Joakim Gjerde Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hei! Til uken skal jeg inn å se på en Golf 1999 model. Den er gått ca 90000 og koster 94000 Dette er en vanlig 1,6 liter Er det noen ting jeg burde se etter når jeg er å ser på den? Kan ikke alt for mye om bil så hadde vært fint med noen tips, Sånn som vanlige kjennetegn på at noe er galt, og hvis det er noe jeg spesielt burde se etter på golf mk4. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Ingen som har noen inspill? Sjekket i dag heftelsene på bilen. Og det viser seg at kunde har lån på bilen. Fører dette til noe problem? Burde jo ikke være noe problem så lenge vi skriver at han skal utbetale dette i kontrakten. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hvis du skal betale 90 000 for bilen, men det er heftelser for f.eks. 40 000 kr registrert i brreg.no, så betaler du 50 000 til eieren og 40 000 til kreditoren. Hvis det viser seg at eieren skylder mindre enn 40 000, så vil kreditoren overføre det resterende til eieren. Hvis du betaler alt til eieren, så risikerer du at han/hun ikke innfrir lånet. Da kommer banken og henter bilen som du har betalt for. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Sjekk det vanlige: - Kjølevæske - Dekk - Støtdempere - Bremser - Se etter lekkasjer m.m Når det gjedler heftelsen så kan du betale heftelsen til banken og få bekreftet at heftelsen er slettet. Resten betaler du til bileier. www.forbrukerradet.no har vel kjøpskontrakter for bruktbil som er gratis, så har vel også NAF dette. P.S Husk å finn ut når reg. reima er skifta. Er vel rundt de intervallene der den skal skiftes. Hvis den har reim da, he he Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Regreima ble byttet på 90 000 så det er vel ikke noe krise enda. Har også snakket med banken angående heftelsene og det var vist ikke noe problem. I tillegg er det tatt totalservice på 90 000 så det kan da ikke være så mye galt med bilen. Burde jeg ta den med på en NAF test før jeg kjøper den siden jeg ikke kan så mye om bil? Hva syntes dere om prisen han forlanger? Den har det meste av utstyr som kjørekomp, el vinduer og speil, i tillegg er det sportsutgaven så den har sportstunderstell og sportsseter. Mvh Joakim Gjerde Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Regreima ble byttet på 90 000 så det er vel ikke noe krise enda. Har også snakket med banken angående heftelsene og det var vist ikke noe problem. I tillegg er det tatt totalservice på 90 000 så det kan da ikke være så mye galt med bilen. Burde jeg ta den med på en NAF test før jeg kjøper den siden jeg ikke kan så mye om bil? Hva syntes dere om prisen han forlanger? Den har det meste av utstyr som kjørekomp, el vinduer og speil, i tillegg er det sportsutgaven så den har sportstunderstell og sportsseter. Mvh Joakim Gjerde 7221631[/snapback] Dersom du har veldig lite peiling på bil, så kan det lønne seg å ta en NAF test/tilstandsrapport. NAF gir i tillegg en verdivurdering så du får et inspill på om prisen er rett. Det koster riktignok et par tusen, men det kan fort vise seg at de finner feil som overstiger denne prisen. mvh Raimo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå