Gå til innhold

9 minutter å innstallere ridge racer på ps3...

Anbefalte innlegg

Går utifra at vi vil ha ca 55 GB ledig på ps 3 når den er ny. Så om vært spill som man vil ha installert tar 4 GB i snitt så kan man ha 10 spill installert og samtidig ha 15 GB ledig. Må du absolutt ha alle spillene installert til enhver tid så får du bytte ut hd med en 160 GB disk. Eller

Koble til en ekstern harddisk. Hvor er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvis du velger å mellomlagre opptil flere spill samtidig. Vil du mangle plass til demoer, trailere, osv. Har ikke interesse å laste inn, slette, og sitte igjen nye 9 minutter.

7215379[/snapback]

Så la være... :dontgetit:

For n-te gang i denne tråden: Det er valfritt!

Eg hadde ikkje hatt noko imot om lastetidene vart atskillig kortare på konsollane, men det er snakk om spel på over 20GB som skal lastast inn, ein kan ikkje forvente at det går så mykje raskare no enn det gjorde på tidlegarekonsollar. Dei hadde CD-plater på under ein GB, dagens plater er over 20 ganger større og sjølv om det går raskare å overføre filer i dag vil den store mengden med data eit spel har føre til lange lastetider.

Med PS3 får du valget mellom å vente x antal sekundar på at eit spel skal laste ferdig og ha god plass på harddisken eller du kan laste eit par GB over på harddisken og korte ned lastetida. Tida vil variere frå spel til spel, nokre spel vil kanskje laste ferdig på 10 sekundar når det blir kjørt rett frå plata, mens andre brukar over 20. I dei tilfellene kan du for eksempel laste over spelet med lengst lastetid på harddisken for å få tida ned i f.eks. 10 sekundar og spele to spel på konsollen med like lang lastetid og sleppe unna med å installere eitt.

Eg spelar sjeldan meir enn 2-3 spel på ein konsoll i gangen, ein PS3 med 20GB harddisk vil dekke mine behov.

Lenke til kommentar

Men tilbake til de utallige diskusjonene som har vært på forumet. I hvilken grad er størrelsen på 20GB en reel størrelse av spillet. Har du hatt mulighet for å komprimere spillet, slik at laste tiden hadde blitt mindre?

Uansett, så ser jeg ingen ting feil at de tilbyr muligheten. Viss således kan gjøre lastetiden mindre..

Lenke til kommentar
Tenkte mere i den grad at de bruke CGI-filmer, isteden for å bruke grafikkmotoren i spillet.

7215563[/snapback]

Grafikkmotorene i dag er så kraftig at det skal være unødvendig å bruke CGI-filmer i spill. Jeg synes det ødelegger en del av sjarmen.

7215856[/snapback]

Det er eg til ein vis sgrad enig i, men så er det alle disse RPG`en som oser CGI-filmer da, og det er nok veldig mange som er glad i disse.

Men ja, eg syns in-engine sekvenser knytter meg meir opp mot spillets gang ihvertfall.

Lenke til kommentar
Og i starten for spillutviklere etc vil blu-ray sikkert bli tatt godt imot ettersom det vil bli nesten 0% piratkopiering/ulovlig nedlasting av spill...

Så det kan til og med resultere i bedre og/eller billigere spill....

7214704[/snapback]

Det tror jeg du kan se lenge etter. Prisene vil nok ikke bli nedsatt for den grunn..

7215122[/snapback]

Nå sa jeg og/eller...

Tror heller ikke spillene blir billigere med det første...

Vet jo at det er en pengeindustri der det gjelder å tjene så mye som mulig...

Seff vil det vel om et halvt år til et års tid være mulig å laste ned BR spill også og når BR diskene blir billigere så er vi godt i gang med piratkopiering der også...

Men som et resultat av at faktisk alle må kjøpe spillene fysisk, hvertfall i staren, så sier det seg jo selv at de tjener mer penger...

Men om de går rett i lomma på feks EA eller for videre utvikling vet jeg jo ikke..

men lov å håpe... :)

Lenke til kommentar
Det er eg til ein vis sgrad enig i, men så er det alle disse RPG`en som oser CGI-filmer da, og det er nok veldig mange som er glad i disse.

Men ja, eg syns in-engine sekvenser knytter meg meir opp mot spillets gang ihvertfall.

7215862[/snapback]

Delvis enig, sekvensar ingame er engasjerande og viktig, men CGI er også fantastisk, ein kombinasjon vil være det beste. Ta Warcraft 3 som eit eksempel, der har du ein del sekvensar ingame som går av seg sjølv i tillegg til CGI i begynnelse og slutt av kvart kapittel. Nå er CGI-filmane i WC3 noko av det betre eg har sett, men generelt stemmer eg for ein kombinasjon.

Lenke til kommentar

Altså, og dette skjer ALLTID! Så lenge funksjonen finnes, så vil det alltid være utviklere som designer spill til dette. Altså, de blir merket med: "Vil du spille dette må du innstallere spillet på hd, minimum 5 gig ledig plass". Og jeg lurer på hva den 60 gig disken til sony kommer til å koste... de er ikke akkurat kjent for å være billige på slikt....

Når jeg kjøper meg et spill til konsoll, så vil jeg spille det med det samme jeg setter meg ned i sofaen hjemme! Noe av det værste jeg vet med pc er den ENORMT lange tiden det tar å innstallere spill. Til og med spill på 1,5 gig tar svært lang tid å innstallere. Og den sjeldne gangen det kommer et spill som skal innstallere 5-6 GIG??!! så kan jeg gå å lage meg mat og spise den før det er ferdig innstallert. Og nei.. jeg har ikke en treg pc.

Ser at sony mener det skal ta så kort tid... men ser ikke helt for meg at det kan stemme... 3 min?? Seriøst, en update til et spill tar 3 mins...

Lenke til kommentar
Altså, og dette skjer ALLTID! Så lenge funksjonen finnes, så vil det alltid være utviklere som designer spill til dette. Altså, de blir merket med: "Vil du spille dette må du innstallere spillet på hd, minimum 5 gig ledig plass". Og jeg lurer på hva den 60 gig disken til sony kommer til å koste... de er ikke akkurat kjent for å være billige på slikt....

Når jeg kjøper meg et spill til konsoll, så vil jeg spille det med det samme jeg setter meg ned i sofaen hjemme! Noe av det værste jeg vet med pc er den ENORMT lange tiden det tar å innstallere spill. Til og med spill på 1,5 gig tar svært lang tid å innstallere. Og den sjeldne gangen det kommer et spill som skal innstallere 5-6 GIG??!! så kan jeg gå å lage meg mat og spise den før det er ferdig innstallert. Og nei.. jeg har ikke en treg pc.

Ser at sony mener det skal ta så kort tid... men ser ikke helt for meg at det kan stemme... 3 min?? Seriøst, en update til et spill tar 3 mins...

7217726[/snapback]

Den ps3 til 5500 kr har en 60 GB disk innebygget. Den billigste har en på 20 GB. Du kan uansett putte inn uansett 2,5 serial ata disk i den.

Lenke til kommentar
Ja... PS3-spill blir vanskelig å piratkopiere, men de blir vel også dyrere enn før?

7215457[/snapback]

Prisene på PS3 spill vil være de samme som 360. Så det vil si at de skal ligge 100kr over PS2 og Xbox.....på lik linje med 360.

Men får nok nye spill til PS3 for 499,- på elkjøp og lignende kjeder ;)

Lenke til kommentar

7217726[/snapback]

:dontgetit:

Enormt lang tid? reise verden rundt på eselrygg tar ENORMT lang tid. Installasjon av et spill tar ikke lang tid. Uansett om det er PC eller konsoll. Å igjen, det er valgfritt. men om jeg får være så fri så vil jeg anbefale deg å installere spillene. For viss du synes 9 min er enormt lang tid. Så vil jo de "lange" loade tidene ødelegge spillopplevelsen totalt for deg. Så du må velge om du vil ta all tiden i en bolk og få det overstått. Eller om du vil lide leeeenge under hver loading :p

Sony sier ikke at du skal gjøre det. Bare gir deg muligheten. Å sist jeg sjekket så var ikke flere muligheter en dårlig ting. Med mindre man er litt diktorisk i sinnet og mener alt skal være en vei, din vei. Da er jo ikke dette er her noe som ligger for alle.

Angående piratkopieringen av spill til PS3 så vil nok det bli knekt og man vil få det ganske likt som på PSP, men vil nok ta litt tid. (å da må man nok legge hele spillene inn på hardisken...... :ph34r: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...