Gå til innhold

9 minutter å innstallere ridge racer på ps3...

Anbefalte innlegg

Må da få lov til å klage litt på loadetiden til PS3

9 minutter er lenge når du skal spille et spill.

Greit at du ikke trenger å installere til hard disken men da går det tregere å laste det inn fra blu-ray.

Hvis det er noen som klager her er ikke X360 leieren. Det PS3 som ikke kan bare innrømme at PS3 stinker når det gjelder lastetid. I stedet så tar PS3 leieren og snur dette og lar det gå utover X360 leieren.

Ja det er sikkert X360 leieren sin feil at PS3 er like rask som en traktor :!:

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette behøver ikke å være negativt. Kan være ganske positivt, men jeg frykter det verste. *Tenkt scenario* Spillprodusenter ser dette her med installasjon, og etter hvert finner man ut at for å gjøre best nytte av plassen, gjør man det sann at man må installere spillet for å få den beste spillopplevelsen, også fordi at dette gjør det lettere å porte spillene fra PS3 til PC eller omvendt, en annen frunn er å få bedre sikkerhet mot piratkopiering, Og kanskje også for å "konkurrere" om plassen til en bruker på hans PS3. ("Hvis han har våre spill, har han ikke plass til konkurenten sine spill, moehahahahahahahahahahaha") *ende på tenkt scenario*

Sier ikke at dette kommer til å hende, men med tanke på hvor mange pengegriske selskaper som er der ute, kommer det ikke som en bombe hvis dette skjer. Sony sin tankegang er det ingenting i veien med for all del, men PS3'en kan lett bli et offer i denne pengekrigen mellom gamingselskaper. Man må jo tenke på at før i tiden når cd'en kom på pc, så var det mange programmer og spill som man kunne installere hvis man ville for å speede opp spillet, eller for å spille spillet. Dette har jo etterhvert blitt et krav av diverse årsaker. Og det kommer ikke som en bombe på meg om dette blir en kampsak på PS3'en mot piratkopiering.

Som sagt, dette kan ende veldig bra eller veldig dårlig. Men hvis eneste årsaken er å forbedre loading tider, så måtte det finnes bedre løsninger en dette, men de er vel for dyre (både for Sony og for kjøperen). Og jeg skjønner lett at Sony velger dette for å ikke falle enda lenger ned i sin egen vollgrav etter diverse uheldige hendelser det siste året.

Lenke til kommentar

Greit at du ikke trenger å installere til hard disken men da går det tregere å laste det inn fra blu-ray.

Hvis det er noen som klager her er ikke X360 leieren. Det PS3 som ikke kan bare innrømme at PS3 stinker når det gjelder lastetid. I stedet så tar PS3 leieren og snur dette og lar det gå utover X360 leieren.

Ja det er sikkert X360 leieren sin feil at PS3 er like rask som en traktor  :!:

7220294[/snapback]

I tillegg til å være kjempepositivt, så er det også falsk informasjon...

Genji = 4GB HD installasjon <= 3 minutter ifølge utvikler.

Ridge Racer = 5 GB HD inst. <= 9 minutter ifølge Nintendo fanboy-forum.

Så hvis vi sier det tar 3 minutter å installere 4GB, da er det strengt tatt umulig at den 5. gigabyten som RR benytter seg av tar 6 minutter installere..

Hehe, "like rask som en traktor" måtte jeg le litt av  :D

Laster den tregt altså?? Hvor tregt er det snakk om her egentlig?  :dontgetit:

7220319[/snapback]

Circa like treg som XBox 360 sin DVD..

Les min forrige melding for hvordan det er: 7214289[/snapback]

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Ja det er sikkert X360 leieren sin feil at PS3 er like rask som en traktor  :!:

7220294[/snapback]

Hvordan du kan si at ps3 stinker når det gjelder lastetid vet jeg ikke? Vi må vel vente å se rapporter når konsollen er lansert? Ridge Racer 7 lastet på 26 sekunder fra blu-ray disken. Er faktisk ikke så sinnsykt ille, og synes man at det er ille så innstallerer man det på harddisken.

det overrasker meg også hvordan nintendo/microsoft gjengen elsker å vinkle alt de finner om sony negativt. Skulle tro at de heller vil følge med og diskutere spill som kommer til Wii eller 360. Men det er kanskje ikke så spennende?

Godt sagt Bromlexl og KongRudi! Støtter dere fullt ut.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Haha Avanore :D Ler mer og mer av deg. Skal vedde på om Xbox360 kom med en slik mulighet så hadde du lovpriset det. Man...når skal du vokse i en alder av 28/29? :hmm:

Virker som at dette forumet er overbefolket av 360-gutta, ellers så er PS3-folka for smarte til å gidde ¨å kaste tid på de. Og moderatorene er ikke noe særlig bedre...har lagt merke til dette ved flere anledninger og påpekt det også. Jeg for min del kommer aldri mer til å komme tilbake til dette forumet, finnes andre forum!

Bromlex: Veldig bra skrevet!

(Nå mener jeg ikke alle, men noen av de "faste" brukerne her)

Lenke til kommentar
Haha Avanore :D  Ler mer og mer av deg. Skal vedde på om Xbox360 kom med en slik mulighet så hadde du lovpriset det. Man...når skal du vokse i en alder av 28/29? :hmm:

Virker som at dette forumet er overbefolket av 360-gutta, ellers så er PS3-folka for smarte til å gidde ¨å kaste tid på de. Og moderatorene er ikke noe særlig bedre...har lagt merke til dette ved flere anledninger og påpekt det også. Jeg for min del kommer aldri mer til å komme tilbake til dette forumet, finnes andre forum!

Bromlex: Veldig bra skrevet!

(Nå mener jeg ikke alle, men noen av de "faste" brukerne her)

7221208[/snapback]

Det du nevner her er "min dings syndromet" å det går ut på at man har en ting. Å den er så bra at man blir veldig glad i den. Noe som er helt greit. Problemet blir når de går online å må frelse verden med å informere hvor bra denne er. Å det er også vel og bra i starten når man er veldig ivrig. (kan se på tråden da avanore hadde fått seg ds, typisk ny dings ting) Nå skal jeg på ingen måte kalle meg selv nøytral eller partisk. Jeg har 360 og ser nå etter noe bedre. Å nå virker det faktsisk som PS3 kan gi meg ting som 360 ikke kan. Skal nok ha meg GOW selv om jeg ikke lager en post om det i hver tråd osv. er ikke så hypet over det.

Å jeg kan ikke forstå at noen kan se på denne muligheten som dårlig. For det er bare en mulighet. Å loadetidene tar ikke så lenge når man spiller heller. Så "special on the spot" når de hadde fått PS3en. Å kan ikke si at loadetidene var noe særlig lange. Å de hadde ikke installert spillet. Det virket ikke så mye lengre en på andre konsoller.

Noe jeg tror 360 gjengen er litt redd for nå er at de mister det eneste overtaket DVD hadde over blue-ray, å det er farten. Det var litt raskere. Nå har de funnet en måte å kompansere det på. Så nå har vi bedre fart og 25gb med plass. Så at noen påstår at dette er noe vi PS3 folk ikke liker, er ikke lett å forstå. Dette er jo en veldig bra ting for oss. Å siden vi i motsetning til 360 kan skifte harddisk til en 160 viss det er ønskelig. Så er heller ikke plassen så liten. (60gb burde og være nok)

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt logikken i en del av ressonementene her.

La oss nå gå ut i fra at PS3 og X360 sine optiske enheter (cd-rom) er tilnærmet like raske, og maskinene like så. La oss da si at vi skulle alle spille Oblivion, som er et ganske stort og omfattende rollespill, på våre konsoller.

Oblivion loadetider:

X360 - 22-24sec

PS3 - 24-26sec

Og så kommer Sony med en mulighet for å legge inn deler av spillet på HD for å minske inn loadetid.

PS3HDD - 14-16sec

Å høre noen av argumentene, om at siden dette er en mulighet så er PS3 en dårligere konsoll, eller at den DERFOR er så MYE tregere?

Dette gjør jo at dersom man spiller et spill mye, og ønsker å bruke mindre tid på loading, så har man MULIGHETEN til det. Det er faktisk lite som er mer irriterende enn loadingtider dersom man skal spille et stort spill :)

Sony - we applaud you!

Endret av troyel
Lenke til kommentar
ja, ingen kan jo stå imot din sjarm :tease:

7221942[/snapback]

De bare MÅ svare meg når jeg pjatter ser du :!:

7221974[/snapback]

finner det også ganske tilfeldig at av alt som ble kommentert til din post. Så var det det du kommenterte........er det nesten en inrømmelse av at du tok......feil :dontgetit:

Lenke til kommentar

Helt ærlig bryr jeg lite om PS3 kan lage kaffe og hente meg en øl.

Lastetiden på den bryr jeg ikke noe om. Jeg bare leste postene i denne tråden og måtte bare le.

Det er mye syting fra PS3 klubben hvor mye X360 klubben syter og rakker ned på PS3.

Vel det er dere som syter om det og ikke vi.

PS3 blir sikkert en veldig bra og dyr spillemaskin. Personlig så er det ingenting med den som er nytt eller noe som overbeviser meg at jeg må svi av 5.500 kroner.

Jeg skulle ønske den leverte litt bedre, værtfall på det grafiske.

Jeg er mere en nok fornøyd med hva X360 leverer og PS3 ser ut som å levere omtrent det samme selv om boksen kommer 1 år senere. GT HD må være den eneste grunnen for at jeg vil ha PS3, men betaler ikke 5.500 kroner pluss spillet av den grunn.

Lenke til kommentar

Eeeh, nå som det går mer over til personangrep er det vel på tide å slutte av ;)

Men folk som sier 360 bruker 24Sekunder på å loade Oblivion... hva slags 360 har dere da? Tell sekunder når dere loader, og dere finner fort ut at det er meget mye lenger tid enn man skulle tro... og at det går en god del fortere. I allefall på min 360, som er 99% lik alle andre i verden.

Tviler egentlig på at PS3 kommer til å bruke så lang tid også... og gjør den det trenger den VIRKELIG denne funksjonen :yes:

Lenke til kommentar
Helt ærlig bryr jeg lite om PS3 kan lage kaffe og hente meg en øl.

Lastetiden på den bryr jeg ikke noe om. Jeg bare leste postene i denne tråden og måtte bare le.

Det er mye syting fra PS3 klubben hvor mye X360 klubben syter og rakker ned på PS3.

Vel det er dere som syter om det og ikke vi.

PS3 blir sikkert en veldig bra og dyr spillemaskin. Personlig så er det ingenting med den som er nytt eller noe som overbeviser meg at jeg må svi av 5.500 kroner.

Jeg skulle ønske den leverte litt bedre, værtfall på det grafiske.

Jeg er mere en nok fornøyd med hva X360 leverer og PS3 ser ut som å levere omtrent det samme selv om boksen kommer 1 år senere. GT HD må være den eneste grunnen for at jeg vil ha PS3, men betaler ikke 5.500 kroner pluss spillet av den grunn.

7222326[/snapback]

Vel skal vi gå tilbake og finne ut hvor sytingen startet. Det var alltid en eller annen som sa at 9 min er lengre en livet og aldri om man makter å bruke tiden på dette og dermed suger PS3. (kanskje andre ord, men det var budskapet) Så når vi sier det er valgfritt. Noe som har vært klart siden starten. Da er det at blue-rayen er så treig. WTF do you guys need. Å de ironiske er at de som klager skal nok ikke ha en PS3 uansett. Å det er fremdeles en konsoll som ikke har komt ut enda. Så hvordan det blir er ennå uvist (til en viss grad)

At den blir dyr har vi vist siden de begynte å lage den. Så ingen suprise der. At microsoft skulle selge konsollen så billig er vel eneste lille overaskelsen. Men de kjøper andeler på markede som de alltid har gjort.

At Cell er en jævel å programere til stemmer nok. Å at utviklerne bare skraper av isen på toppen av isfjellet (for å lage sno cons) er nok også sant. Så vi har ikke sett det beste enda for å si det sånn. Å det gjelder jo alle konsoller.

Det er bare litt vanskelig å se at folk mener at dette er dårlig. Siden det er valgfritt. Å alle Playstations kommer med harddisk.

Lenke til kommentar
At Cell er en jævel å programere til stemmer nok. Å at utviklerne bare skraper av isen på toppen av isfjellet (for å lage sno cons) er nok også sant. Så vi har ikke sett det beste enda for å si det sånn. Å det gjelder jo alle konsoller.

7222476[/snapback]

Stemmer det. Men nå er det GPU som hovedsaklig er basen når det gjelder grafikk og rending. Det ikke så mye å hoppe i taket for når de bruker en GPU som snart er en utdatert GPU til PC

Cell blir sikkert veldig bra men det er ikke en GPU.

Jeg hadde hatt denne konsollen i hus fra dag 1 om GPU var litt bedre

Grafikk er jo ikke alt, men jeg vil ikke ha 2 identiske maskiner i hus med litt forskjellige spillbiblotek

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...