Gå til innhold

9 minutter å innstallere ridge racer på ps3...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei, tror ikke jeg vet at det er valgfritt... spesielt ikke ettersom jeg skrev det i den første posten her.

men syns jeg nevnte i den forrige posten min et mulig scenario...

7217935[/snapback]

Vel, tenk deg følgende scenario:

Sony eller tredjepartsprodusent gir ut et spill som krever 5GB ledig harddiskplass. Vår potensielle kjøper har nettopp kjøpt 20GB versjonen av PS3, og har allerede fire spill som har tilsvarende krav. Vår venn ønsker ikke å slette noen spill, ei heller vil han kjøpe seg ny harddisk. Det ender med at han ikke kjøper spillet, enkelt og greit.

Jeg velger å tro at Sony har tenkt nøye gjennom disse tingene før lansering, og ser ingen grunn til å tvile på informasjonen som sier at dette er ment å være frivillig. Oppdateringer til spill er en annen sak, disse må selvsagt lagres et sted, og det naturlige vil være harddisken.

Hvis hvert enkelt spill krevde x antall GB på harddisken for å i det hele tatt kunne kjøres sier det seg selv at det er ganske begrenset hvor mange spill som til enhver tid kan brukes på maskinen. Dette vil slå uheldig ut for Sony, og for enhver spillprodusent. :hrm:

Lenke til kommentar
når du nettopp har kjøpt et nytt spill og gleder deg til å spille det, så er 9 mins ENORMT lang tid!

7217980[/snapback]

Derfor spiller du det med lange loadetider første gange. For så å installere spillet når du har spilt deg ferdig første økten. Så blir det bedre neste gang, og du fikk spilt det med en gang du kom inn døren. Så hva er problemet? Jeg bare spørr. Vil du at de på et magisk vis skal oppgrader blue rayen. Er det det du hinter til?

For jeg ser ikke problemet. Det sier jo ikke at valget må bli tatt. FØRSTE GANGEN MAN SPILLER DET!

så er du villig til å inngå et komprimiss på den løsningen der, som jeg forøvrig nevnte tildligere i tråden, men ble merkelig nok oversett litt, tror jeg. :hmm:

Lenke til kommentar
er jo mange som kjøper seg konsoll og spiller på den fordi de ønsker det lettvint, og verken har eller vil lære seg noe som helst om data. alle slike ting som det her gjør jo at brukervennligheten går ned.

7218027[/snapback]

Hvis man føler seg ukomfortabel med å innstallere deler av et spill fra plate til harddisk lar man ganske enkelt være. Man kan eventuelt late som man aldri så at muligheten var til stede heller, da blir jo alt ved det samme gamle. (og trygge)

Kan ikke se at ekstra muligheter nødvendigvis skal gjøre brukervennligheten dårligere. La oss ta et eksempel; IPod har flere muligheter enn en bærbar cd-spiller, er brukervennligheten dårligere? :hmm:

Lenke til kommentar
Den ps3 til 5500 kr har en 60 GB disk innebygget.

Er det offisielt at 5500 er den endelige prisen i Norge?

7217967[/snapback]

5495,- skal være en offisiell pris fra komplett.no hvertfall.

"Nå har vi satt vår pris, og kunden skal ikke være bekymret for at vi endrer på denne, forteller Eilif Kiland, produktsjef for spill hos Komplett til Gamer.no." :cool:

Link:

http://gamer.no/nyhet/ps3/norsk_playstatio...pris_klar/30248

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324725

Lenke til kommentar
er jo mange som kjøper seg konsoll og spiller på den fordi de ønsker det lettvint, og verken har eller vil lære seg noe som helst om data. alle slike ting som det her gjør jo at brukervennligheten går ned.

7218027[/snapback]

Hvis man føler seg ukomfortabel med å innstallere deler av et spill fra plate til harddisk lar man ganske enkelt være. Man kan eventuelt late som man aldri så at muligheten var til stede heller, da blir jo alt ved det samme gamle. (og trygge)

Kan ikke se at ekstra muligheter nødvendigvis skal gjøre brukervennligheten dårligere. La oss ta et eksempel; IPod har flere muligheter enn en bærbar cd-spiller, er brukervennligheten dårligere? :hmm:

7218071[/snapback]

Det var mer prukervenligt før når cdspillere hadde av/på og spill og stopp. Men jeg vil kanskje "jump the gun" her å si at det ikke var "bedre"

Men det er jo en smaksak. Viss de ikke liker dette "high tech" valget som man blir gitt.

(-aww, et valg, hva skal jeg gjøre? hva skal jeg gjøre? Jeg tar aldri valg, Andre gjør valg for meg. Dette er nytt....Å neeeeeei)

Så kan man vel kanksje gå for en PS2 eller lignende konsoll :D

Lenke til kommentar
Installere spill på konsoll, ja det var noe nytt for meg.

Kan ikke se at dette er noe ulempe som mange andre sier. Det er jo frivillig og spillet blir jo raskere å loade.

Er det slik på 360 også?

7218431[/snapback]

Er ikke noe ulempe ved dette. Bare 360_fanboysa som hyler og skriker som vanlig. Dessuten så er dette VALGFRITT.

Lenke til kommentar
når du nettopp har kjøpt et nytt spill og gleder deg til å spille det, så er 9 mins ENORMT lang tid!

7217980[/snapback]

Men da driter man i å legge det inn da ser du.....

7218763[/snapback]

Jepp, så enkelt er det.

7218787[/snapback]

Makan til det å sette seg på bakbeina å prøv eå vri dette om til noe negativt. heilt vanvittig jo :roll:

Lenke til kommentar
Er jo på playstation og det er jo Sony så det må jo være negativt!!

7219822[/snapback]

merker en viss vending i den veien her ja. Viss du ikke går for "wii60" løsningen her på forumet så er du en idiot med ræva full av penger. Som ikke har følgt med i spilluniverset på lenge. Å som må "læres" om hvordan ting er nå. Om hvordan 360 er her for å frelse alle fra den urokkelige undertrykkelsen vi har hatt av sony og playstation den siste tiden.

Å jeg skal ikke nevne det ordet jeg fikk kjeft for tidligere her. Av en mod jeg aldri trodde var det før jeg så det. (liten øyeåpner)

Men det er mange her inne som ikke inrømmer det. Men at de er i en viss grad" en person med en viss forkjærlighet for et av konsollmerkene" (legg merke til at jeg ikke bruker F ordet)

Men det er jo bare naturlig at noen har sine favoritter. Jeg har mine og andre har deres. Men hvorfor rakke ned på alle. Det gjør ikke den konsollen du liker bedre. Du blir ikke sterkere om naboen din er svakere.

Personlig er jeg lei av å lese om hvor bra 360 og Gears of War er.

Jeg får sikkert en uke i kakebua for å si dette. (eller andre ting i denne posten)

Spillutvalget på 360 er ganske tynt! :ph34r:

Edit: ja det er off topic, on topic. Jeg støtter at det går an å legge ting inn på hardisken annet en musikk og demoer ;)

Endret av Bromlexl
Lenke til kommentar

Bra sagt Bromlexl! Eneste jeg er uenig i er det tynne spillutvalget du nevner? Har da aldri hatt så mange spill å kjøpe så tidlig i en konsoll sin levetid før. Men så går det mest i bil og skytespill for meg da, så jeg vet jo ikke hvordan det er for andre. Men for min del er det så mange bra spill ute at jeg ikke klarer å kjøpe de :cry:

Men som sagt så er det kanskje noe annet når man liker en eller annen sjanger. Og selv er jeg super hypet over GeOW, men syntest ikke andre trenger å tvinge andre til å like det dersom de ikke syntest det ser noe spesielt bra ut heller.

Den Mod'en du nevner har jeg ikke lagt merke til men skal holde øynene åpne :!:

Lenke til kommentar

Utvalget er bra i sjangerene du nevnte. Bilspill og skytespill. Digger bilspill og har det meste som er verdt og ha der. (utenom motogp og test drive) Å har en del skytespill og. Selv om det ikke er best på konsoll.

Men liker veldig godt Kameo og kunne tenkt meg en lignende opplevelse av samme klasse. (å da tenker jeg ikke på lisenspill som over hekken osv) Å da smaler det ut. Kanskje jeg som er kresen. Men savner det. Ikke at andre konsoller svulmer over at slike kvalitetspill. Men viss man ikke liker skytespill og bilspill så er det lite etter oblivion og saints row. Dead rising var dead kjipt for min del. Dette er jo en tråd om loadetider. Å jeg hadde gledelig lagt inn hele dead rising for å blitt kvitt et par av de i det spillet. GOD DAMN! lange loadetider for hver filmsekvens. Som kommer ganske tett i starten. For å ikke snakke om savesystemet som nesten bare er hakket over å bruke passord. jeg liker ikke å gjøre 20min gameplay om og om igjen. er litt rar der.

men utvalget bedrer seg jo stadig. :thumbup:

Lenke til kommentar

Enig i at Dead Rising ville gjort seg med en mulighet for å legge det inn på hardisken! Det ble syykt kjipt etter all den ventingen...

Har egentlig bare ledd av den såpass store hardisken til SONY, da jeg mener at Streaming er mye bedre uansett med tanke på pris osv... Men nå, syntest jeg at det er fornuftig med såpass mye plass! Og man kan jo lett oppgradere den, så man går ikke akkurat tom for plass heller. Må si at SONY har mange fiffige løsninger, og har mange funksjoner som gir "det lille ekstra". Mener ikke at 360 ikke tilbyr nok eller noe, men bare at jeg tror PS3 vil trekke det lengste strået med tanke på funksjoner denne gangen. Den har alt 360 har, med litt finpussing og tillegg. :)

Samtidig er den lydløs, så den gir alt i alt et bedre intrykk av gjennomførelse.

Men jeg er heller ikke motstander av Microsoft sin filosofi om valgmulighet, da flere av vennene mine kjøper seg Core og et billig minnekort... noe jeg ikke trodd kom til å skje

har MS altså forutsett. Disse jeg snakker om bryr seg altså filla om HD-DVD osv...

Men for å komme seg tilbake til topic kunne jeg gjerne ønsket med mulighet til å kunne legge litt av spillet inn på disken. Hadde vært herlig å kunne lagt f.eks GeOW inn på hardisken, deretter lastet all data inn i minnet ved første loading for deretter aldri trenge den bråkete DVD ROM'en mer :love:

Edit: Angående spillutvalg er jeg som sagt enig. I visse sjangere er det meeget lite utvalg... Kameo er vel eneste spillet som er et skikkelig adventure spill. Banjo Kazooie og divserse andre slike spill får man håpe hjelper på dette

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...