staljin Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Hei, Har sendt en HK i retur til en av nettbutikkene i HW sin Webshopguide, og derfor var jeg interessert i å lese om andre sine erfaringer i forhold til vare retur til den bestemte nettbutikken, men det var ikke lett å finne ut av blant alle erfaringene som lå inne. Det jeg la merke til at en kan dele alle de erfaringene jeg leste gjennom i 3 grupper: 1. Levering 2. Retur 3. Kundebehandling/ Angre frist Derfor lurte jeg på om ikke HW kunne kanskje lage en slik inndeling av leser erfaringene i Webshopguiden slik at butikken får tre karakterer hvis gjennomsnitt gir hovedkarakter. På denne måten får man litt bedre helhetsbilde av butikken. Ser at mange 6 erfaringene ble lagt inn bare på grunn av raskt levering/greie priser, mens det var mange dårlige karakter pga. treg vareretur/angrefrist problem og generelt kunde behandlig. Syns ikke at en butikk fortjener høy karakter bare pga. rask levering, eller...? Dette gir mer oversikt og det blir letere for kunder å finne det en trenger å vite om butikken. Hilsen Staljin Endret 3. november 2006 av staljin Lenke til kommentar
Berzerk74 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Enig, altfor mange gir 6 for levering/pris. Problemet med en nettbutikk oppstår som regel når kjøperen får problem med en vare. Hva med å vektlegge kundeservice mye mer en levering/pris? Lenke til kommentar
Janster Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hva med og også vektlegge hvordan webshopped ser ut. Mange av de på top 10 lista er jo totalt rotete og uoversiktlige. En liten feil, og mange hiver etter med 1 og gir 6 når de har fått noe billig..det sier jo omtrent ingenting om hvordan webshopped er. Det kan lett gå galt ved en levering, jeg mener det er bare slitsomt, hvis de krever at en helt ny ting skal 'repareres' eller at de krangler hvis du vil heve kjøpet. Krangling - uting reparering at nye kjøp - uting Feil pris, eller for mye trukket fra konto - uting Treig levering - det betyr ikke alltid at webshopped stinker! Feil levert vare - dumt, men ikke slutten på verden hvis enheten byttes lett. Salte HW, den webshop guiden deres kan dere bare hive, den hjelper ingen, sett en proff på jobben og la han kaste terninger etter design og brukervennlighet, og så kanskje la folk flest gi dom etter hvor mye rot det ellers er. Vennlig hilsen jan Lenke til kommentar
GaKKGaKk Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Helt enig, kommentarene slik de er nå er alt for dominert av de som gir 6, for rask levering og kjøp, og de som gir 1 fordi de måtte vente en uke ekstra før varen kom på lager, eller ikke fikk med sjokolade i pakken. En litt mer detaljert karaktersetning ville gjort det mye lettere å få ett godt intrykk av forretningen. Samtidig synes jeg veldig gamle karakterer burde få lavere innvirkning (type 1år e.l.)... Folk, og butikker kan faktisk forandre seg med tiden, hvis de innser at kundeservicen har vært for dårlig. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Ser at mange 6 erfaringene ble lagt inn bare på grunn av raskt levering/greie priser, mens det var mange dårlige karakter pga. treg vareretur/angrefrist problem og generelt kunde behandlig. Syns ikke at en butikk fortjener høy karakter bare pga. rask levering, eller...? 7211696[/snapback] Jeg kunne ikke vært mer enig! Skulle akkurat til å lage et innlegg om dette her, da jeg så ditt emne. Det er veldig kjedelig å lese omtaler om en webbutikk og bare se toppkarakterer gitt for rask levering. Ser man på topplista, må man svømme gjennom alle innlegg om rask levering og respons rundt dette for å komme til de som faktisk måtte gjennomføre en retur. Det er tross alt på kundeservice ved returer, angrefrist etc. at man kan skille klinten fra hveten. Jeg synes det ikke bør være mulig å gi toppkarakterer utelukkende basert på rask levering. Eller kanskje må dette vektes på en eller annen måte. Lenke til kommentar
hainz Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hovedproblemet for meg er egentlig at jeg opplever at mine webshoperfainger ikke blir ført opp, blir jeg/vi ført bak lyset? Lenke til kommentar
RBW Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hepp! En tredeling av karakterene står faktisk på planen. Vi jobber med en oppdatering av webshopguiden men ting tar som kjent tid. hainz: Erfaringer som ikke oppfyller vilkårene blir slettet. Erfaringer som oppfyller vilkårene kommer først på nett etter at vi har godkjent dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå