Gå til innhold

9 minutter å innstallere ridge racer på ps3...

Anbefalte innlegg

At Cell er en jævel å programere til stemmer nok. Å at utviklerne bare skraper av isen på toppen av isfjellet (for å lage sno cons) er nok også sant. Så vi har ikke sett det beste enda for å si det sånn. Å det gjelder jo alle konsoller.

7222476[/snapback]

Stemmer det. Men nå er det GPU som hovedsaklig er basen når det gjelder grafikk og rending. Det ikke så mye å hoppe i taket for når de bruker en GPU som snart er en utdatert GPU til PC

Cell blir sikkert veldig bra men det er ikke en GPU.

Jeg hadde hatt denne konsollen i hus fra dag 1 om GPU var litt bedre

Grafikk er jo ikke alt, men jeg vil ikke ha 2 identiske maskiner i hus med litt forskjellige spillbiblotek

7222530[/snapback]

Viss du ser på siste side i tråden med info om PS3 så har jeg postet et bilde fra fight night round 3 der. Det ser litt bedre ut en det gjorde på 360. De har hatt lengre tid til utvikling å det skal da ikke legges skul på. Men det ser jævlig nice ut. (Hentet fra gamespot viss du lurer på det)

Angående GPU så er den som du sier litt udatert viss man ser den sammenlignet med PC. Men det sier ikke at den ikke er dårlig av den grunn. Den er meget lik 360 sin ytelses messig å det vil nok ventes å ha lignende grafikk. PS3 vil nok ha bedre grafikk en 360, men blir ikke mer en xbox ps2 skille. For cell er god på mange kalkulasjoner samtidig. Noe som nytes godt med tanke på fysikk osv. noe som er ganske så greit. Som ofte er viktigere en grafikken. også at skygger og dynamikken er bedre vil jeg også påkoste meg å si.

men nå går vi litt langt off topic her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg syns vi bør gå tilbake til emnet, altså det å legge inn spill på hardisken.. de to siste sidene har vært mye personangrep, fanboy-snakk og grafikk....

O.T. Lurer på om man feks installerer deler av et spill på harddisken, for så å spille det og save det som normalt....

Om jeg da en dag vil avinstallere spillet for jeg vil bruke feks plassen på et annet spill som har lang lastetid, vil da også min evt. savegame også bli borte?!? eller blir de lagret to forskjellige steder på disken?!

Om man avinstallerer spill på PC forsvinner også mange ganger savegames...

Lenke til kommentar

Kan nesten garantere her og no at dette vil bli lagret separat,noe annet ville vert totalt blottet for tankegang fra utviklerenes hold.

EDIT: Evt. vil man sikkert få forespørsel om man vil beholde savegames.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Her trengs det en oppryddning. Har sagt tidligere i tråden at jeg ikke tålererte "fanboy". Derfor skal jeg bruke min dag på skolen å vurdere om noen trenger en ferie. Hold dere til saken! Og jeg vil foreta en oppryddning ikveld. All OT, vil bli slettet!

(Ikke kommenter dette innlegget. Videre diskusjon tas over PM.)

Lenke til kommentar
Må nesten flire av dere her... hvis det er noen som er tverr og vanskelig så er det jo sony d**kridersen her... for nå plutselig har konklusjonen her blitt at ALLE som ikke er enig i at innstallasjon av spill er bra er en x360 fanboy.

Det er egentlig utrulig hvor hårsår enkelte folk her på forumet er, skulle nesten tro vi stilte oss kritiske til dere som person. Eller kanskje dere tar det sånn?

Bromxl: Ser du kaller deg fanboy fragger... du er jo dobbeltmoralens vokter virker det som... du forsvarer jo ps3 no mather what....

Jeg kunne sikkert startet en tråd som het: "PS3 er utsatt ytterligere 6 mnd'er i europa, i tillegg kommer det fram at Pal versjonen av konsollen ikke vil komme med harddisk, men fortsatt ha samme pris". Du ville fortsatt ha konkludert med at dette ville jo vært heeeelt topp!

Ser det for meg.

Bromlexl wrote:

Det er jo bare flott. Da slepper vi å få maskinen tidlig, også kan vi i tillegg bruke pengene våre på en harddisk. Man kan jo lissom ikke forlange at sony skal spandere en disk på oss, når vi bor så langt unna. Det sier seg jo nesten selv! Gjør meg heller ingenting å vente, siden jeg er så forelska i sony uansett, så jeg er her for henne når hun kommer i butikkene her.

7226719[/snapback]

For det første så er det ingen som vet hvor lang tid det tar å installere Ridge Racer på ps3. Disse 9 minuttene er det en kar på ett eller annet Nintendo forum som har funnet ut. Og det sier seg selv at han nok ikke er veldig glad i Sony. Hva motivasjonen hans er for å sitte å pønske ut slike ting om sony vet jeg ikke.

Han forsøker vel å gjøre de andre konsollene(ps3 og xbox 360) dårligere i hans hode, slik at han blir mer fornøyd med sin Wii. Men det trenger han ikke, blir sikkert en bra konsoll. Zelda så iværtfall meget bra ut.

Sakens kjerne er det at 2 x blu-ray spilleren leser noe saktere enn xbox 360 sin spiller. Dette vi i værste fall føre til litt lengre lastetider. Men dette er uansett opp til utviklerene hvordan de legger opp lastingen av nye brett/områder/baner.

Men så har Sony gjort det slik at de leverer den billigste ps3 med en 20 GB harddisk og den dyreste med en 60 GB disk. Denne kan også byttes med en hvilken som helst 2,5" S-ata harddisk. Disse fåes opp i 160 GB.

Så nå har utviklerene den muligheten at de kan lagre noe av informasjonen over på harddisken for å gjøre lastetidene kortere. Dette er foreløpig frivillig på de spillene som har vært omtalt til nå.

Og du skjønte godt hvordan diskusjonen kom til å ende når du laget denne tråden. Men jeg skjønner ikke hvordan noen kan synes at dette er negativt.

Og ja jeg skal kjøpe Ps3. Har hatt de to tidligere konsollene så er vel det du kan kalle fanboy eller whatever. Ble selvfølgelig veldig skuffet når sony måtte utsette lanseringen i Europa, men jeg sitter meg ikke ned å skriker av den grunn. Ikke går jeg inn på forumet og skriver at sony hater europa osv osv osv.

Men det er to typer fanboys, den som liker en konsoll og spillene som fåes til den, og den typen fanboy som ikke har annet å gjøre enn å finne dritt om konkurerende konsoller for at han selv skal føle seg bedre. Og sistnevnte er så sinnsykt irriterende!

Lenke til kommentar
Some titles have an option to install some amount of game data (in addition to saved data) to the drive. Genji can install 4GB worth of data to decrease load times (quoted to drop from 12-15 seconds down to 3-4); this game data can be removed at any time without affecting your saved games.

Kilde

Lenke til kommentar
Må nesten flire av dere her... hvis det er noen som er tverr og vanskelig så er det jo sony d**kridersen her... for nå plutselig har konklusjonen her blitt at ALLE som ikke er enig i at innstallasjon av spill er bra er en x360 fanboy.

7226719[/snapback]

Neida, ingen som trenger å være fanboy av noe som helst fordi man er uenig. Men det må være lov å si at det er litt underlig å være negativ til en slik mulighet. Det er tre grunner til at jeg sier dette:

1: Lastetidene uten installasjon er helt på høyde med andre konsoller, altså er ikke ps3 eksepsjonelt treg. Det går helt fint an å spille spill som ikke er lastet inn på harddisken.

2: Det er en engangsinstallasjon, og man trenger ikke gjøre dette med en gang man river av plastikken og ønsker å teste spillet. Man kan gjøre det mens man er på toalettet, mens man smører seg kveldsmat, eller mens man pusser tennene hvis man får spasmer av å måtte vente i 9 (eller er det 3) minutter.

3: Det er valgfritt. Det betyr at man kan velge selv, det er ingen som tvinger deg til å gjøre dette. Hvis du lar være fungerer konsollen akkurat like godt som de fleste andre konsoller, hvis du derimot tar sjansen korter man lastetidene drastisk.

Det er altså ingen informasjon overhodet som tyder på at dette vil bli obligatorisk, så dette argumentet faller bort med mindre noen klarer å grave opp en kilde. :cool:

Lenke til kommentar
og at det er valgfritt nå, betyr ikke at alle produsentene vil la det være valgfritt. Det ser man jo hele tiden allerede... f.eks. pro evo krever en 60 hz kompitabel tv.

7227702[/snapback]

Som sagt, hvis man skaffer seg 20GB versjonen av PS3 og de fleste spill krever at man laster inn 5GB på harddisken (som eksemplet med spillet i denne tråden), betyr dette at man til enhver tid bare har 4 spill å velge mellom hvis man ikke avinstallerer. Tror du virkelig Sony vil gå god for noe slikt? Igjen, det er ingen informasjon som er i nærheten av å tyde på noe slikt. Det blir kun synsing, og det er bare egnet til å forvirre. Tvert imot sier jo utviklerne at dette er frivillig. Synsing er vel og bra, men faktaopplysninger er tross alt bedre. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...