Gå til innhold

hva er lurest opt eller athlon?

Lokkeand

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å fornye cpu'n min. Jeg har 939 og nei jeg kommer ikke til å kjøpe nyt hk, ram for å så kjøpe conroe. Det blir for dyrt... Sånn da var det sagt.

Så jeg lurer på hva folk har og kan anbefale. selv har jeg denne "kraftpluggen" :!: x2 3800+

hvis noen har noen tips og ideer så så ikke nøl :thumbup:

Endret av Lokkeand
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville i utgangspunktet prøvd å klokka X2 3800n. Det er ikke så mye å hente på å oppgradere når du allerede har en DC cpu.

Om du klarer 2,6 GHz så er det nesten null vits.

Men, om du vil ha litt bedre ytelse på stock hastighet så mener jeg du må minst opp til brikker som:

Opteron 175/180 Fanske hyggelig pris på 175 nå.(rett over 2000 kr yter ca som 4600)

X2 4600/4800+++

X2 4600 hastighter skulle det ikke være noe problem å nå på 3800+

Cpu over disse hastighetene jeg nar nevnt her er så dyre at det nesten er bedre å kjøpe en ny maskin basert å¨C2D.

Mitt råd, prøv overklokking.

Lenke til kommentar

Mitt enkle råd, ikke tenk på cpu`n.. Den er bra nok, hør på mannen over meg, overklokk den litt og du har bortimot like bra hastighet som de beste stock amd cpu`ene..

Om du ikke sitter med tunge applikasjoner så vil du ikke merke forskjell til C2D fra din cpu en gang.. x2 3800+ er bortimot det beste kjøpet på markedet, vell og merke om dem hadde hatt noen amd Dualcore cpu`er til 939 inne.. :hrm:

Finn andre måter å oppgradere på.. mere ram elns.. Kanskje om du oppgir specs på makinen din så?!

Endret av Battone
Lenke til kommentar
X2 4600 hastighter skulle det ikke være noe problem å nå på 3800+

Cpu over disse hastighetene jeg nar nevnt her er så dyre at det nesten er bedre å kjøpe en ny maskin basert å¨C2D.

Mitt råd, prøv overklokking.

7210802[/snapback]

Nå koster ikke X2 4600+ mer enn 2000kr, kjører min X2 4600+ 2,4Ghz 3,0Ghz for tia, overklokking er ikke så vanskelig, bare pass på temperaturer. Har sett X2 3800+ helt oppe i 2,9 og 3,0Ghz. Vil annbefale og overklokke før du bestemmer deg for å kjøpe noe nytt.

~ Medion

Lenke til kommentar

Hei. morsomt å høre at alle er samstemte, det gjør ting lettere.

nå er det sånn at jeg aldri har overklokka før så jeg får lese litt på forumet åssen man gjør d. men det høres ut som en god og ikke minst billigere plan.

Men da trenger jeg iallefall en ny vifte for stock duger vel dårlig.

Forslag?

Har også lurt litt på nautilus vannkjølinga. men det har blitt med tanken. Har sett komplett har hatt det to ganger på helgetilbud. kanskje det kommer igjen.

specs på maskina.

Asus A8n-sli premium, mist 500w, corsair value s 3200 512 x 4 , Amd Ax2 3800+, Gainward G7800gt, tre hd, xfi- platinum. ++ Alt sitter inni et chieftech Dragon kab

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

thermaltake big typhoon, zalman 9500 og scythe ninja er 3 veldig gode kjølere. selv har jeg typhoonen, er kjempefornøyd. max load er såvidt over 40 grader, se profil for specs.

overklokking er både lett å vanskelig. det er lett å klokke litt, det er vanskelig å klokke mye. vil tro du ganske lett henter minst 600mhz på den cpuen.

les denne giuden grundig, og så spør du oss etterpå om det er ting du lurer på.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=412542&hl=

Lenke til kommentar
thermaltake big typhoon, zalman 9500 og scythe ninja er 3 veldig gode kjølere. selv har jeg typhoonen, er kjempefornøyd. max load er såvidt over 40 grader, se profil for specs.

overklokking er både lett å vanskelig. det er lett å klokke litt, det er vanskelig å klokke mye. vil tro du ganske lett henter minst 600mhz på den cpuen.

les denne giuden grundig, og så spør du oss etterpå om det er ting du lurer på.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=412542&hl=

7213137[/snapback]

Fornuftig, mye lærdom å hente hos un0kai. Faktisk litt guru...

Kjører vann, men zalman kjøleren skal være grei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...