Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppkoblink av IpLink telefoni

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har fått oss ip-telefoni fra IpLink, og håper dette vil fungere bra. Men skal altså nå koble opp dette. På IpLink sine sider ligger det en enkel og grei brukerveiledning da, men den har to alternativer for mitt oppsett som er slik.

Brebåndsmodem fra Telenor ---> Linksys trådløs router ---> Stasjonær PC

Her er alternativene for oppkobling:

post-99988-1162572744_thumb.jpg

post-99988-1162572776_thumb.jpg

Spørsmålet mitt er om disse er like stabile løsninger, eller vil en av dem gi bedre samtalekvalitet?

Kan legge til at jeg har et ukryptert nettverk hvis dette har noe og si. Har litt problemer med det tråløse nettverket av og til, og må av og til restarte routeren, uten at jeg, eller noen andre jeg har snakket med vet helt hvorfor. Uten at dette er verdens største problem da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg har en router uten QoS, og venter adapter fra iplink.

Det jeg lurer på er om jeg velger alternativ 2, vil da adapteret fra iplink begrense hastigheten som kommer igjennom til routeren slik at samtalekvaliteten holder seg på topp uansett hvor mye pcen er i bruk?

Slik det har hvert med telio har jeg måtte begrense hastigheten i µtorrent på dagtid, noe som i grunn er ganske ugunstig da jeg bare trenger å ha den begrenset når telefonen er i bruk.

Noen som har erfaringer med alternativ 2 her, og kan si noe mer om hvordan det faktisk virker i bruk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...