[email protected] Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Lager en hjemmeside i html (dreamweaver). Damen på totaltrainingvideoen anbefalte å lage siden i layers, noe jeg er godt i gang med. Men har et stort problem. Vil sentrere innholdet på siden slik at den vises i midten av skjermen uavhengig av skjermstørrelse. Hvordan gjør jeg dette? Velger jeg align, center så plasserer jeg feks tekst eller bilde pent i midten av layeren min, det har ingen hensikt. Må jeg legge alt inn i en stor table eller frame?? Hjelp! Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Lager du siden i tables? Vil heller annbefale bruk av div. Men uansett. Tror ikke du kan ha noe spesielt innen en table-tag. Tror heller du må bruke td-taggen Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Layers i DW er vel divs. Legg en div rundt alt annet på siden din (mellom <body> og </body>), gi diven en id (f.eks. wrap), og legg til følgende CSS: body { text-align: center; } #wrap { margin: 0 auto; width: 800px; /* Endre til din sides bredde */ text-align: left; } Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Klarer ikke å vende meg til at folk sier layers i stedet for divs Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Fordi Dreamweaver kaller det layers slik at folk som ikke skriver koden selv må ha noe å kalle det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå