glowpipe Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Hei. jeg leste den artikkelen på hardware.no om G80 og directx. """Til tross for den tidlige lanseringen har imidlertid Nvidia en utfordring: DirectX 10 er avhengig av Windows Vista. Microsoft har hittil kun lovet at Windows Vista vil fungere med DirectX 9.x, mens det er uvisst om versjon 10 vil være tilgjengelig umiddelbart ved Vista-lanseringen. Trolig blir DirectX 10 tilgjengelig via Windows Update først noe senere. Dersom dette stemmer blir dermed G80 en noe mer symbolsk lansering, siden man ikke umiddelbart får utnyttet hele potensialet til brikken.""" På windows XP og dx 9.x yter det bedre enn 2 sapphire radeon x1800 kort i crossfire ? eller er det kun helt konge på Vista og DX 10 ? lurer nå på om jeg skal kjøpe XFX GeForce 7950GT 610M 512MB XXX isteden. billigere. Endret 3. november 2006 av glowpipe Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Microsoft har hittil kun lovet at Windows Vista vil fungere med DirectX 9.x, mens det er uvisst om versjon 10 vil være tilgjengelig umiddelbart ved Vista-lanseringen. Trolig blir DirectX 10 tilgjengelig via Windows Update først noe senere. DX10 kommer med Vista. Dersom dette stemmer blir dermed G80 en noe mer symbolsk lansering, siden man ikke umiddelbart får utnyttet hele potensialet til brikken.""" Første generasjons DX10 kortene vil nok uansett se desidert mest DX9 kode. Men det betyr ikke at du vil få lite utbytte av G80. Den vil være langt raskere enn noen av dagens DX9 kort og støtte ny "out of the box" funksjonalitet som nye AA modes, vinkel uavhengig AF og FP HDR+MSAA. Endret 3. november 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
glowpipe Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 (endret) penger er egentlig ikke noe problem. hvilke av de 2 kortene syntes dere jeg burde velge ? G80 eller XFX GeForce 7950GT 610M 512MB XXX ? Endret 3. november 2006 av glowpipe Lenke til kommentar
joepoe Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 penger er egentlig ikke noe problem. hvilke av de 2 kortene syntes dere jeg burde velge ? G80 eller XFX GeForce 7950GT 610M 512MB XXX ? 7213318[/snapback] Jeg har tenkt samme tanken som deg, men jeg vurderte x1950xtx istedet for g7950gt. Har lest en del om 8800 allerede og det ser meget lovende ut. Jeg har tenkt å vente å se hva neste uke bringer av tester ol. Men for min del kan det se ut som 8800gts blir mitt ny skjermkort om kun kort tid Mo. Vent et par uker til og se. Jeg tror at 8800 er et mye bedre valg, selvom man ikke får utnyttet det til det fulle (!) før vista med dx 10 kommer. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hvis penger ikke er noen problem hadde jeg uten tvil valgt G8800 GTX eller GTS Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jepp, geforce 8800GTX kommer nok til å yte langt bedre enn 7950GT, både i Vista og XP, 32 og 64bit, Dx9-spill og Dx10-spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå