Gå til innhold

Audiophile 2496 funker ikke som det skal.

morten_s

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg kanskje burde postet dette i en annen kategori, men valgte å poste det her da jeg tror mesteparten av HW-folket med peiling på både hardware, lyd og lyddrivere samtidig, henger her.. Hvilket impliserer større mulighet for svar på posten min :D Så... here goes...

Nå er det faktisk like før verden går under her.. tro meg...

Jeg fikk et nytt Audiophile 2496 kort i posten i går. Dette kjøpte jeg hovedsaklig fordi jeg ville bli kvitt knitringen i FL... problemet er bare at det har blitt sånn omtrent 10.000 ganger verre! ....

Jeg har satt FL til å bruke ASIO-driverne, og først var latencien på 64 samples, og da skurra det noe så inni griseræva at det minnet mer om en brekende okse enn en normal låt....., så satt jeg den opp til 1792 samples, og da ble riktignok alt mye bedre.. da var det faktisk mulig å høre noe av musikken inni der. Men det skal vel ikke være nødvendig å sette latencien så høyt med detta lydkortet for å oppnå god lyd uten knitring?.. Dessuten var det ikke helt clean da heller... for med mange nok channels osv på samme tid så skurret det ganske heftig da og..

Å høre på musikk (mp3 osv) funka forøvrig helt fint fra første stund. Men når det kommer til produsering av noe eget derimot... da dreier det egentlig mer i sørøstlig retning...

Specs forøvrig:

Win XP 64bit (FL kjører fint i 64bit Windows for de som måtte lure, og jeg har også installert kompatible 64bit drivere til det nye lydkortet)

Athlon64 3700+ (Stock-hastighet på 2,2 GHz, klokket til 2,7 GHz stabilt)

1,7 GiB RAM... (TwinMOS)

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4.

------------

Så kommer da spørsmålet til 1000 NOK: _Hva_ _er_ _galt_ _her??

Takk for svar.

Endret av morten_s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje et dumt spørsmål, men er du *HELT* sikker på at du har installert riktig asio-driver og konfigurert FL til å bruke denne?

7212672[/snapback]

Nei det er ikke et dumt spørsmål.. for jeg trenger seriøst all hjelp jeg kan få her... Asio driverne jeg har installert er de som fulgte med en pakke med drivere for 64bit versjon av XP, som jeg lastet ned fra hjemmesidene til M-Audio... 64bits drivere til Audiophile 2496 altså...

Jeg har satt FL til å bruke Asio driverne som fulgte med der, ja.

Lenke til kommentar

For å feilsøke litt, så kan du prøve cubase eller noe sant for å se om det funker der.

Om det ikke funker der heller, så kan det tenkes at det er feil på lydkortet.

Hvis det funker der, så kan det være FL som er problemet.

Har ikke noe erfaring med FL, så jeg kan ikke hjelpe deg med å stille det inn skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...