Gå til innhold

Kan man dusje med linser på?

Megnus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre du liker å sette dusjhodet mot øyeeplet ditt og spyle, går det helt fint å dusje med linser.

Men (jada, det er et men), hvis du ikke er vant til linser, kan det at litt vann renner inn på øyet være veldig irriterende og i noen tilfeller føre til at du blunker av deg linsa eller lignende, så er du i tvil - ta de av.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
30 dagers linser er fantastiske. Føles nesten som å ha normalt syn, bare at du må pirke litt på øynene dine en gnag i måneden.

Ja, har 30-dagers linser selv og man merker ikke at de er på engang. Men det anbefales å ta de av og rense de ca. en gang i uken. Jeg gikk tre uker med min en gang (ja, bruker bare på ene øyet). Våknet en morgen og øyet var skikkelig irritert. Strevde med å få linsen av ettersom øyet hele tiden ville blunke. Når jeg fikk den av, så jeg skikkelig dårlig, og enda verre om jeg tok på meg briller (!). Først dagen etter var synet nesten helt normalt igjen. Etter det, bruker jeg den maks to uker i strekk før jeg tar den av, renser, og sover uten en natt.

Men jeg også synes det er litt stress og ta den på... noen ganger strever jeg en stund. Mulig øynene mine er for små, eller som en kollega sier... hun har for dype øyne, så hun har ikke mulighet til å få på linser uansett.

passion: dem koster 200kr per stk på lensway ;)

Betaler bare rett i overkant av hundrelappen pr. linse på Krogh Optikk, men det er standardlinse da (ikke Marilyn Manson-edition). Ettersom jeg har linse på bare det ene øyet, er det en kostnad på drøye 600 i halvåret (de kommer i 6-pack).

Og jeg har dusjet med linse på siden jeg begynte med dem for noen måneder siden. Aldri vært noe problem, eller vært irriterende å få vann på øyet. Det anbefales imidlertid å ta de av om man skal bade, da de kan skylles ut av øyet under vann og bli borte.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...