kommentar
Matias Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Og hvor sier jeg at det ikke er akkorder i klassisk musikk...? Jeg sa jo til og med at nesten all musikk er bygd opp av akkorder. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Og hvor sier jeg at det ikke er akkorder i klassisk musikk...? Jeg sa jo til og med at nesten all musikk er bygd opp av akkorder. 7212710[/snapback] Jeg sa ikke at du sa at det var ingen akkorder i klassisk musikk, men du sa at; "Spiller bare klassiskt og det er ikke så mye akkorder der." Lenke til kommentar
Matias Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kommentaren om ingen akkorder var til firstperson. Jeg sa at det ikke er så mye akkorder i klassisk musikk i forhold til jazz for eksempel. I klassisk spiller jeg etter noter, og da har jeg ikke så stort behov for å vite oppbyggingen av alle akkordene osv. Get it? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Du snakker om besifring. Lær deg terminologiene før du skal få MEG til å skjønne ting. Beklager, men blir litt irritert når folk bruker engelsk-språket til sarkasme. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg blir irritert av folk som surfer rundt på forumet for å kverulere med andre brukere å lete etter feil. Du finner en setning som er litt dårlig formulert, du skjønner hva jeg mener, men likevel skal du begynne å lage en stor debatt. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Bare å innrømme at man tar feil og at den andre parten har rett så er saken løst. Når du ikke quoter hvem du sikter til i denne innlegg er det vanskelig å la ting være i og med at jeg nettopp hadde snakket til deg om at det var masse akkorder i klassisk musikk. Du mente besifring, men sa akkorder. Ferdig med det. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Eller hva med å bare la være å kommentere det? Jeg prøver bare å hjelpe trådstarter, mens du kommer her for å skape misnøye. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Nei. Jeg forhindrer misinformasjon. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg blir irritert av folk som surfer rundt på forumet for å kverulere med andre brukere å lete etter feil. Du finner en setning som er litt dårlig formulert, du skjønner hva jeg mener, men likevel skal du begynne å lage en stor debatt. 7213245[/snapback] de er bannet fra irc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå