Mephisto- Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hei! Jeg har et HK med 2 nettverks utganger. Den ene går til en router i huset som går til nettet. Den andre går til laptoppen min gjennom 100mb kabel. Tanken er at jeg skal kunne sitte på andre enden og koble meg opp på remote desktop og ha nett gjennom den stasjonære pcen. Det går greit å koble seg opp, men etter 10-15 minutter så faller jeg ut fra routeren. Og den stasjonære pcen har ikke kontakt med gatewayen ut til nettet. Det har også skjedd at jeg ikke får noe kontakt mellom de to pcene på nettverket her inne. Stasjonære kjører xp sp2 og laptoppen kjører 2ksp4. Mottar automatisk ip fra routeren (som instruksjoner fra admin) og laptoppen kjører fast ip. Og de er på forskjellige subnet. Noen forslag ? En annen ting, får ikke koblet meg opp på remote utenfra huset. Mistenker at det er noen porter som er stengt fra nettet og ut i verden. Noen måte jeg kan få sjekka dette på ? Lenke til kommentar
RoutineX Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Regner med du bruker remote desktop som er innebygd i Windows siden du ikke never noe mer? Hvis du bruker det utenfra må du forwarde portnummer 3389 i ruteren til den lokale ip adressen til den pc'n du vil koble til. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 hmm. Ja bruker den som følger med windows Men har ingen et forslag til LAN greiene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå