Overklokk Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Startet på en LianLi V2000 i dag. Det første jeg gjorde var å forsterke undersiden av kabinettet Deretter monterte jeg kabel gjennomføring til power kabel I fronten satte jeg en intaks vifte motsatt vei av orginalt. Laget kabel hull fra underdelen og opp til kontroller enheten Kondensoren med vifte på plass. Den står på en gummi plate for å ta bort vibrasjons støy. Power bryter - display og vifte kontroll Kompressor og elektronikk på plass. Har lagt alle kabler i kabel rør Dette var alt jeg rakk i dag... men fortsettning følger Lenke til kommentar
Duality Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Er jeg den første som kommenterer etter så lang tid? Uansett ser bra ut detta.. lian li er så utrolig digg! blir ikke mindre hot med fasekjøler vertfall Lykke til. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Utrolig pent som alltid Overklokk. Gleder meg til å se denne ferdig. Skal det være en fase til CPU dette? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har du ikke bygd en slik før i år? Uansett veldig fint arbeid! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har du ikke bygd en slik før i år? Uansett veldig fint arbeid! 7215538[/snapback] Mener å huske det jeg også, tror han lagde en waterchiller til rob halford(riktig? Han rike pensjonisten ) Det ser uansett bra ut, morsomt å se hvor "hverdagslig" en fasekjøler kan gjøres . Hvor mye veier egentlig fasekjølinga? siden du må forsterke undersiden... Er vel kompressoren som er det tyngste eller? Hvor mye vil den bråke egentlig? Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Har du ikke bygd en slik før i år? Uansett veldig fint arbeid! 7215538[/snapback] Mener å huske det jeg også, tror han lagde en waterchiller til rob halford(riktig? Han rike pensjonisten ) Det ser uansett bra ut, morsomt å se hvor "hverdagslig" en fasekjøler kan gjøres . Hvor mye veier egentlig fasekjølinga? siden du må forsterke undersiden... Er vel kompressoren som er det tyngste eller? Hvor mye vil den bråke egentlig? 7218549[/snapback] Byggde en chiller til BH tidligere i høst ja Bunnen i kabinettet er meget spinkel .... FY LianLi) derfor forsterker jeg den. Dette er en ren fase til CPU. Støynivået er relativt bra.... kompressoren er ganske rolig (lett brumming) så det er 2 stk 120mm vifter som sørger for det meste av lyden. Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Nå er den klar og står til litt load testing på en X6800 Her er de siste bildene av den ferdige kjøleren. Neste kjøler jeg nå skal bygge skal inn i et Lian Li PCV 2100 Pluss kabinette :) Kjører så langt 4400mhz 1,68v på en X6800 og load i 06 er evap -41c Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Heftig! Et slikt system skulle jeg hatt! Synd det koster penger Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Du behøver ikke svare,men hvor mye tar du betalt for en sånn jobb? Er ikke fra skattetaten Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Du behøver ikke svare,men hvor mye tar du betalt for en sånn jobb? Er ikke fra skattetaten 7218650[/snapback] Skatte etaten eller ikke er no problem. Overklokk's Pc Cooling er et lovlig firma En slik kjøler med kabinett etc kommer på ca 9k Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Veldig pent Overklokk. Hvordan er støynivået på denne uniten? Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Veldig pent Overklokk. Hvordan er støynivået på denne uniten? 7219056[/snapback] Tusen takk! Støynivået er relativt bra.... kompressoren er ganske rolig (lett brumming) så det er 2 stk 120mm vifter som sørger for det meste av lyden. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Veldig pent Overklokk. Hvordan er støynivået på denne uniten? 7219056[/snapback] Tusen takk! Støynivået er relativt bra.... kompressoren er ganske rolig (lett brumming) så det er 2 stk 120mm vifter som sørger for det meste av lyden. 7219223[/snapback] Hehe så det først nå at det hadde du svart på allerede Er det den kassen som står bak der som er neste prosjekt? Lenke til kommentar
jaco Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du behøver ikke svare,men hvor mye tar du betalt for en sånn jobb? Er ikke fra skattetaten 7218650[/snapback] Skatte etaten eller ikke er no problem. Overklokk's Pc Cooling er et lovlig firma En slik kjøler med kabinett etc kommer på ca 9k 7218660[/snapback] 9000,- inkluderer det også kabinettet? Var det slik å forstå? Det syns jeg ikke var så ille egentlig. hmm Lenke til kommentar
haakie Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du behøver ikke svare,men hvor mye tar du betalt for en sånn jobb? Er ikke fra skattetaten 7218650[/snapback] Skatte etaten eller ikke er no problem. Overklokk's Pc Cooling er et lovlig firma En slik kjøler med kabinett etc kommer på ca 9k 7218660[/snapback] 9000,- inkluderer det også kabinettet? Var det slik å forstå? Det syns jeg ikke var så ille egentlig. hmm 7273694[/snapback] Nei, vurderer meg fase etter konfirmasjonen. Lenke til kommentar
Duality Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Hvor mye veier kompressor og kondensor tilsammen? Ville vært litt rart om kabinette er så spinkelt, har jo sett flere slike fasekjølere i v2000 uten noe ekstra forsterket bunn. Kanskje de levde på luft og kjærlighet? Endret 13. november 2006 av Duality Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Kompressoren veier rundt 11kg. Kondensatoren vil jeg tippe omkring 1-2kg. Lenke til kommentar
Duality Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 si 15 kg totalt da.. hmm liten oppkvikker det her! Anyways ser bra ut Overklokk. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Dette var utrolig bra.. Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 si 15 kg totalt da.. hmm liten oppkvikker det her! Anyways ser bra ut Overklokk. 7278758[/snapback] Kan tippe 10-14kg ja med alt . Man trenger ikke forsterke bunnen om maskinen skal bare stå stille.... men om den skal transporteres bør man gjøre det. Og derfor forsterker jeg alle for å være på den sikkre siden :9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå