ChillyWilly Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Er det mulig å få et java program over til en .exe fil? Altså der man kan klikke på selve programfilen slik at det starter.. "Tungvindt" å starte javaprogrammet i en editor hele tiden.. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Ja det er mulig. Når jeg benyttet Borland JBuilder var det mulig å lage en eksekverbar exe-fil som ville kjøre programmet mitt. Er ikke sikker om andre IDE tilbyr dette også, men det skulle sikkert finnes noe gratis dær ute som gjør akkurat det samme som JBuilder Hvis ikke kan du nedlaste gratis versjonen Borland JBuilder Foundation. Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Ok da vet jeg iallefall det går an. Prøvde Borland JBuilder (trial), men programmet starter ikke.. ingenting skjer.. Triallisens filen er installert også. Merkelige saker.. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 To ting her: a) problemet med å starte jbuilder? Har hatt samme problem selv, måtte endre i jbuilder.config filen på minneinnstillinger, max skal endres fra f.eks 75% til 768m. Med den satt til 1024m så ville den heller ikke starte. Dette var for en maskin med 2gb ram. Du får en feilmelding hvis du starte jbuilder fra et command vindu, som du så kan søke på for å få hjelp. b) Hvis du kompilerer java filene dine til class filer og så legger dem i en jar fil med en manifest.mf fil som sier hva klassen med public static void main metoden er så kan du dobbeltklikke på den i windows for å starte programmet ditt. Du trenger ikke lage en exe fil ut av den. c) jbuilder har noen funksjoner for å lage jar filer for deg, kan godt hende den fikser det jeg beskrev ovenfor for deg uten noe mer dikkedall. d) det går også an å lage en .bat fil utfra det du ser på toppen av vinduet når du starter et program fra jbuilder, den kommandoen trenger man ikke kjøre fra jbuilder. e) Lykke til Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Jeg har i undervisningen brukt Textpad til å lage jave programmer, men så "oppdaget" jeg Netbeans i forrige uke. NÅ oppdaget jeg at jeg kunne kjøre "build projekt" og dermed ble en Jar fil laget som kunne dobbelklikkes for å kjøre programmet JBuilder virker som et program jeg får prøve ut senere! Det fungerte med tipset til blackbrrd Takker for hjelpen Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 IntelliJ går for å ha den kjappeste code-completionen av java editorene, men gui editoren i JBuilder er ett par hakk vassere. Å gå fra en editor som Textpad til Netbeans, Eclipse, JBuilder eller IntelliJ er helt vanvittig, så gratulerer med det Lenke til kommentar
JFrame Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Takk for tipset ChillyWilly. Laget min første jar fil nå . Prøvde å få det til i Eclipse også, men fant ingen måte å gjøre det på. Trenger kanskje en plug inn.. Selv liker jeg textpad. Enkelt og greit, men blir kanskje litt for simpelt etterhvert. Noen som vet hvordan man lager exe-fil da? Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Ja jeg laget en exe fil med JBuilder fra Borland. Det blir på samme måte, men i jBuilder får man opp flere valg, bl.a jar og exe. Når du har java programmet klart i JBuilder, så velg "New.." -> Build -> Native Executable Builder. Da finner du resten selv Endret 4. november 2006 av ChillyWilly Lenke til kommentar
drool Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Det finnes et plug-in til eclipse som heter fatjar som fungerer utmerket. Endret 4. november 2006 av drool Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå