Gå til innhold

Beste 2GB DDR2 brikker?

pure_leno

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å finne noen gode RAM brikker på 2gb (1024x2) til maks 2500kr. Jeg skal bruke de sammen med Asus P5B og Intel Core 2 Duo E6400.

Utdrag fra info om HK:

Støttet RAM-teknologi DDR II SDRAM

Støttet RAM-integritetskontroll Ikke-ECC

RAM installert (maks) 0 MB / 8 GB (maks.)

Støttet RAM-hastighet PC2-4300, PC2-6400, PC2-5300

RAM-egenskaper Ikke-bufret, to DDR-kanaler

Jeg skal klokke litt og få E6400 opp i rundt 2,5Ghz, noe mer klokking blir uaktuelt.

Minnebrikker jeg har sett på:

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke skal overklokke noe heavy så trenger du jo ikke syke brikker heller. Du kan jo forsåvidt bare klokke opp CPU og la minnet stå på feks standard mhz feks 667mhz.

Mulig du vil tape litt ytelse, men ikke mye merkbart tipper jeg. Sikkert noen andre her på forumet som har litt mere peiling anngående det der.

hehe :D

Lenke til kommentar

Jeg tror det mest aktuelle for meg er å kjøpe brikker på 533mhz, eventuelt 667mhz. Jeg skal ikke klokke noe særlig og uten noe klokking er det minimale forskjeller mellom de forskjellige frekvensene i spill. Er det noen som kan anbefale noen brikker på 533/667mhz?

Lenke til kommentar
Jeg tror det mest aktuelle for meg er å kjøpe brikker på 533mhz, eventuelt 667mhz. Jeg skal ikke klokke noe særlig og uten noe klokking er det minimale forskjeller mellom de forskjellige frekvensene i spill. Er det noen som kan anbefale noen brikker på 533/667mhz?

7232467[/snapback]

Jeg kan fortelle deg hvorfor du skal velge Corsair. De er kjempestødige brikker. Stramme timings og fine for OC. Selv kjører jeg de, se sign, på 700mhz 4-4-4-12 @ 1,9v.

CPU er satt til 350 *8 = 2800 mhz. Dette er luftkjølt.

Samme CPU og HK som deg, så jeg kan love deg ytelsesforskjeller ved å klokke, og det tar slettes ikke lang tid :)

Men om du skulle ha valgt mellom PC5400 eller PC6400, så er jeg uten tvil overbevist om at PC6400 er et bedre valg, rett og slett fordi du får høyere FSB med disse. Prisen er vel noenlunde det samme. 2GB burde være standard i dagens maskiner, men har selv 1GB pga penger... Merkes mest i spill at jeg har lite minne

Men igjen, Corsair er et trygt valg, garantert :D

Lenke til kommentar

7232467[/snapback]

Jeg kan fortelle deg hvorfor du skal velge Corsair. De er kjempestødige brikker. Stramme timings og fine for OC. Selv kjører jeg de, se sign, på 700mhz 4-4-4-12 @ 1,9v.

CPU er satt til 350 *8 = 2800 mhz. Dette er luftkjølt.

Samme CPU og HK som deg, så jeg kan love deg ytelsesforskjeller ved å klokke, og det tar slettes ikke lang tid :)

Men om du skulle ha valgt mellom PC5400 eller PC6400, så er jeg uten tvil overbevist om at PC6400 er et bedre valg, rett og slett fordi du får høyere FSB med disse. Prisen er vel noenlunde det samme. 2GB burde være standard i dagens maskiner, men har selv 1GB pga penger... Merkes mest i spill at jeg har lite minne

Men igjen, Corsair er et trygt valg, garantert :D

7242308[/snapback]

Jeg ser at disse Corsair brikkene er nesten helt identiske med dine unntatt at det er 1GBx2 istedenfor 512MBx2. På Komplett koster de akkurat 2495kr som er det meste jeg betale, så jeg tror jeg går for det hvis det ikke er noen som har noen bedre brikker til samme pris? Forresten har jeg funnet noen PC6400 Corsair brikker på Komplett, men de koster 2600kr og de har CAS Latency CL5, i forhold til PC5400 brikkene som har CL4. Hvis jeg vil ha CL4 på PC6400 brikkene må jeg opp i rundt 2800kr som er mer enn jeg kan betale.

EDIT: andylove: bruker du boxed viftene på E6400 eller har du kjøpt en ny en?

Endret av pure_leno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...