Gå til innhold

Hva har Fotografen gjort på disse bildene?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt.

Hva har fotografen gjort for å ta disse stilige bildene.

Det er noe med fargene som virkelig fasinerer meg.

Har han brukt noe form for filter?

Jeg har et Canon S3is kamera. Er det mulig å få frem denne effekten med dette kameraet. Evt. hvordan?

Link til VG's bildegalleri: 330 Skvadronen

mvh

Vidar Larsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USM = Unsharp Mask i Photoshop. Brukes normalt for å skarpe opp bilder.

Stilige bilder, men fotografen var i overkant glad i å booste både kontrast og farger synes jeg. Men det er jo godt mulig at han med vilje har gått for en litt 'urealistisk' stil da - mange som liker det.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Ser ut som Shadow/Highlights i Photoshop. Ved (for) hard bruk blir bildet "delvis invertert" ved at skyggene blir lysere enn og/eller highlightene blir mørkere enn mellomtonene. Og så er det den fine mørke eller lyse glowen en får da...

Sikkert like gøy som lens flare etter hvert... :p

Lenke til kommentar
Ser ut som Shadow/Highlights i Photoshop. Ved (for) hard bruk blir bildet "delvis invertert" ved at skyggene blir lysere enn og/eller highlightene blir mørkere enn mellomtonene. Og så er det den fine mørke eller lyse glowen en får da...

Sikkert like gøy som lens flare etter hvert... :p

7219372[/snapback]

Jeg får ikke det prinsippet til å stemme.

Hvis dere ser på bildet jeg legger ved kan jeg ikke se noen sånn effekt?

Lenke til kommentar

Ok, sorry. Meg som er utydelig, og tittet ikke veldig nøye på bildene. Bare så tydelig effekt av Shadow/Highlight.

Har en bekjent som var litt for begeistret for denne funksjonen, og bildene bikka helt. Lyse toner blir mørkere enn toner som i utgangspunktet var mørkere enn disse lyse tonene. Mørke toner blir lysere enn toner som i utgangspunktet var lysere enn disse mørke tonene. (lyse toner, ikke highlight som jeg skrev.. er trøtt...)

Noen av disse bildene har noe av det samme, hva som hvertfall er tydelig er den glowen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...