mongo Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har netopp kjøt en brukt harddisk. alt er på plass. Men når jeg starter maskinen kommer det en tekst: your computer cannot start, insert a system disk. Hva er galt? Jeg går inn i bios, og det er ikke registrert noen harddisk der. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
dp Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 da har boot sektoren eller noe sånt gått til *******. bruk den harddisken som slave.. da funker den. Lenke til kommentar
mongo Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 den virka på den gamle harddisken. Har det noe med merkene å gjøre? begge er wd disker Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Har du satt i diskene i rett rekkefølge? Alltså den gammle disken som primary master og EIDE channel 1 og den nye som slave på EIDE channel 1? Har du valgt cable select og satt diskene i feil rekke følge? Sitter Jumperene korrekt? Kjører du RAID på det nye oppsettet (i såfall må du instsllere på nytt)? Det er mange spørsmål som du må spørre deg selv, og for liten info til att noen kan gi deg ett korrekt svar. kom med litt mere informasjon på harddisk oppsettet :smile: Lenke til kommentar
mongo Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 jeg skal bare bruke en harddisk. Kansje jeg nå forandre på jumperne bak. kansje den står på slave Lenke til kommentar
moft Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 what a bunch of sorry-ass newbies... *****: etter det du sier , (du setter inn ny disk og vil boote fra den) er det en slvfølge at du får den meldingen... disken er TOM , den må partisjoneres , én partisjon må settes aktiv, formateres , og få bootsector. det skjer ved installasjon av operativsystemet (f.eks windows) - det er noe DU må gjøre. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Har en misstanke på at det er kanskje er bare tull og tøys fra denne brukeren? Lenke til kommentar
mongo Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Han jeg kjøpte telefonen av sa at det var innstallert windows 98 s. Lenke til kommentar
mongo Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 han jeg kjøpte harddisken oss, sa det var windows 98 s på den. Så da vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Men det er nok ikke det.. Installer OS og den er klar til bruk. Lenke til kommentar
mongo Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Gvordan gjør jeg det? Er det bare å putte inn innstallasjons cd-en og så innstallere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå