Stian V.H Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Heisann! Jeg har en SE K800i og jeg synes batteriet i min telefon oppfører seg litt merkelig,pga. når jeg lader batteriet så tar det ca.15min fra flatt batteri til den når over 60%,er dette vanlig? Det tar litt over ca.1,5t å lade telefonen fullt opp og ikke ca.2,5t som det står i manualen... Og hvor lenge er `vanlig` batterilevetid? Mvh naits81 Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 etter som jeg leser av meninger så er batterilevetiden på en 800 veldig opp og ned..noen holder i 1 uke mens andre holder bare noen dager.men prøv og skru av 3g dekning og bluetooth.da sparer den nok litt batteri. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kan ikke si meg annet enn strålende fornøyd med batteriet på K800i. Jeg bruker min K800i veldig mye (i løpet av dagen blir det flere samtaler, mange meldinger, blåtann+musikk hele dager og en del Opera Mini, kalender og mail). Til dette holder batteriet en til to dager, noe jeg synes er imponerende. Kan være greit å skru ned lysstyrken på skjermen og skru av 3G (du trenger normalt ikke mer lys enn 50 % og 3G er unyttig for de fleste). Når det kommer til lading pleier den å klare 70 % en time mens 100 % tar omkring to timer. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Min erfaring er omtrent samme som sigund_freud, bort sett fra at min får kjørt seg litt mindre, og holder litt lengre. Har ikke lagt merke til lade tider, for jeg pleier å la den lade over natta... Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Okei,takk for svar. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 (Dobbelposter for å bumpe tråden). Noen ganger etter for eksempel en samtale så går plutselig batteriet opp noen prosenter for en kort stund,for deretter å synke til et nivå under det den var på før. Et eksempel:Batteriet står stabilt på 81%,mottar en samtale og etter samtalen er slutt står batteriet på 84%,etter et par minutter igjen er batteriet på 80%... Er det noe feil med mitt batteri,eller skal det være slik eventuelt ikke noe å bry seg om? (Batteriet fungerer ellers som det skal og er stabilt,og virker som det har en normal levetid)..... Lenke til kommentar
Grimbo Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (Dobbelposter for å bumpe tråden). Noen ganger etter for eksempel en samtale så går plutselig batteriet opp noen prosenter for en kort stund,for deretter å synke til et nivå under det den var på før. Et eksempel:Batteriet står stabilt på 81%,mottar en samtale og etter samtalen er slutt står batteriet på 84%,etter et par minutter igjen er batteriet på 80%... Er det noe feil med mitt batteri,eller skal det være slik eventuelt ikke noe å bry seg om? (Batteriet fungerer ellers som det skal og er stabilt,og virker som det har en normal levetid)..... 7216245[/snapback] Jeg opplever også det samme, også ved annen bruk av telefonen. (bluetooth, video, musikk osv.) Det er nok ikke noe galt med telefonen din. Det er nok heller funksjonen som måler batterikapasiteten som spiller deg et puss ved høy last på batteriet. Mine Tips for lengre batterilevetid: 1. Skru skjermens lysstyrke ned til 50% 2. Deaktiver 3G (hvis du allikevel ikke bruker det) 3. Skru av bluetooth når den ikke er i bruk. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Mine Tips for lengre batterilevetid: 1. Skru skjermens lysstyrke ned til 50% 2. Deaktiver 3G (hvis du allikevel ikke bruker det) 3. Skru av bluetooth når den ikke er i bruk. 7216450[/snapback] Det siste punktet har faktisk ekstremt lite å si når det kommer til K800i. Jeg glemmer ofte blåtannen på etter å ha hørt på musikk (via A2DP), og en natt med blåtann aktivert merkes knapt. Derimot merkes 3G godt, spesielt innendørs og andre steder med dårlig dekning. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Tusen takk for gode svar! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvor skrur man av 3G? :/ Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvor skrur man av 3G? :/ 7620881[/snapback] Gå inn i hovedmenyen ved å trykke inn joysticken, velg innstillinger (trykk #-tast som er en snarvei dit). Bla så med joysticken en gang mot venstre og under kommunikasjonsmenyen som du er i nå bla nedover til "Mobilnett" (trykk 6-tast som snarvei) og bla så ned til GSM/3G-nett (trykk 5-tast som snarvei). Under denne menyen kan du velge mellom "kun GSM" og "GSM og 3G". Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Min oppfatning av batteritiden er at den er veldig bra, jeg har 3G avslått stort sett 90% av tiden utenom de gangene jeg bruker mobilen som modem til bærbaren min, men da blir den jo ladet via usb-kabelen samtidig. Har ellers bluetooth aktivert hele tiden fordi mobilen brukes sammen med Sony Ericsson sin bluetooth-klokke (MBW-100) slik at jeg kan ha lyden av og likevel få med meg innkommende sms/mms eller hvem som ringer uten å forstyrre omgivelsene mine. Prater i snitt mellom 30-60 timer hver måned i mobilen og surfer rundt 1-2 timer daglig med Opera Mini (har FriInternett fra Telenor) og batteritiden min fører til at jeg må lade telefonen rundt annenhver dag. Dette er med mye bruk både som mp3-spiller, surfing, ca 20-30 sms om dagen (ved hjelp av Vyke sitt javaprogram), rundt to-tre timer taletid daglig. Skjermen har jeg satt til 60% lysstyrke og så langt har mobilen ikke resatt seg siden jeg oppgraderte til R1GB001. Problemet jeg har hatt med tidligere firmware var at når jeg hadde surfet med Opera Mini en stund så ville den til slutt henge seg opp og ta en reset. Dette tror jeg må ha vært at den ikke taklet når cachen begynte å bli full og plutselig ble skjermen hvit skjerm før mobilen startet opp igjen. Har nå hatt Opera Mini åpent siden i går kveld og surfet en god del og den har, bank i bordet, ikke resatt seg enda. Kan hende det har vært noe galt med min mobil hele tiden, men jeg har oppgradert den til nyeste firmware hver gang det har kommet ny og den er uten Entry- eller Netcom sin branding. Likevel har den kræsjet en gang i døgnet pga mye bruk av Opera Mini, så håper siste firmware gjør at dette blir slutt på. Lenke til kommentar
tommy007 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Min k800i er det Veldig bra baterikapasitet!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå