Gå til innhold

Windows XP fryser seg.

Anbefalte innlegg

Hei

Dama har for en måndes tid siden kjøpt seg en ny bæbar-pc. Denne har det fine problemet at den "fryser" seg ofte. Den rett og slett nekter å reagere og bildet på skjermen er helt fryst. Ingen ctrl-alt-del eller andre ting kan få den ut av dette, en er nødt å skru av maskina og skru den på igjen.

Jeg trudde kanskje det hadde noe med hvilemodusopplegget på den å gjøre, men det har fortsatt å fryse etter at jeg har skrudd av dette.

Så nå er jeg rimlig blank på hva mer jeg kan gjøre, noen som har noen ide om hvor problemet kan ligge?

Maskinen er en P1-Express Dual , kjøpt på Komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende det er at den blir overopphetet, altså den fryser ikke :p

Men fra spøk til revolver: Du har sjekka at det ikke er ting som blokkerer for luftinntak, som gjerne ligger på undersiden?

Hvis maskinen er som du beskriver selv om windows er nyinstallert så er det bare å levere den tilbake. Men som sagt, er det en stund siden maskinen ble levert så kan det fort ha sneket seg inn både virus og annet fandenskap som gjør maskinen treg og ubrukelig. Så få reinstallert windows, evt bruk recoveryplata som fulgte med og se om problemet er der da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...