Svein_Jarle Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Heisann! Med dette bildet starter jeg en hel liten serie her på bildekritikken hvor jeg legger ut bilder jeg har tatt i Kamerun, Afrika. Var der i halvannen uke, og tok ca 1110 bilder, og mange ble jeg fornøyd med. Legger ut sånn litt av og til, og prøv å hold kritikken saklig. Jeg sier slik jeg har sagt før; ikke kritikk på beskjæring, takk Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 +Det var et flott bilde det,skyene ser vikelig mektige og store ut.Flotte farger og. -kansje litt uorginalt,men det har sin sjarm det og Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Farge-bruken er fantastisk! Utrolig fint lys, og fargene passer. Veldig bra! Lenke til kommentar
Flums Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Har du brukt filter på kameraet ditt for å få disse fargen? Synes det var bra bilde. Hvor høy oppløsning har du det i? Samler på slike bilder i ca 50x70 størrelse i en gang på jobb.... Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Må kanskje fortelle litt om bildet. Det ble tatt ut av et bilvindu i fart mens vi kjørte nordover i Kamerun. Dersom du som leser har vært ved ekvator, veit du at sola går utrolig fort ned, og det var ikke mange sekundene det var mulig å ta dette bildet på. Ja, enig i at det er litt uorginalt. Jeg synes egentlig også det blir litt for "flatt" for min smak... Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Har du brukt filter på kameraet ditt for å få disse fargen? Synes det var bra bilde. Hvor høy oppløsning har du det i? Samler på slike bilder i ca 50x70 størrelse i en gang på jobb.... 7210881[/snapback] Ikke noe filter er brukt nei, men jeg synes generelt at objektivet gjør en god jobb med farger. Tekniske data: Canon EOS 20D med EF 70-200mm f4 f/7,1 1/640s Klokka var ganske nøyaktig 17:37 når jeg tok bildet. Har bildet i full rå-oppløsing. 8,2 megapixler. I photoshop står det: 3504x2336 @ 240 dpi Endret 27. november 2006 av Fidel_Castro Lenke til kommentar
Flums Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kunne jeg fått en kopi av det og hengt det opp på jobb? Isåfall; send en mail til philip alfakrøll webcode.no Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Fantastisk bilde og lys. Hadde du hatt mer tid, ville jeg ha provd aa faatt forgrunden lysere mens du beholder lyset i himmelen. Selv har jeg ikke saa mye erfaring rundt det feltet, men det hadde blitt svinbra slik.. Tror jeg! Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Fantastisk bilde og lys. Hadde du hatt mer tid, ville jeg ha provd aa faatt forgrunden lysere mens du beholder lyset i himmelen. Selv har jeg ikke saa mye erfaring rundt det feltet, men det hadde blitt svinbra slik.. Tror jeg! 7211001[/snapback] Hadde jeg hatt litt bedre tid, samt dersom bilen stod i ro, ville jeg tatt mange eksponeringer for å lagd et HDR-bilde. Det kunne blitt stilig! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Fantastisk bilde og lys. Hadde du hatt mer tid, ville jeg ha provd aa faatt forgrunden lysere mens du beholder lyset i himmelen. Selv har jeg ikke saa mye erfaring rundt det feltet, men det hadde blitt svinbra slik.. Tror jeg! 7211001[/snapback] Hadde jeg hatt litt bedre tid, samt dersom bilen stod i ro, ville jeg tatt mange eksponeringer for å lagd et HDR-bilde. Det kunne blitt stilig! 7211019[/snapback] Er enig der. Merk at jeg sier "Hadde du hatt mer tid". Jeg vet at du satt i en bil og dette var hundre prosent umulig. Det var ikke kritik til deg, hvis du oppfattet det slik. Det er tross alt et raatoeft bilde! Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Fantastisk bilde og lys. Hadde du hatt mer tid, ville jeg ha provd aa faatt forgrunden lysere mens du beholder lyset i himmelen. Selv har jeg ikke saa mye erfaring rundt det feltet, men det hadde blitt svinbra slik.. Tror jeg! 7211001[/snapback] Hadde jeg hatt litt bedre tid, samt dersom bilen stod i ro, ville jeg tatt mange eksponeringer for å lagd et HDR-bilde. Det kunne blitt stilig! 7211019[/snapback] Er enig der. Merk at jeg sier "Hadde du hatt mer tid". Jeg vet at du satt i en bil og dette var hundre prosent umulig. Det var ikke kritik til deg, hvis du oppfattet det slik. Det er tross alt et raatoeft bilde! 7211038[/snapback] Heh, neida, jeg så hva du skreiv Off-topic: Forresten, veit at du sitter på amerikansk maskin, men funker ikke norsk tastaturlayout? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kunne jeg fått en kopi av det og hengt det opp på jobb? Isåfall; send en mail til philip alfakrøll webcode.no 7210960[/snapback] En ting er å få et bilde i litt høyere oppløsning til desktop-bakgrunn, en annen ting er å gi bort orginal-fila for 'kommersiell' bruk. Fidel, husk orginalen er din eiendom og ditt håndtverk. Et bilde du i teorien kan få godt betalt for. Sender du ut orginalen har du ingen som helst kontroll lenger. Tenk litt på det. For all del, det er lov å spør Flums, men det var en grei anledning til å komme med en slik påminnelse (til alle). Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Kunne jeg fått en kopi av det og hengt det opp på jobb? Isåfall; send en mail til philip alfakrøll webcode.no 7210960[/snapback] En ting er å få et bilde i litt høyere oppløsning til desktop-bakgrunn, en annen ting er å gi bort orginal-fila for 'kommersiell' bruk. Fidel, husk orginalen er din eiendom og ditt håndtverk. Et bilde du i teorien kan få godt betalt for. Sender du ut orginalen har du ingen som helst kontroll lenger. Tenk litt på det. For all del, det er lov å spør Flums, men det var en grei anledning til å komme med en slik påminnelse (til alle). 7211105[/snapback] Har sendt Flums en PM , men kan liksågodt skrive det samme her.Jeg sender ham en fullkvalitets JPG-fil med mitt vannmerke. Da kan han skrive den ut i så stort format han vil, men mitt vannmerke er der, og vil han skjære det vekk, ødelegger han hele bildet. Det synes jeg er en grei måte. Er ikke så mye man kan gjøre med en JPG-fil uansett uten betydelig kvalitetstap. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kunne jeg fått en kopi av det og hengt det opp på jobb? Isåfall; send en mail til philip alfakrøll webcode.no 7210960[/snapback] En ting er å få et bilde i litt høyere oppløsning til desktop-bakgrunn, en annen ting er å gi bort orginal-fila for 'kommersiell' bruk. Fidel, husk orginalen er din eiendom og ditt håndtverk. Et bilde du i teorien kan få godt betalt for. Sender du ut orginalen har du ingen som helst kontroll lenger. Tenk litt på det. For all del, det er lov å spør Flums, men det var en grei anledning til å komme med en slik påminnelse (til alle). 7211105[/snapback] Har sendt Flums en PM , men kan liksågodt skrive det samme her.Jeg sender ham en fullkvalitets JPG-fil med mitt vannmerke. Da kan han skrive den ut i så stort format han vil, men mitt vannmerke er der, og vil han skjære det vekk, ødelegger han hele bildet. Det synes jeg er en grei måte. Er ikke så mye man kan gjøre med en JPG-fil uansett uten betydelig kvalitetstap. 7211173[/snapback] Kan vi få se bildet, slik at vi kan se hvor du har satt merket? Midt på? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Kunne jeg fått en kopi av det og hengt det opp på jobb? Isåfall; send en mail til philip alfakrøll webcode.no 7210960[/snapback] En ting er å få et bilde i litt høyere oppløsning til desktop-bakgrunn, en annen ting er å gi bort orginal-fila for 'kommersiell' bruk. Fidel, husk orginalen er din eiendom og ditt håndtverk. Et bilde du i teorien kan få godt betalt for. Sender du ut orginalen har du ingen som helst kontroll lenger. Tenk litt på det. For all del, det er lov å spør Flums, men det var en grei anledning til å komme med en slik påminnelse (til alle). 7211105[/snapback] Har sendt Flums en PM , men kan liksågodt skrive det samme her.Jeg sender ham en fullkvalitets JPG-fil med mitt vannmerke. Da kan han skrive den ut i så stort format han vil, men mitt vannmerke er der, og vil han skjære det vekk, ødelegger han hele bildet. Det synes jeg er en grei måte. Er ikke så mye man kan gjøre med en JPG-fil uansett uten betydelig kvalitetstap. 7211173[/snapback] Kan vi få se bildet, slik at vi kan se hvor du har satt merket? Midt på? 7211269[/snapback] Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Er enig i at det ødelegger mye av bildet.. Godt merket, sier nå jeg.. Endret 3. november 2006 av tissedam Lenke til kommentar
riktig Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Tja.. det merket kan klones bort på 2 sekunder. Pent bilde med dramatisk lys, men er enig i at litt detaljer i skygger hadde gjort seg. Du kan jo kanskje hente ut mer fra råfilen? Motivet har vi forsåvidt sett før. Intet spennende, men pent likevel. Lenke til kommentar
Peterpan73no Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Et flott bilde! Veldig fint lys og stilige skyer. Enig med de fleste at det kanskje er noe uorginalt, men det kan jo være vakkert og bra allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå